Κυριακή, 17 Νοεμβρίου, 2024
Αρχικήseleo ΘέμαΠατίνι στον Περιφερειακό Θεσσαλονίκης: Τι λένε οι φορείς στο seleo.gr

Πατίνι στον Περιφερειακό Θεσσαλονίκης: Τι λένε οι φορείς στο seleo.gr

.

Μπορεί το ηλεκτρικό πατίνι να κερδίζει διαρκώς έδαφος στους ελληνικούς δρόμους ως εναλλακτικός τρόπος κίνησης, ωστόσο η λανθασμένη χρήση του μπορεί να αποβεί μοιραία. Η επικίνδυνη οδήγηση νεαρού αναβάτη στην Περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, όπως αποτυπώθηκε σε βίντεο που είδε το φως της δημοσιότητας, προκάλεσε τρόμο στους οδηγούς που τον αντίκρισαν χωρίς κράνος ή άλλο προστατευτικό μέσο να προσπερνά αυτοκίνητα με 90+χλμ/ώρα και πυροδότησε έντονες αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Θεοδώρα Απότα

«Είναι σα να βλέπουμε ένα δρομέα να τρέχει στη μεσαία λωρίδα κυκλοφορίας» τονίζει στο Seleo.gr ο οδηγός αγώνων Τάσος Μαρκουίζος, γνωστός ως «Ιαβέρης», ξεκαθαρίζοντας ότι το πατίνι δεν έχει καμία δουλειά στην Περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης. «Απαγορεύεται να βγαίνει σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, οι προδιαγραφές του αφορούν πατινόδρομους και ποδηλατόδρομους» συνεχίζει ενώ προσθέτει ότι «ενώ η χρήση του πατινιού έχει οφέλη, δεν υπάρχει το δίκτυο στη χώρα για να στηρίξει αυτού του είδους την κινητικότητα». Τονίζει την ανάγκη «να το δουν πάλι τα Υπουργεία Προστασίας του Πολίτη και Υποδομών και Μεταφορών, το φωνάζουμε από την αρχή, το θέμα είναι σοβαρότατο».  Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι ορισμένοι εκ των οδηγών δεν διστάζουν να ανεβάσουν και δεύτερο άτομο ενώ, όπως σημειώνει ο «Ιαβέρης», δεν φορούν προστατευτικά. «Οδηγούν ”ξεβράκωτοι” με σαγιονάρα» λέει χαρακτηριστικά. «Αν σκοτωθεί κάποιος που εμπλέκεται σε τροχαίο με πατίνι που θα δούμε τον οδηγό, με τι νούμερα, με τι ασφάλεια» διερωτάται ο «Ιαβέρης». Για τη συμπεριφορά των οδηγών αν συναντήσουν πατίνι σε λεωφόρο ή δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, αναφέρει «κάνουμε ό,τι και για το μηχανάκι και τα ΙΧ, κρατάμε απόσταση και προσέχουμε να μην υπάρξει επαφή στις προσπεράσεις. Έχουμε το μυαλό μας 100% στην οδήγηση, δεν κοιτάμε ούτε το κινητό, ούτε το ραδιόφωνο, κάνουμε τη δουλειά μας: οδηγούμε».

