Είναι επίσημο: Το Netflix θα αρχίσει να σε χρεώνει κάθε φορά που θα θες να μοιραστείς τον κωδικό σου σε πολλαπλούς χρήστες. Η πλατφόρμα έχει ήδη αρχίσει τις χρεώσεις σε χρήστες στην Κεντρική και τη νότια Αμερική ενώ έχει επιβεβαιώσει τα σενάρια ότι θα κάνει τις αλλαγές παγκοσμίως στο πρώτο μισό του 2023.
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία πριν λίγες ημέρες στο The Hollywood: «Οι νέοι μας όροι περιορίζουν τη χρήση του Netflix σε ένα σπίτι και αναγνωρίζουμε ότι αυτή είναι μια μεγάλη αλλαγή για μέλη που μοιράζονταν τον λογαριασμό τους». Ο CEO του Neflix, Greg Peters σχολίασε πως «στόχος της πρωτοβουλίας είναι να γίνουν πιο αυστηρά τα μέτρα στο καθημερινό μοίρασμα κωδικών και η μετάβαση να είναι εύκολη και απλή».
Μέχρι σήμερα, ήταν ένας εύκολος τρόπος, να μοιράζεται η συνδρομή στην πλατφόρμα και να μπορούν παραπάνω από ένας χρήστης να παρακολουθεί σειρές και ταινίες. Ωστόσο έρχεται να μπει σύντομα ένα τέλος στην συγκεκριμένη τακτική, αφού η δημοφιλής πλατφόρμα streaming ετοιμάζει μέτρα για να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της εκτεταμένης χρήσης των κωδικών ενός συνδρομητή από πολλαπλά πρόσωπα, φίλους ή συγγενείς.
Σύμφωνα με την εταιρεία πάνω από 100 εκατ. νοικοκυριά μοιράζονται έναν κωδικό, από τα οποία τα 30 εκατ. αφορούν τις αγορές των ΗΠΑ και του Καναδά. Στόχος δεν είναι να παγώσει άμεσα το μοίρασμα των κωδικών, καθώς κάτι τέτοιο μπορεί να κατέληγε τελικά σε απώλεια πελατών προκαλώντας τον εκνευρισμό του κοινού. Αντ’ αυτού το επικρατέστερο σενάριο θέλει την πλατφόρμα να επιβάλει μια μικρή, επιπλέον χρέωση για τους παραπάνω λογαριασμούς, για όσους δηλαδή χρησιμοποιούν τον κωδικό εκτός της δηλωμένης αρχικής διεύθυνσης σπιτιού.
Σε πρώτη φάση όλοι οι συνδρομητές θα ενημερωθούν μέσω email, εφόσον διαπιστωθεί πως ο κωδικός τους χρησιμοποιείται και από άλλα άτομα/νοικοκυριά. Από εκεί και πέρα θα προστεθεί μια επιπλέον επιβάρυνση για έως δύο επιπλέον άτομα. Ωστόσο, η τιμή δεν θα είναι ίδια, αλλά θα αλλάζει σε κάθε χώρα. Ενδεικτικά αναφέρεται πως η αύξηση θα κυμαίνεται στα 2 με 3 δολάρια, για παράδειγμα στα 2,13 δολάρια το μήνα στο Περού και στα 2,92 δολάρια στη Χιλή.
Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με την Time2Play, η οποία έκανε μια πρόσφατη έρευνα στις ΗΠΑ, έδειξε πως περίπου το 80% των Αμερικανών που χρησιμοποιούν τον κωδικό κάποιου άλλου, δεν πρόκειται να αγοράσουν το δικό τους κωδικό, αν δεν μπορούν να τον μοιραστούν. Σε κάθε περίπτωση αναλυτές θεωρούν πως η όλη διαδικασία θα χρειαστεί χρόνο, ώστε να γίνει η καταγραφή, η ενημέρωση των πελατών και η διαμόρφωση της νέας τιμολογιακής πολιτικής.
Η εταιρεία θα πρέπει να κινηθεί προσεκτικά για να βεβαιωθεί πως δεν θα κατηγορήσει για κατάχρηση από μέλη μιας οικογένειας που, για παράδειγμα, μπορεί να ζουν προσωρινά σε άλλη τοποθεσία. Αν γίνουν λάθη, μπορεί να χαθούν τελικά πελάτες, αντί να προστεθούν επιπλέον έσοδα.
Το σχέδιο του Netflix, εξάλλου, δεν βασίζεται σε κάποια προηγούμενη εμπειρία. Καμία διεθνής πλατφόρμα μέχρι τώρα δεν έχει δοκιμάσει να βάλει φρένο στο μοίρασμα των κωδικών. Επομένως θεωρείται βέβαιο πως όλες οι ανταγωνιστικές πλατφόρμες θα παρακολουθούν στενά την συγκεκριμένη τακτική και θα περιμένουν να διαπιστώσουν τα αποτελέσματα του σχεδίου για να είναι επίσης έτοιμες να υιοθετήσουν ανάλογα μέτρα στο μέλλον.
Πηγή: cnn.gr