Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024
Αρχικήseleo ΘέμαΓεραπετρίτης: Η επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου θα γίνει μόνο υπό όρους απόλυτης ασφάλειας

Γεραπετρίτης: Η επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου θα γίνει μόνο υπό όρους απόλυτης ασφάλειας

.

Μέτρα για την ασφάλεια στις μετακινήσεις με τρένο ανακοινώνει αυτή την ώρα ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Γιώργος Γεραπετρίτης μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Την οδύνη και τον σπαραγμό του εξέφρασε ο Γιώργος Γεραπετρίτης για ό,τι συνέβη στα Τέμπη. Μίλησε για μια πρωτοφανή τραγωδία που μας συγκλόνισε όλους. Η οδύνη αυτή πρέπει να βρει μια κάθαρση, είπε.

Ξεκαθάρισε ότι δεν βρίσκεται εδώ ως εκπρόσωπος της κυβέρνησης για να κάνει κομματική ή πολιτική αντιπαράθεση. Η ευθύνη η οποία αναλογεί στην παρούσα κυβέρνηση έχει αναληφθεί και ζητώ συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης και εμού προσωπικά.

Δεν έχω καμία αρμοδιότητα ούτε διάθεση να εμπλακώ με την κατ’ ουσίαν απόδοση ευθυνών αυτό είναι δουλειά της δικαιοσύνης σημείωσε. Είπε επίσης ότι θα υπάρξει πλήρης διαφάνειας και σε κοινοβουλευτικό επίπεδο και πως και ο ίδιος θα προκαλέσει μια συζήτηση στην Βουλή για να συζητηθούν τα ζητήματα παθογένειας στους σιδηρόδρομους. Επαναλαμβάνω ότι δεν θα μπούμε σε κομματική αντιπαράθεση.

Αναφερόμενος στις δυστύχημα είπε: «Βρέθηκα στον τόπο της τραγωδίας και είχα την δυστυχία να έχω μια προσωπική άποψη για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες λειτουργεί το σύστημα διοίκησης στην Θεσσαλονίκη και την Λάρισα. Οι διαπιστώσεις που έκανα ήταν ότι το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε αδιαλλείπτως και δεν υπήρξε καμία διακοπή λειτουργίας στο τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας. Άρα και το μοιραίο βράδυ θα έπρεπε να έχει γίνει η αυτόματη χάραξη πορείας. Επίσης δεν συντελέστηκε η χειροκίνητη αλλαγή κλειδιού σε δεύτερο επίπεδο και σε τρίτο επίπεδο θα έπρεπε να υπάρχει παρακολούθηση στον πίνακα και για μια απόσταση 5,5 χλμ. Αν είχε υπάρξει παρακολούθηση στον πίνακα μετά την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας θα είχε διαπιστωθεί η μετάπτωση της αμαξοστοιχίας στην εσφαλμένη γραμμή. Αν είχαμε πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης στην χώρα το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί πέρα από το ζήτημα του ανθρώπινου λάθους».

Για το θέμα του προσωπικού είπε: Είναι προφανές ότι απαιτείται πιο εξειδικευμένο προσωπικό. Προϊόντος του χρόνου τα τελευταία 15 χρόνια υπήρξε σημαντική μείωση λόγω οικονομικών περιορισμών και συνταξιοδοτήσεων. Έγινε πολύ μικρός αριθμός αναπλήρωσης. Έγινε μια προσπάθεια σε 3 επίπεδα από την κυβέρνηση μέσω της κινητικότητας, μέσω προσλήψεων με ΔΠΥ περίπου 200, 69 κλειδούχοι και 73 σταθμάρχες και δρομολόγηση ενός σημαντικού αριθμού μόνιμων προσλήψεων στον ΟΣΕ. Για το 2021 διαγωνισμός για πρόσληψη 117 ατόμων εκ των οποίων 36 σταθμάρχες και το 2022 ακόμα 100.

Για τις υποδομές είπε: Ο σιδηρόδρομος λειτούργησε επί 50 χρόνια με έμφαση στην χειροκίνητη λειτουργία. Για πρώτη φορά το 2014 υπογράφηκε η σύμβαση με την οποία θα έχουμε καθολική αναβάθμιση υποδομών με την σηματοδότηση και την καθολική λειτουργία της τηλεδιοίκησης. Η σύμβαση αυτή αναπτύχθηκε μερικώς έως το 2017 και είχε υπάρξει παράδοση του 32% του παραδοτέου και δυστυχώς υπήρχαν σημαντικά σφάλματα και μόνο ένα 18% ήταν γνήσια λειτουργικό. Το 2017 σταμάτησε η εφαρμογή της σύμβασης γιατί προέκυψαν λάθη στην εφαρμογή και η αρμόδια αρχή χρηστού ελέγχου της ΕΕ διαπίστωσε ότι υπάρχουν σφάλματα. Και από το 2017 έως το 2019 καμία απολύτως παράδοση. Τότε αλλάζει η διοίκηση την ΕΡΓΟΣΕ και από το Νοέμβριο γίνεται προσπάθεια ανάταξης της σύμβασης. Υπογράφηκε συμπληρωματική το 2021. Τότε επανεκκίνησε η σύμβαση. Τώρα έχει παραδοθεί το 70% της σύμβασης και μέσα στο 2023 θα έχουμε την παράδοση του υπόλοιπου τμήματος.

Γίνονται όλες οι ενέργειες έτσι ώστε η σύμβαση να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς. Ο πρωθυπουργός επικοινώνησε με την Alstom και ζήτησε να γίνει ο χρόνος αποπεράτωσης όσο το δυνατόν πιο άμεσα. Θα είμαι από πάνω για να μην υπάρξει καμία απολύτως καθυστέρηση.

Για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου: ίσως να ακούγεται πολυτελές όταν έχουμε χάσει τόσες ζωές. Πρέπει να στηρίξουμε την εμπιστοσύνη του κοινού στον σιδηρόδρομο γιατί είναι ένα λαϊκό μέσα οικονομικό και η επανεκκίνηση θα γίνει μόνο υπό όρους απόλυτης ασφάλειας. Για τον υπόλοιπο χρόνο θα λειτουργήσει με 2 σταθμάρχες ανά σταθμούς και αυτό μπορεί να σημάνει μείωση μεταφορικού έργου. Και με έναν μεγαλύτερο συντονισμό στις δράσεις μέσω των τεχνολογικών δυνατοτήτων που έχουμε.

Για το προσωπικό είπε θα υπάρξει αναβάθμιση σε σχέση με τις προσλήψεις και την εκπαίδευση του προσωπικού. Είχα ρην ευκαιρία να ασχοληθώ και το πρόγραμμα σπουδών είναι αυστηρό και καταλαμβάνει θεωρητική και πρακτική άσκηση 6,5 μηνών με καθημερινή υποχρεωτική συμμετοχή των υποψηφίων και πρακτική στο πεδίο. Θα αξιολογηθεί όμως το πλαίσιο για να έχουμε καλύτερη εικόνα και πιο πλήρη εκπαίδευση.

Θα έρθει προς ψήφιση αυστηρότερο πλαίσιο για δολιοφθορές κλοπές και καταστροφές στο δίκτυο. Ειδικά για τον χαλκό και άλλα υλικά σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει αδυναμία υποστήριξης και να διακόπτονται τα δρομολόγια αλλά και ζητήματα ασφάλειας. Θα υπάρξει αυστηροποίηση του πλαισίου.

- Advertisement -

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα