Στα μέσα της δεκαετίας του ’80 ο Πασχάλης τραγουδούσε «Σε έχω Δει, Κάπου σε Ξέρω» με μεγάλη επιτυχία και ο στίχος επαληθεύεται στην περίπτωση των σειρών -και όχι μόνο- που ακολουθούν, αφού η κεντρική ιδέα της μίας θυμίζει αρκετά την αντίστοιχη της άλλης χωρίς, βέβαια, αυτό να σημαίνει ότι το τελικό αποτέλεσμα που έφτασε μέσω της οθόνης στο κοινό δεν ήταν εξίσου απολαυστικό, τουλάχιστον τις περισσότερες φορές.
Από το θρυλικό και πολυπαιγμένο «Κωνσταντίνου και Ελένης» του ΑΝΤ1 μέχρι τους «Μικρομεσαίους» του Mega ας δούμε ποιες σειρές μας θύμισαν κάποια άλλη σειρά που είχε προβληθεί μερικά χρόνια νωρίτερα, αφήνοντας, ωστόσο, η κάθε μια τη δική της σφραγίδα και κεδίζοντας το δικό της κοινό, στις περισσότερες περιπτώσεις.
Ακόμα, εκτός από τις παρακάτω σειρές, ας δούμε τι κοινό -ή όχι- έχουν οι λατρεμένες «Γιολάντα Ραγιά» και «Ντένη Μαρκορά» που τις υποδύθηκε μοναδικά η Ντίνα Κώνστα, αλλά και οι ταινίες «Η Αλίκη στο Ναυτικό» και «2.000 Ναύτες και ένα Κορίτσι».
Κωνσταντίνου και Ελένης – Εξ Αδιαιρέτου
Για το «Κωνσταντίνου και Ελένης» δε χρειάζονται συστάσεις αφού είναι η πιο πολυπαιγμένη σειρά της ελληνικής τηλεόρασης, σημειώνοντας ρεκόρ επαναλήψεων που της εξασφάλισε μια θέση στο βιβλίο Γκίνες. Οι ομηρικοί καυγάδες ανάμεσα στην Ελένη Βλαχάκη και τον ιδιόρρυθμο Κωνσταντίνο Κατακουζηνό εξακολουθούν να χαρίζουν γέλιο καθημερινά μέχρι και σήμερα.
Ωστόσο, το σενάριο της σειράς των Χάρη Ρώμα – Άννας Χατζησοφιά θυμίζει έντονα το σενάριο μιας παλαιότερης σειράς της ΕΡΤ με τίτλο «Εξ Αδιαιρέτου» που είχε την υπογραφή της Άννας Χατζησοφιά.
Εκεί δύο άγνωστοι μεταξύ τους άνθρωποι, μία σχεδιάστρια μόδας και ένας τεχνοκράτης που έχει ζήσει πολλά χρόνια στην Αμερική, κληρονομούν εξ αδιαιρέτου μία μονοκατοικία, αλλά μόνο για ιδιοκατοίκηση, αφού κανείς δεν μπορεί να πουλήσει το μερίδιό του.
Πρωταγωνιστούσαν ο Αλέξανδρος Μυλωνάς και η Βάνα Παρθενιάδου, αλλά η σειρά δεν είχε την αναμενόμενη επιτυχία και έτσι ολοκληρώθηκε μετά από 26 επεισόδια.
Η Νταντά – Νταντά Για Όλες Τις Δουλειές
Τη δεκαετία του ’90 η αμερικανική σειρά «Νταντά Αμέσου Δράσεως» με τη Φραν Ντρέσερ σκόρπισε το γέλιο σε περισσότερες από 90 χώρες σε όλο τον κόσμο όπου προβλήθηκε με επιτυχία.
Στην Ελλάδα η σειρά προβλήθηκε από το Mega, το οποίο λίγα χρόνια αργότερα πήρε τα δικαιώματα και με πρωταγωνίστρια τη Μαρία Λεκάκη δημιούργησε την ελληνική εκδοχή της σειράς που προβλήθηκε με μεγάλη επιτυχία, σημειώνοντας υψηλή τηλεθέαση, για δύο συνεχόμενες σεζόν από το 2003 μέχρι το 2005.
