Γιατί οι αεροπορικές εξακολουθούν να χάνουν 25 εκατ. βαλίτσες κάθε χρόνο

Γιατί οι αεροπορικές εξακολουθούν να χάνουν 25 εκατ. βαλίτσες κάθε χρόνο

Οι αεροπορικές ισχυρίζονται ότι έχουν πλέον βελτιωθεί και δεν χάνουν τόσες βαλίτσες όσες έχαναν στο παρελθόν,

βελτιώνοντας κυρίως τους μηχανισμούς εντοπισμού. Όμως, ακόμη δεκάδες εκατομμύρια βαλίτσες «λοξοδρομούν» της πορείας τους κάθε χρόνο και καταλήγουν σε διαφορετικό μέρος από τον επιβάτη. Κάνουν λοιπόν αρκετά;

Πολλοί από εμάς το έχουμε βιώσει. Να περιμένεις στον ιμάντα τη βαλίτσα σου να περάσει και αυτή να μην εμφανίζεται ποτέ. Γιατί συμβαίνει σε τόσα εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο;

Πώς μπορεί ένας κλάδος που διαθέτει τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες στα αεροπλάνα και τα συστήματα ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας, να έχει μείνει τόσο πίσω, όταν πρόκειται για τις αποσκευές μας;

Με το θέμα καταπιάνεται το BBC και φιλοδοξεί να δώσει μια απάντηση.

Τα καλά νέα είναι  ότι η Sita, ο διεθνής οργανισμός που παρακολουθεί τη διαχείριση των αποσκευών παγκοσμίως, λέει ότι ο συνολικός αριθμός των αποσκευών που χάνονται μειώθηκε από 46,9 εκατομμύρια το 2007 σε 24,8 εκατομμύρια το 2018.

Μάλιστα σε μια περίοδο όπου ο συνολικός αριθμός των επιβατών σχεδόν διπλασιάστηκε.

Σε αυτό συνέβαλε η τεχνολογία παρακολούθησης των επισκευών.

Για παράδειγμα, η αμερικανική εταιρεία Delta βάζει πλέον μια ετικέτα RFID (αναγνώρισης ραδιοσυχνότητας) στο barcode που  τοποθετούν  σε κάθε  βαλίτσα. Αυτό σημαίνει ότι κάθε βαλίτσα σκανάρεται αυτόματα από τα μηχανήματα που περνά μέχρι το αεροπλάνο.

Άρα οι βαλίτσες που βρίσκονται ξεχασμένες κάπου, μπορούν να εντοπιστούν πιο εύκολα μέσω ενός κεντρικού συστήματος παρακολούθησης. 

Max_grpo via Getty Images

Μετά από αυτό το σύστημα, η εταιρία ισχυρίζεται ότι χειρίζεται πλέον το 99,9% των αποσκευών «άψογα». Επίσης και άλλες αεροπορικές εταιρείες ενσωματώνουν το εν λόγω σύστημα.

Ωστόσο, 25 εκατομμύρια βαλίτσες εξακολουθούν να χάνονται κάθε χρόνο. Γιατί;

Σύμφωνα με τη Sita, σχεδόν οι μισές από αυτές που χάνονται πτήσεις με ανταπόκριση. Μία μικρή καθυστέρησης και δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για να αλλάξει αεροπλάνα η βαλίτσα.   

Επίσης ένας σημαντικός αριθμός αποσκευών χάνονται στον ιμάντα, όταν κάποιος την παίρνει κατά λάθος.

Τέλος, έχει να κάνει με τους ανθρώπους που είναι υπεύθυνοι για τη μεταφορά των αποσκευών. Σε κάποια μικρά αεροδρόμια δεν ελέγχονταν καν τα barcode πάνω στις βαλίτσες.

Για παράδειγμά η Zebra πρόσφατα ανακοίνωσε ότι προμήθευσε 14 ελληνικά αεροδρόμια  με 230 ασύρματα μηχανήματα για να μπορούν να σκανάρουν τα barcode των αποσκευών.

Πέρσι η IATA υιοθέτησε ένα νέο ψήφισμα -το 753- που στόχο έχει να κάνει τις αεροπορικές και τα αεροδρόμια να προσέχουν περισσότερο τις αποσκευές μας. Πλέον θα πρέπει να ελέγχεται ότι η κάθε αποσκευή είναι εκεί που πρέπει να είναι, σε διάφορα σημεία της διαδρομής, συμπεριλαμβανομένων των ελέγχων στα αεροδρόμια και τη φόρτωση στο αεροπλάνο.

Επίσης τον περασμένο μήνα ψήφισε για την προώθηση του συστήματος παρακολούθησης με την ετικέτα RFID, που αναμένεται να εξοικονομήσει συνολικά 3 εκατ. δολάρια από τις αεροπορικές, παρά το κόστος εγκατάστασης του συστήματος. Και αυτό γιατί μια χαμένη βαλίτσα, κοστίσει χρόνο και χρήμα για τις εταιρείες.

Artyom Geodakyan via Getty Images

Μια άλλη καινοτομία είναι οι εφαρμογές που έχουν αναπτύξει κάποιες εταιρείες, που ενημερώνουν τον επιβάτη ανά πάσα στιγμή που βρίσκεται η βαλίτσα του.

Να πούμε εδώ ότι σύμφωνα με τη Sita η Ευρώπη έχει το χειρότερο ρεκόρ στη διαχείριση των αποσκευών. Φτάνει τις 7,29 χαμένες βαλίτσες ανά 1000 επιβάτες, ενώ στις ΗΠΑ η αναλογία είναι 2,85 και στη Ασία μόνο 1,77.

Μια ακόμη λύση που προτείνει το BBC είναι να πάρετε την κατάσταση στα χέρια σας και να βάλετε στην βαλίτσα σας συσκευή εντοπισμού GPS. Ελπίζουμε ωστόσο να βελτιωθεί κατάσταση σύντομα και να μην μας φτάσουν σε αυτό το σημείο.

πηγή huffingtonpost.gr

Η Ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies προκειμένου να μπορούμε να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.