Κυριακή, 24 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠολιτική«Άμεση λύση για τη διαβάθμιση των πτυχίων των καλλιτεχνικών σχολών»

«Άμεση λύση για τη διαβάθμιση των πτυχίων των καλλιτεχνικών σχολών»

.

Συζητήθηκε σήμερα με τον Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Συρίγο, η Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής κ. Δημήτρης Κωνσταντόπουλος σχετικά με την ανάγκη άμεσης λύσης στη διαβάθμιση των πτυχίων των καλλιτεχνών των παραστατικών τεχνών.

Ο κ. Κωνσταντόπουλος σημείωσε ότι το Προεδρικό Διάταγμα 85/2022 έφερε μεγάλη αναστάτωση σε καλλιτέχνες και αποφοίτους σχολών παραστατικών τεχνών, καθώς τους ενέταξε στην κατηγορία ΔΕ. Ανέφερε ότι το 2015 υλοποιήθηκε το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων από τον ΕΟΠΠΕΠ, χωρίς ωστόσο να υπάρξει συναίνεση για το επίπεδο στο οποίο βρίσκονται οι Ανώτερες Σχολές των παραστατικών τεχνών. Ο κ. Κωνσταντόπουλος υπογράμμισε ότι στο άρθρο 16 παράγραφος 7 του Συντάγματος ορίζεται ξεκάθαρα ότι υφίστανται ανώτερες σχολές, δημόσιες και ιδιωτικές και επομένως, σύμφωνα με το Σύνταγμα και δεδομένης της ελευθερίας που δίνει η ευρωπαϊκή σύσταση του Συμβουλίου της 22ας Μαΐου του 2017, θα μπορούσε το Επίπεδο 6 στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων να είναι διαβαθμισμένο σε Ανώτερη και Ανώτατη εκπαίδευση, χωρίς τούτο να προσκρούει στο άρθρο 16 του Συντάγματος. Κάλεσε λοιπόν την Κυβέρνηση, να μην προσπαθεί να εγκλωβίσει το διάλογο στο ότι δήθεν απαιτείται αναθεώρηση του άρθρου 16, δεδομένου ότι αποτελεί πολιτική απόφαση κάθε χώρας πώς θα διαμορφώσει το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων. Κλείνοντας, τόνισε ότι είχαμε τις παραιτήσεις των καθηγητών της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, κάτι που δεν έχει ξανασυμβεί και έντονες αντιδράσεις εκ μέρους των καλλιτεχνών. Ζήτησε συνεπώς από τον Υπουργό να δώσει λύση στο πρόβλημα τροποποιώντας το ΠΔ 85/2022 και αναμορφώνοντας το Εθνικό Πλαίσιο Σπουδών ώστε να αποκατασταθεί η αδικία και να υπάρξει αντιστοίχιση και των σπουδών στην ανώτερη εκπαίδευση.

Ο κ. Συρίγος απαντώντας στην ερώτηση, ανέφερε ότι το ΠΔ 85/2022 απλά κατέγραψε την υπάρχουσα κατάσταση, αναφέροντας ότι η ανώτερη εκπαίδευση καταργήθηκε το 2001 και από το 2003 και μετά όσοι έχουν τελειώσει αυτές τις σχολές δεν εξισώνονται με ΤΕ. Σημείωσε δε, ότι το επίπεδο 6 αφορά μόνο τις πανεπιστημιακές σχολές, από τις οποίες αποκλείονται οι ιδιωτικές σχολές.

Απαντώντας στον Υπουργό, ο κ. Κωνσταντόπουλος σημείωσε ότι επί 20 χρόνια, από το 2003, μετά την ανωτατοποίηση των ΤΕΙ σε ΑΤΕΙ, οι καλλιτέχνες βρίσκονται σε ομηρία. Το κράτος, όπως είπε, σταμάτησε τότε την αντιστοίχιση μεταξύ των αποφοίτων των σχολών Ανώτερης Εκπαίδευσης με την κατηγορία ΤΕ και οι απόφοιτοι έμειναν μετέωροι. Έτσι, αποκλείστηκε η κατηγορία «Τεχνολογικής Εκπαίδευσης- ΤΕ» η οποία ωστόσο θεμελιώνεται στην τετραμερή διάκριση των μορφών εκπαίδευσης στο άρθρο 16 στο οποίο αναγνωρίζονται οι σπουδές ανώτερης βαθμίδας. Έτσι δημιουργήθηκε ένα θολό τοπίο στο ζήτημα κατάταξης σε βαθμίδα των τριετών ανώτερων σπουδών που αφορά καλλιτέχνες και παραστατικές τέχνες. Ο δε νόμος 1158/1981 όπου ρητά αναφέρεται ότι η Ανωτέρα Καλλιτεχνική Εκπαίδευση ανήκει στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, εξακολουθεί να ισχύει. Στο πλαίσιο αυτό, κάλεσε τον Υπουργό να ανταποκριθεί στο αίτημα των καλλιτεχνών, ώστε οι απόφοιτοι των σχολών ανώτερης εκπαίδευσης να λάβουν την αντιστοίχιση που δικαιούνται. Και τούτο με τροποποίηση του ΠΔ ώστε οι απόφοιτοι να εντάσσονται στην κατηγορία που πράγματι ανήκουν και τροποποίηση του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων κατά τρόπο που θα υπάρχει Ανώτερη και Ανώτατη Εκπαίδευση. Όπως ανέφερε το ζήτημα είναι ηθικό και αφορά όλους τους αποφοίτους της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης και όχι περιοριστικά, όπως το θέτει η κυβέρνηση, όσους απασχολούνται στο Δημόσιο σε άλλες θέσεις. Τόνισε, δε, ότι είναι το κράτος που πρέπει να βρει που θα ενταχθούν. Ζήτησε ακόμη οι απόφοιτοι να έχουν το δικαίωμα εξομοίωσης των τριετών σπουδών τους μέσω προγράμματος και κύκλου σπουδών που θα παρακολουθήσουν με τα αντίστοιχα πανεπιστημιακά τμήματα, καθώς και να τους δοθεί η δυνατότητα για απόκτηση παιδαγωγικής επάρκειας μέσω της ΑΣΠΑΙΤΕ, θυμίζοντας άλλωστε ότι απόφοιτοι τριετών σπουδών από το εξωτερικό, αναγνωρίζουν τα πτυχία τους μέσω ΔΟΑΤΑΠ και συνεπώς θα έπρεπε και οι απόφοιτοι των καλλιτεχνικών σχολών να έχουν το δικαίωμα να περνούν μια διαδικασία αναγνώρισης των σπουδών τους, επιτυγχάνοντας ισοτιμία και αντιστοιχία.

Ο κ. Συρίγος αναγνώρισε ότι πράγματι οι καλλιτέχνες βρίσκονται σε ομηρία, λέγοντας ότι η κατάσταση λιμνάζει ήδη από τη δεκαετία του ’50. Σημείωσε ότι οι Σχολές αυτές είναι αδιαβάθμητες και γι’αυτό κατατέθηκαν δύο ρυθμίσεις που αφενός επεκτείνουν και στους ΟΤΑ το σύστημα για τις προσλήψεις καλλιτεχνών στο Δημόσιο και αφετέρου εξαιρούν από το ΠΔ καλλιτέχνες που παρέχουν αμιγώς καλλιτεχνικό έργο σε φορείς του δημόσιου τομέα. Ανέφερε ότι οι καλλιτέχνες δεν μπορούν να διαβαθμιστούν γιατί δεν υπάρχει το αντίστοιχο σε πανεπιστημιακά επίπεδα. Γι’ αυτό δημιουργήθηκαν τρεις επιτροπές οι οποίες θα επεξεργαστούν το θέμα και θα καταλήξουν σε προτάσεις, ώστε ως το 2025 να έχουμε τη δημιουργία τριτοβάθμιας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης στις παραστατικές τέχνες.

- Advertisement -

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα