Ακόμα ένα βήμα προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάνει η ΕΕ, με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που ζητεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 100% μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας (2035).
Ουσιαστικά πρόκειται για μια απόφαση που προφανώς απαγορεύει στην Ε.Ε. των 27 χωρών μελών να πωλούνται νέα αυτοκίνητα που κινούνται με βενζίνη, ντίζελ ή υβριδικό σύστημα κίνησης, δηλαδή να πωλούνται οχήματα που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα. Κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας, 339 βουλευτές τάχθηκαν υπέρ της πρότασης και 249 κατά, ενώ οι αποχές έφτασαν τις 24, αναφέρει η enikonomia.gr. Oι προσπάθειες ορισμένων βουλευτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να αποδυναμώσουν τον στόχο για μείωση του CO2 στο 90% , έως το 2035 απορρίφθηκαν.
Αυτό βέβαια δεν είναι κάτι το οριστικό, καθώς απλά με την ψηφοφορία επιβεβαιώνεται η θέση του κοινοβουλίου για τις επικείμενες διαπραγματεύσεις με τις χώρες της ΕΕ για τον τελικό νόμο.
Βασικός στόχος της Ευρώπης είναι η ηλεκτροκίνηση. Στο πλαίσιο αυτό, ενθαρρύνονται μάλιστα οι αυτοκινητοβιομηχανίες για τέτοιες επενδύσεις μόνο που θα πρέπει οι χώρες να εγκαταστήσουν εκατομμύρια φορτιστές οχημάτων.
Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις χαιρέτησαν τις αποφάσεις του κοινοβουλίου, με την Transport & Environment που έχει ως έδρα της τις Βρυξέλλες να δηλώνει ότι πρόκειται για μια ευκαιρία «για την αποτροπή της ανεξέλεγκτης κλιματικής αλλαγής».