«Το ρίσκο που ανέλαβε είναι πάρα πολύ μεγάλο. Μια στραβοτιμονιά, ένας λάκκος ή μία ανωμαλία στο οδόστρωμα, μία ριπή πλάγιου ανέμου και τελειώνουν όλα» υπογραμμίζει ο Διπλ. Μηχανολόγος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Πραγματογνώμων, Χρήστος Δ. Γκλαβόπουλος. Γνωστοποιεί ότι για τα πατίνια ισχύει  «ο Νόμος 4784/2021 – ΦΕΚ 40/Α/16-3-2021 για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα».  «Απαγορεύεται στα πατίνια και στα ποδήλατα να κυκλοφορούν σε οδούς που το όριο ταχύτητα είναι πάνω από 50 χλμ/ώρα. Για κυκλοφορία σε οδό με όριο ταχύτητας>50 χλμ επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους διακοσίων (200) ευρώ Για τα ποδήλατα, σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι, ποδήλατο με υποβοηθούμενη ποδηλάτηση καθώς και συμβατικό ποδήλατο έχουν υποστεί μετατροπές που δεν πληρούν τις απαιτούμενες τεχνικές προδιαγραφές,  επιβάλλεται στον υπαίτιο, πρόστιμο ύψους δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ και ένα (1) έτος φυλάκισης». «Τα ηλεκτρικά πατίνια δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 25 χλμ/ώρα (άρθρο 16, παρ.5Α. Για τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (Ε.Π.Η.Ο.) το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας ορίζεται σε 25 χλμ./ώρα. Τα Ε.Π.Η.Ο. απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε οδούς όπου το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των αυτοκίνητων οχημάτων υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα., Άρθρο 26 Προϋποθέσεις κυκλοφορίας των Ε.Π.Η.Ο.) και οι αναβάτες να φορούν κράνος». «Βέβαια, τι να κάνει το κράνος αν πέσει μπροστά σε ένα φορτηγό και το φορτηγό περάσει από πάνω του. Θα τον ισοπεδώσει μιά και καλή αλλά και θα φταίει ο οδηγός του φορτηγού γιατί δεν έλαβε τα μέτρα του να αποφύγει το ατύχημα», αναφέρει ο κ. Γκλαβόπουλος προσθέτοντας ότι «αν δούμε κάποιον να οδηγεί πατίνι με παρόμοιο τρόπο, προσπερνούμε με προσοχή από μεγάλη απόσταση και ειδοποιούμε το 100».

Όπως μας ενημερώνει ο κ. Γεώργιος Παπούλης, Ασφαλιστικός Σύμβουλος, στο άρθρο 1α του Ν. 489/1976 «περί υποχρεωτικής ασφαλίσεως της εξ ατυχημάτων αστικής ευθύνης», ορίζεται ότι «Αυτοκίνητο όχημα είναι το επί του εδάφους και όχι επί τροχιών με μηχανική δύναμη ή με ηλεκτρική ενέργεια κινούμενο όχημα, ανεξάρτητα αριθμού τροχών…». Περαιτέρω στην παράγραφο 2.1 του ως άνω νόμου η διάταξη της υποχρεωτικής ασφάλισης αλλά και της έννοιας του δρόμου έχει ως εξής: «Ο κύριος ή κάτοχος αυτοκινήτου που κυκλοφορεί μέσα στην Ελλάδα επί οδού, υποχρεούται να έχει καλύψει με ασφάλιση την εκ τούτου έναντι τρίτων αστική ευθύνη, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. Η κυκλοφορία επί γηπέδου προσιτού στο κοινό ή σε κάποιο αριθμό προσώπων που δικαιούνται να συχνάζουν σ’ αυτό, εξομοιώνεται με την κυκλοφορία επί οδού…». Έτσι, λοιπόν, από  τη στιγμή που το ηλεκτρικό πατίνι τεθεί σε κυκλοφορία επί της οδού, τότε είναι υποκείμενο σε υποχρεωτική ασφάλιση.

Για «μεμονωμένο περιστατικό» και σαφή «άγνοια κινδύνου» από πλευράς του αναβάτη κάνει λόγο ο διευθυντής της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Ταξίαρχος, Θωμάς Γέρμανος, για το συμβάν στην Περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης. Σημειώνει ότι το πατίνι υπάγεται στην κατηγορία Ε.Π.Η.Ο. και άρα απαγορεύεται η κίνησή του σε τέτοιου τύπου δρόμους ενώ για τους παραβάτες προβλέπονται κυρώσεις. Στην περίπτωση που οι Θεσσαλονικείς γίνουν μάρτυρες παρόμοιου συμβάντος είναι επιτακτική η ανάγκη να καλέσουν το «100» όπως υπογραμμίζει ο κ. Γέρμανος συμπληρώνοντας πάντως ότι «δεν είναι κάτι που συνηθίζεται», το να βγει πατίνι στην Περιφερειακή. Υπογραμμίζει ότι οι χρήστες πατινιών δεν επιτρέπεται να μεταφέρουν δεύτερο άτομο και πρέπει να φορούν προστατευτικό κράνος, να διαθέτουν λαμπάκια για τις βραδινές ώρες και κόρνα. Τέλος, ερωτηθείς εάν έχουν βεβαιωθεί σχετικές παραβάσεις στη Θεσσαλονίκη απαντά αρνητικά τονίζοντας ότι «οι χρήστες τηρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές».

- Advertisement -

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα