Τι δηλώνει στο seleo.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Μικρών και Μεσαίων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Γιάννης Πηλίδης
Νέες αυξήσεις προ των πυλών στα ράφια των σούπερ μάρκετ, με το «καλάθι του καταναλωτή» να μικραίνει ολοένα και περισσότερο λόγω των ανατιμήσεων σε βασικά αγαθά.
Ρεπορτάζ: Θεοδώρα Απότα
Έως τώρα, οι καταναλωτές προμηθεύονταν ηλιέλαιο, αλεύρι και ζάχαρη σε σημαντικές ποσότητες, υπό τον φόβο των συνεπειών του πολέμου στην Ουκρανία ενώ τη δεδομένη στιγμή παρατηρείται περισσότερη …ηρεμία. «Τα νοικοκυριά εφοδιάστηκαν το προηγούμενο διάστημα οπότε έχουν καλυφθεί», σημειώνει στο seleo.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Μικρών και Μεσαίων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Γιάννης Πηλίδης.
Τονίζει ότι «υπάρχει επάρκεια προϊόντων» γνωστοποιώντας παράλληλα ότι αναμένονται ανατιμήσεις σε ορισμένα αγαθά.
«Η ζάχαρη ήδη έχει παρουσιάσει αύξηση της τάξεως του 10% ενώ θα ανέβει κατά περίπου 15% πριν από το Πάσχα» σημειώνει προσθέτοντας ότι αυτό θα συμβεί άμεσα καθώς δεν υπάρχουν σημαντικά αποθέματα του προϊόντος.
Το αλεύρι, σύμφωνα με τον κ. Πηλίδη, ανέβηκε 10-35% και αναμένεται νέα ανατίμηση, η οποία θα φανεί στους καταναλωτές μετά το Πάσχα.
Όσον αφορά την τιμή του ηλιελαίου, εκτιμά ότι «σταθεροποιήθηκε και θα μείνει ως έχει», με το εν λόγω προϊόν να κοστίζει 60-65% πάνω συγκριτικά με την τιμή του προ του πολέμου.
Οι εν λόγω αυξήσεις, όπως αναφέρει, οφείλονται στο γεγονός ότι δεν διοχετεύονται τα προϊόντα εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία, χώρα που έχει μεγάλο μερίδιο παραγωγής τους. «Οι άλλες χώρες ανέβασαν τις τιμές τους και η ζήτηση έχει αυξηθεί με αποτέλεσμα να καταγράφεται άνοδος στις τιμές», υπογραμμίζει ο κ. Πηλίδης.
Τέλος, αναφέρεται στο ενεργειακό κόστος που αποτελεί «τεράστιο πρόβλημα» για τις μικρομεσαίες εταιρείες τονίζοντας την ανάγκη «να επιδοτηθεί σε μεγαλύτερο βαθμό η ενέργεια καθώς δεν τίθεται θέμα κέρδους αλλά επιβίωσης».