ΠΑΜΑΚ:Aνησυχία για τον περιορισμό των Οικονομικών σε Γυμνάσια-Λύκεια

ΠΑΜΑΚ:Aνησυχία για τον περιορισμό των Οικονομικών σε Γυμνάσια-Λύκεια

 

To Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με νέα ανακοίνωση που εξέδωσε

 εκφράζει την ανησυχία του για την περιορισμένη διδασκαλία Οικονομικών μαθημάτων, όπως αυτή προβλέπεται με βάση τα νέα ωρολόγια προγράμματα για το Γυμνάσιο (ΦΕΚ2262/2020) και για το Λύκειο (ΦΕΚ2338/2020), που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Η Συνέλευση του Τμήματος θεωρεί ότι η αναβάθμιση του ρόλου των Οικονομικών μαθημάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είναι προέχουσας σημασίας, καθώς θέτει τις βάσεις ώστε οι μελλοντικές γενιές να έχουν πληρέστερη κατανόηση τόσο των βασικών αρχών που διέπουν την Οικονομία όσο και του τρόπου λειτουργίας του οικονομικού και του χρηματοπιστωτικού συστήματος, σε εγχώριο και παγκόσμιο επίπεδο.

 
Σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία, η διδασκαλία Οικονομικών μαθημάτων στο πλαίσιο του σχολικού προγράμματος συμβάλλει στη δημιουργία ενεργών πολιτών, παρέχοντάς τους όλα τα απαραίτητα εργαλεία για τη λήψη ορθών αποφάσεων σε θέματα που αφορούν όχι μόνον την Οικονομία, αλλά και την Πολιτική. Επιπλέον, δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να αναπτύξουν χρήσιμες δεξιότητες και κριτική σκέψη.

Η Οικονομική Επιστήμη αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των Κοινωνικών Επιστημών και εξηγεί σημαντικές πτυχές της καθημερινής ζωής των ανθρώπων, γεγονός που αναδεικνύει την επιτακτικότερη ανάγκη της βαθύτερης κατανόησης των οικονομικών εννοιών στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον.

 

Οι γνώσεις Οικονομικών και Διοικητικών Επιστημών όχι μόνο παρέχουν χρήσιμα εργαλεία για τη λήψη αποφάσεων σε θέματα οικονομικού χαρακτήρα, αλλά και συμβάλλουν στη διάπλαση ενημερωμένων πολιτών, ικανών να κατανοούν τις οικονομικές πολιτικές και να αντιλαμβάνονται κατά πόσο οι προτεινόμενες πολιτικές είναι εφικτές.

Επιπλέον, η καλή γνώση των οικονομικών εννοιών συμβάλλει στη διάπλαση μιας νέας γενιάς ενημερωμένων καταναλωτών, που εξασφαλίζει την ομαλή και ανταγωνιστικότερη λειτουργία των αγορών.

 
Μέσω των Οικονομικών μαθημάτων διδάσκεται σε εφαρμοσμένο επίπεδο η χρήση της λογικής στην επίλυση προβλημάτων με περιορισμούς, όπως για παράδειγμα στους πόρους ή τα εισοδήματα. Παράλληλα, το ευρύ πεδίο των εφαρμογών της Οικονομικής σκέψης σε τομείς όπως η Υγεία, το Περιβάλλον, η Κλιματική Αλλαγή, το Εμπόριο κ.α., αποτελούν μια επιπλέον απόδειξη της σημασίας του οικονομικού αλφαβητισμού στην επίτευξη μιας εύρυθμης λειτουργίας του κοινωνικού συνόλου, ενώ επίσης, μπορούν να αυξήσουν το ενδιαφέρον των νέων στην ενασχόληση με επιχειρηματικές δραστηριότητες.

Τέλος, ο αριθμός εισακτέων και πτυχιούχων στις Οικονομικές και Διοικητικές Επιστήμες σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο είναι μεγάλος, γεγονός που αφενός καταδεικνύει το ενδιαφέρον των μαθητών για αυτόν τον επιστημονικό κλάδο, αφετέρου δημιουργεί την ανάγκη ενίσχυσης της διδασκαλίας και καλύτερου προσανατολισμού των νέων στα Οικονομικά μαθήματα.

Η Συνέλευση του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας αποφάσισε να αποσταλεί επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και σε φορείς, με στόχο να συνεισφέρει στη βελτίωση της Παιδείας στη χώρα μας. Είναι σημαντικό να τονιστεί το τι δείχνει και η διεθνής εμπειρία, όπως αυτή αποτυπώνεται στην επιστημονική βιβλιογραφία: Η διδασκαλία Οικονομικών και Χρηματοοικονομικών μαθημάτων σε παιδιά σχετικά μικρής ηλικίας βελτιώνει τις αριθμητικές δεξιότητες, μειώνει τον χρηματοοικονομικό αναλφαβητισμό, ενισχύει τις ικανότητες σχεδιασμού και οδηγεί τους μαθητές σε πολύ καλύτερες αποφάσεις και καλύτερη χρηματοοικονομική διαχείριση στο μέλλον.

πηγή alfavita.gr