Μερικά χρόνια πριν, όμως, από τη συχνότητα του ΑΝΤ1 είχε προβληθεί η σειρά «Νταντά για Όλες τις Δουλειές» με πρωταγωνίστρια τη Μαριάννα Τουμασάτου που είχε επίσης πολλά κοινά σημεία με το αμερικανικό sitcom και αγαπήθηκε εξίσου από το ελληνικό κοινό, κάνοντας την τηλεθέαση αρκετές φορές να χτυπήσει «κόκκινο».
Σ’ Αγαπώ για Πάντα – Σ’ Αγαπώ, Μ’ Αγαπάς
Η Δήμητρα Παπαδοπούλου και ο Θοδωρής Αθερίδης έγραψαν τηλεοπτική ιστορία μέσα από το «Σ’ Αγαπώ- Μ’ Αγαπάς» που προβλήθηκε για δύο συνεχόμενες τηλεοπτικές σεζόν (2000-2002) από το Mega. Βασιζόταν σε καναδική σειρά και η Δήμητρα Παπαδοπούλου είχε αναλάβει τη διασκευή του σεναρίου προσαρμόζοντάς το στην ελληνική πραγματικότητα.
Η επιτυχία του ζευγαριού ήταν τόσο μεγάλη που οι δύο ηθοποιοί ήδη από τα χρόνια προβολής της σειράς είχαν παίξει μαζί σε πολλές ραδιοφωνικές -κυρίως- διαφημίσεις. Έτσι, δεν προκάλεσε καθόλου έκπληξη όταν λίγα χρόνια μετά την ολοκλήρωση της πρώτης προβολής της σειράς και συγκεκριμένα το 2005 ο ΑΝΤ1 ενέταξε στο πρόγραμμά του μια πιο ώριμη εκδοχή της.
Στη νέα σειρά με τίτλο «Σ’ Αγαπώ για Πάντα» με πρωταγωνιστές την Άννα Παναγιωτοπούλου και τον Τάσο Χαλκιά βλέπουμε την καθημερινότητα ενός ζευγαριού στη μέση ηλικία με την πρωταγωνίστρια να έχει μια μεγάλη επιθυμία, να γίνει… γιαγιά, όπως η Δήμητρα ήθελε να γίνει… μάνα. Ωστόσο, η σειρά του ΑΝΤ1 δεν είχε διαιτίερα επιτυχία και έτσι ολοκληρώθηκε μετά από μόλις 11 επεισόδια.
Οι Μικρομεσαίοι – Το Ρετιρέ
Πολύ πριν το «Κωνσταντίνου και Ελένης», το «Ρετιρέ» του Mega ήταν από τις πιο επιτυχημένες και πολυπαιγμένες ελληνικές σειρές. Προβλήθηκε για δύο σεζόν από το 1990 μέχρι το 1992 και είχε πάρει το πράσινο φως και για τρίτη σεζόν. Ωστόσο, σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις του Μάκη Δελαπόρτα, στα τέλη της δεύτερης σεζόν, δύο πρωταγωνίστριες ζήτησαν γενναία αύξηση μισθού για να συνεχίσουν.
Ο δημιουργός της σειράς, Γιάννης Δαλιανίδης, αρνήθηκε και προτίμησε να ρίξει αυλαία στο «Ρετιρέ» και να δημιουργήσει τους «Μικρομεσαίους», οι οποίοι, όμως, από τους τίτλους έναρξης μέχρι τους χαρακτήρες και τις περιπέτειες που ζούσαν, όλα θύμιζαν σε μεγάλο βαθμό το «Ρετιρέ» αν και κάτι έδειχνε να λείπει από τη συνταγή.
Αν και η σειρά κράτησε μόνο μία σεζόν, τα χρόνια που ακολούθησαν προβλήθηκε αρκετές φορές σε επανάληψη χωρίς να πιάσει το ρεκόρ του «Ρετιρέ». Σε συνέντευξή της στην Ελεονώρα Μελέτη η αξέχαστη Μάρθα Καραγιάννη είχε πει με αφοπλιστική ειλικρίνεια ότι «οι “Μικρομεσαίοι” ήταν μια αντιγραφή του “Ρετιρέ”. Είχαμε πολλά ίδια σκετς».
Χωρισμένοι με Παιδιά – Παντρεμένοι με Παιδιά
Από τα μέσα των ’80s μέχρι τα μέσα των ’90s το «Παντρεμένοι με Παιδιά» ήταν αναμφισβήτητα το πιο επιτυχημένο αμερικανικό sitcom με την οικογένεια Μπάντι να κάνει τους τηλεθεατές να δακρύζουν από τα γέλια με τα καμώματά τους.
