Παρουσιάστριες της Θεσσαλονίκης σε μια ιδανική σχέση με το «βλαχομπαρόκ»

Παρουσιάστριες της Θεσσαλονίκης σε μια ιδανική σχέση με το «βλαχομπαρόκ»

Nέα δεδομένα στα μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα εφαρμόζονται εδώ και δυο περίπου μήνες.

Παρουσιαστές εκπομπών βγαίνουν στο ρεπορτάζ και χωρίς μάλιστα επιλεκτικές προτιμήσεις. Παρουσιάζουν θέματα απλά της επικαιρότητας στα δελτία ειδήσεων όπως όλοι οι ρεπόρτερ. Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις του ΣΚΑΙ με την Mαρία Αναστασοπούλου και του ΑΝΤΕΝΝΑ με το Γιώργο Γρηγοριάδη. Έως τώρα τους βλέπαμε σε πρωινές εκπομπές δίπλα στον Δημήτρη Οικονόμου και στο Γιώργο Παπαδάκη αντίστοιχα ενώ τώρα τους συναντούμε και σε εξωτερικά ρεπορτάζ της Αθήνας και όχι μόνο.

Επίσης αίσθηση προκάλεσε η πρωτοβουλία της ΕΡΤ που κυριολεκτικά εντυπωσιάζει με τα περιπατητικά ρεπορτάζ του Κώστα Λασκαράτου που ξεπερνούν σε χρονική διάρκεια, τα 35 λεπτά σε ζωντανή σύνδεση. Οι αλλαγές αυτές δεν είναι τυχαίες και έχουν ως στόχο να πείσουν τους τηλεθεατές πως όλα τα μέλη ενός τηλεοπτικού σταθμού βρίσκονται στην υπηρεσία του πολίτη και αυτό πρέπει να εκδηλώνεται με κάθε τρόπο. Το φαινόμενο αυτό προϋπήρχε. Το συναντήσαμε σε ορισμένες περιπτώσεις μεγάλων παρουσιαστών όπως στην περίπτωση του Αντώνη Σρόιτερ που έχει δείξει δείγματα ρεπορτάζ.

Τώρα όμως το φαινόμενο αυτό γίνεται εντονότερο και κατ ανάγκην προσαρμόζει τους παρουσιαστές στην κατηγορία των ρεπόρτερ, καθώς στα μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα είναι ήδη αποδεκτό ότι οι ρεπόρτερ είναι αυτοί αποτελούν τους επίλεκτους δημοσιογράφους της πρώτης γραμμής και χωρίς αυτούς δεν θα υπάρχουν ειδήσεις. Έτσι για μια ακόμη φορά η φήμη που τεχνηέντως προωθούσαν οι παρουσιαστές και οι παρουσιάστριες ότι αποτελούν τους πρωτεργάτες ενός τηλεοπτικού προγράμματος δεν ευσταθεί καθώς φαίνεται πως δεν πείθουν πλέον το κοινό που έχει αντίληψη και κρίση.

Στη Θεσσαλονίκη βέβαια ισχύει ακόμη και τώρα ο μύθος των τηλεπερσόνων, και αυτό φαίνεται σε όλα τα επίπεδα των καναλιών. Είναι το λεγόμενο «βλαχομπαρόκ». Παρουσιαστές και παρουσιάστριες περιορίζονται στο να διαβάζουν οτοκιού και αποφεύγουν να δώσουν δείγμα γραπτού λόγου, είτε σε αρθρογραφία είτε στη συγκρότηση ενός τηλεοπτικού ρεπορτάζ. Η δημοσιογραφική τους ιδιότητα εξαντλείται στο λαμπερό βλέμμα μπροστά στο φακό. Βέβαια αν η Θεσσαλονίκη θέλει να δείξει πως εξελίσσεται τηλεοπτικά, θα αναγκαστεί να ακολουθήσει την τακτική της Αθήνας και κατ επέκταση όλων των καναλιών του κόσμου που εδώ και πολλά χρόνια εφαρμόζουν ανάλογες στρατηγικές.

Σχολιαστής