Το 1995 ο ΑΝΤ1 εντάσσει στο πρόγραμμά του την ελληνική εκδοχή της σειράς με τίτλο «Χωρισμένοι με Παιδιά», η οποία ξεχώρισε, συζητήθηκε αρκετά, αλλά η σύγκριση με την αμερικάνικη σειρά ήταν αναπόφευκτη και μοιραία είχε το προβάδισμα. Μάλιστα, η σειρά του ΑΝΤ1 είχε υιοθετήσει και το «γέλιο – κονσέρβα» σε κάθε αστεία ατάκα, κάτι που είχε σχολιαστεί αρκετά εκείνη την περίοδο.
Μεταξύ άλλων, πρωταγωνιστούσαν ο Γιώργος Λέφας και η Νεφέλη Ορφανού, αλλά και η καστανή τότε Ζέτα Μακρυπούλια σε ηλικία 17 ετών, η οποία αμέσως ξεχώρισε και φιλοξενήθηκε σε πολλά εξώφυλλα περιοδικών της εποχής.
Η «Ντένη Μαρκορά» των Δύο Ξένων και η «Γιολάντα Ραγιά» του Δις Εξαμαρτείν
«Δύο Ξένοι» και «Δις Εξαμαρτείν» είναι δύο από τις πλέον κλασικές σειρές του Mega που μας έβαλαν στα παρασκήνια των τηλεοπτικών πλατό. Μπορεί η υπόθεση των δύο σειρών να μην έχει καμία σχέση, όμως, έχουν έναν μοναδικό συνδετικό κρίκο, την αξέχαστη Ντίνα Κώνστα.
Ως Ντένη Μαρκορά από τους «Δύο Ξένους» δεν χρειάζεται συστάσεις αφού την ξέρουν όλες οι ηλικίες και έχουν γελάσει με τις ατάκες της. Ως Γιολάντα Ραγιά από το «Δις Εξαμαρτείν», όμως, μπορεί να έχει ξεφύγει από όσους είναι κάτω των 30 ετών, αφού η σειρά προβλήθηκε από το 1993 έως αρχές του 1996 και μετά το 2000 έχει προβληθεί ελάχιστες φορές σε επανάληψη.
Όποιος έχει δει και τις δύο σειρές, σίγουρα θα έχει προσέξει τα κοινά σημεία ανάμεσα στους δύο ρόλους με πιο βασικό το ότι και οι δύο είναι «μανούλες» στις μηχανορραφίες για να καλύψουν τις ερωτοδουλειές των παιδιών τους.
Ωστόσο, την ίδια στιγμή η Ντένη και η Γιολάντα είναι εντελώς διαφορετικές αφού η πρώτη είναι και «του λιμανιού», ενώ η δεύτερη έδειχνε να είναι μόνο «του σαλονιού». Το σίγουρο είναι ότι χάρη στους σεναριογράφους των δύο σειρών και τις μοναδικές ερμηνείες της Ντίνας Κώνστα, εμείς ως κοινό βγήκαμε διπλά κερδισμένοι.
Η Αλίκη στο Ναυτικό – 2.000 Ναύτες και ένα Κορίτσι
Βέβαια, ομοιότητες δεν υπάρχουν μόνο στην τηλεόραση, αλλά και στον κινηματογράφο με ίσως πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την «Αλίκη στο Ναυτικό». Το 1961 η Αλίκη (Αλίκη Βουγιουκλάκη) «τρυπώνει» σε αντιτορπιλικό αναζητώντας τον Κώστα (Δημήτρης Παπαμιχαήλ) με τον οποίο είναι ερωτευμένη και όταν εκείνος την ανακαλύπτει μεσοπέλαγα, ακολουθούν πολλά ευτράπελα.
Η ταινία ήταν η πρώτη έγχρωμη της Φίνος Φιλμ και «έσκισε» στις κινηματογραφικές αίθουσες, βγήκε και εκτός συνόρων και θεωρείται από τις πλέον κλασικές τόσο της εθνικής μας σταρ όσο και του ελληνικού κινηματογράφου.
Ωστόσο, το σενάριο θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι σχεδόν ίδιο με αυτό της ταινίας «2.000 Ναύτες και ένα Κορίτσι» με πρωταγωνιστές την «Μπέτυ» Ξένια Καλογεροπούλου και τον «Ρένο» Νίκο Κούρκουλο όπου εκείνη δεν αντέχει άλλο μακριά του όταν εκείνος τρώει πολυήμερη τιμωρία και «τρυπώνει» στο πλοίο. Η ταινία είχε μέτρια επιτυχία στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Σύμφωνα δε με δημοσιεύματα της εποχής, η Αλίκη Βουγιουκλάκη ζήλεψε την ταινία της Ξένιας Καλογεροπούλου και ζήτησε από τον Φιλποποίμενα Φίνο να της γυρίσει και εκείνης μια ταινία στο ναυτικό.
Μάλιστα, λέγεται ότι ο ίδιος ο Φίνος το είχε εκμυστηρευτεί στον σκηνοθέτη της ταινίας της Καλογεροπούλου, Γρηγόρη Γρηγορίου, με τον τελευταίο να κάνει με όλο νόημα λόγο για «σατανική σύμπτωση» γύρω από τις ομοιότητες των δύο ταινιών. Πάντως, εισπρακτικά κερδισμένη βγήκε η Αλίκη Βουγιουκλάκη.
Η Τζίνι και το Τζίνι – Η Μάγισσα
Η «Μάγισσα» Σαμάνθα και η Τζίνι μάγεψαν το τηλεοπτικό κοινό παγκοσμίως ήδη από τη δεκαετία του ’60 όταν προβλήθηκαν στην Αμερική για πρώτη φορά και στη συνέχεια σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο μεταξύ των οποίων και την Ελλάδα στα ’70s από την ΕΡΤ, στα ’90s από το Mega και πιο πρόσφατα από το Μακεδονία TV.
Πρώτη έκανε πρεμιέρα το φθινόπωρο του 1964 η «Μάγισσα» με την Ελίζαμπεθ Μοντγκόμερι να υποδύεται τη μάγισσα Σαμάνθα, η οποία παντρεύεται έναν κοινό θνητό και προσπαθεί να μη χρησιμοποιεί τις μαγικές της δυνάμεις, ώστε να ζήσουν μια φυσιολογική ζωή. Προφανώς, κάτι τέτοιο στην πράξη αποδεικνύεται δύσκολο και αυτή ήταν η αρχή πολύ αστείων καταστάσεων.
Η σειρά στην πρώτη της σεζόν ήταν το Νο. 2 σε όλη την Αμερική χαρίζοντας υψηλές τηλεθεάσεις στο ABC με αποτέλεσμα το NBC να αναζητήσει ένα αντίπαλο δέος που το βρήκε στο πρόσωπο της «Τζίνι», Μπάρμπαρα Ίντεν που ξεκίνησε να προβάλλεται το φθινόπωρο του 1965.
Η Τζίνι ήταν ένα τζίνι 2.000 ετών που την ελευθέρωσε από το μπουκάλι της ο αστροναύτης Τόνι Νέλσον και ζει μαζί του θέλοντας να του κάνει όλες τις επιθυμίες πραγματικότητα. Και εδώ τα μαγικά τους μπλέκουν σε αστείες καταστάσεις, ενώ ήδη από την πρώτη ματιά ήταν σαφές ότι υπήρχε ένας έρωτας μεγάλος που άργησε πολλές σεζόν να εκδηλωθεί.
Από την κεντρική ιδέα των δύο σειρών και τους τίτλους έναρξης – κινούμενα σχέδια μέχρι τις δίδυμες αδερφές της Σαμάνθα και της Τζίνι που ήταν και οι δύο καστανές και με πιο βαθιά φωνή, οι ομοιότητες ανάμεσα στις δύο σειρές ήταν εμφανείς.
Βέβαια, δεδομένου ότι η Ελίζαμπεθ Μοντγκόμερι και η Μπάρμπαρα Ίντεν ήταν τελείως διαφορετικές μεταξύ τους σαν γυναίκες, σαν στυλ και στον τρόπο που έπαιζαν, κατόρθωσαν οι δύο ηρωίδες που υποδύονταν να μην έχουν καμία σχέση η μία με την άλλη και να κερδίσει διαχρονικά η καθεμία τη δική της θέση στην καρδιά των τηλεθεατών.
Πηγή:Reader.gr