Αθώος ο Μητροπολίτης Κέρκυρας που κοινωνούσε εν μέσω καραντίνας

Αθώος ο Μητροπολίτης Κέρκυρας που κοινωνούσε εν μέσω καραντίνας

Αθώος για την πρώτη υπόθεση που αφορούσε το κήρυγμα της 25ης Μαρτίου ήταν η απόφαση του Δικαστηρίου για τον Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κέρκυρας Νεκτάριος.

Αυτή την ώρα συνεχίζεται η δίκη για την δεύτερη υπόθεση.Υπενθυμίζεται ότι απαλλαγή λόγω έλλειψης δόλου ήταν η πρόταση της Εισαγγελέας για την υπόθεση του Μητροπολίτη, σύμφωνα με το dogma.gr.

Σύμφωνα με την Εισαγγελέα οι φράσεις που είχε χρησιμοποιήσει στο κήρυγμα του ο Σεβασμιότατος «Βγάλτε λοιπόν και εσείς μια τέτοια άδεια ώστε να λέτε ότι εξέρχομαι για την προσωπική μου άσκηση και ελάτε στην εκκλησία να κοινωνήσετε, να προσευχηθείτε», δεν προκύπτει να προέτρεψε τους πιστούς σε ανυπακοή ή να βγαίνουν χωρίς να έχουν συμπληρώσει το ειδικό έντυπο.

Ακολουθούν  αποσπάσματα  που δημοσιεύειτο kerkyrasimera.gr,  από τις αγορεύσεις της υπεράσπισης του Μητροπολίτη Νεκτάριου στη σημερινή (2η) δίκη:

” Επειδή εις τη συνείδηση του μητροπολίτη προεξάρχη η προάσπιση της δημόσιας υγείας. Υπερέβη τον προβλεπόμενο αριθμό αλλά όχι τον συνολικό αριθμό, υπήρχε η κοινωνική απόσταση και δεν διακινδύνευσε η δημόσια υγεία. Όσοι μετάλαβαν συμμετείχαν στην λειτουργία. Η δήμαρχος ο πρόεδρος και ο τελετάρχης επέδειξαν κοινωνική ευθύνη τηρώντας αποστάσεις στεκόμενοι σε συγκεκριμένο σημείο μη διακινδυνεύοντας τη δημόσια υγεία. Όλοι οι ιεράρχες που ήρθαν, αλληλέγγυοι εδώ σε αυτό επικέντρωσαν την αλληλεγγύη τους.
Το κρίσιμο παραμένει ότι δεν διακινδύνευσε τη δημόσια υγεία.
Ουδείς ασθένησε μόνο η διακινδύνευση της δημόσιας υγείας είναι η παράβαση. Κρίθηκε ότι ήταν μόνο διακινδύνευση. Η προσβολή που προκλήθηκε ήταν επίσης μόνο η διακινδύνευση της δημόσιας υγείας.
Σας ζητούμε να τα σταθμίσετε όλα αυτά κηρύσσοντας τον αθώο είτε να αρθεί ο καταλογισμός της πράξης του. Στην απόφαση σας να λάβετε υπόψη σας το στοιχείο περί της ισονομίας, το κοινό περί δικαίου αίσθημα.
(Σπύρος Χριστόφιλος) -δικηγόρος

 

“Έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα αδίκημα το οποίο πιστεύω πως δε θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ως τυπικό αδίκημα. Δε δικάζουμε ούτε επιταγή, ούτε οφειλές προς το δημόσιο. Δικάζουμε κάτι πολύ πιο σημαντικό με κατηγορούμενο έναν μητροπολίτη ο οποίος κατηγορείται ότι επέτρεψε εκείνη τη μέρα να πραγματοποιηθεί μια τελετή που δεν είχε ποτέ διακοπεί. Ακόμη και στις περιόδους της Ενετοκρατίας, της κατοχής, της Γαλλικρατιας κλπ. Εδώ είναι και η διαφωνία μου με την εισαγγελική πρόταση και την ανάλυση της. Μπορεί η πρόταση να ακούγεται λογική αλλά υπό τις ειδικές συνθήκες και τα ειδικά πρόσωπα δε μπορεί να ακούγεται απολύτως λογική.
Επιτρέψτε μου να πω πως μια διάταξη που κρινει την άρση καταλογισμού μιας πράξης δεν την προερμηνεύει κανένας νομοθέτης.
Αρα το άρθρο 33 και το ζύγισμα της προσβολής που προκλήθηκε δεν είναι προκαθορισμένο αλλά ζυγίζεται επι τόπου αναλόγως των συνθηκών. Η εισαγγελική πρόταση έχει ένα δισταγμό να προτείνει το 33 λόγω του δεύτερου εδάφιου. Δε μιλάμε για ένα γεγονός που απαιτεί ως συνέπεια να έχουν νοσήσει 10 εξαιτίας εκείνης της τελετής αλλά μια διάταξη ως δυνητική ή αφηρημένη κατάσταση δλδ ότι θα μπορούσε να διαδοθεί η νόσος κάτι που δε συνέβη. Έχουμε να ζυγισουμε την ιεροπραξία και μια αφηρημένη ή δυνητική έννοια. Η ζωη του είναι ταγμένη σε αυτό που κάνει. Υπό το βάρος της κοινωνίας που εκδηλώθηκε έμπρακτα αποφάσισε. Για να δείτε τι πίεση ασκήθηκε. Στο αντιστάθμισμα έχουμε μια αφηρημένη διακινδύνευση. Δεν την υποτιμώ αλλά είναι μια δυνητική διακινδύνευση ότι μπορεί, δύναται να διαδοθεί η νόσος. Σας παρακαλώ να μη δείτε το αδίκημα ως τυπικό αλλά μια δικογραφία σε μια ιδιαίτερη ζωσα κατάσταση.
Για μένα ο δολος είναι σαθρός. Είμασταν άτυχοι. Γιατί γίναμε πρωτοσέλιδο και οδηγηθήκαμε εδώ. Την ίδια εποχή που δεν ανοίγει μύτη με τη συγκέντρωση να ακούσουν την Πρωτοψάλτη. Την ίδια περίοδο Πρωτομαγιά συγκέντρωση του ΠΑΜΕ με 1000 άτομα και δε συνέβη τπτ. Γιατί για όλα αυτά αντί να πληρώσουν όλοι αυτοί, βρέθηκε στο εδώλιο για 15 άτομα άπαξ ο Μητροπολίτης Κέρκυρας. Εμείς είμαστε στο εδώλιο επειδή αποφάσισε να κάνει αυτό που του επέβαλε ο εσωτερικός του εγκλωβισμός. Το κίνητρο του, η πρόθεση του δεν ήταν να παραβεί τους περιοριστικούς κανόνες. Η πρόθεση του ήταν να προκαλέσει μια αφηρημένη διασπορά του ιού; Είχε δόλο; Εγώ δεν το πιστεύω ότι μπορεί να συνέβη αυτό. Ο φερόμενος δόλος χωλαίνει.
Εύχομαι να κηρύξει το δικαστήριο σας την αντισυνταγματικότητα μιας τέτοιας διάταξης. Ερχόμαστε με μια διάταξη που είναι παρανοϊκή. Η σημερινή νομοθεσία διαπνέεται από την αρχη της αναλογικότητας αλλά κι από λογική. Στις 11 Αυγούστου πραγματοποιήθηκε το ίδιο τελετουργικό με άλλη νομοθεσία με κρούσματα στην Κερκυρα καθώς ήταν στην κορύφωση της η τουριστική περίοδος και με παρουσία 100 ατόμων μέσα στο ναό που ήταν επιτρεπτος με δυο φιλαρμονικές απέξω. Αυτό λέγεται αρχή της αναλογικότητας. Ενώ τον Μάιο ήταν 15 μέσα στο ναό. Είχε αλλάξει η νομοθεσία. Σταμάτησε η νομοθεσία να είναι παρανοϊκή. Παρακαλώ μετά από όλα αυτά δείτε το αδίκημα ως ένα ουσιαστικό αδίκημα,του ανθρωπου. Μακάρι το δικαστήριο σας να έχει το σθένος να ενταξει στο άρθρο 33 στη σύγκρουση των καθηκόντων. Έχετε το θάρρος. Ξέρετε τα γεγονότα”.

(Γ. Κοντός-δικηγόρος)

 

Υπεράσπιση κ.κ. Μεταλληνού- Σκούρτη

(Σπ.Δεσεγγρίνης-δικηγόρος): Η κατηγορία όπως έχει διατυπωθεί, με τρία δημοσιεύματα εισάγεται βαριά γιατί εισάγεται με εντυπώσεις. Δεν πληρέστατο η αντικειμενική υπόσταση του αδικήματος. Ως προς την υποκειμενική, προσερχόμενοι στο ναό η δήμαρχος , ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου και ο τελετάρχης πίστευαν πως έκαναν μια επιτρεπόμενη κίνηση και όχι ότι παρανομούν. Σε ποια γεγονότα στηρίζονται; Πρώτον στο ότι δε συμμετείχαν πιστοί. Όλοι είχαν κάποιο ρόλο. Και οι ίδιοι πίστευαν πως είχαν αναγκαίο ρόλο. Ενημέρωσαν τις Αρχές. Η συνάντηση δεν έγινε για να γνωριστούν αλλά για να προγραμματιστεί ο τρόπος της τέλεσης της λειτουργίας βάσει νόμου που έχει δυο σκέλη το θρησκευτικό και το πολιτικό. Δεν πήγαν κρυφά. Εκτός της ανοιχτής αυτής θήρας και εκτός τη συνάντηση, υπάρχει ακόμα ένα γεγονός. Η τελετή μεταδιδόταν απευθείας. Ή δε ξέρει ότι παρανομεί ή ότι βιντεοσκοπείται και επειδή το δεύτερο το αποκλείουμε, δεν ήξεραν πως παρανομούν. Καταλήγοντας, οι κατηγορούμενοι δεν ηθελαν να εναντιωθούν στα παραγγέλματα του κράτους σε περιόδους ειδικών συνθηκών Αλλά να επιτελέσουν το καθήκον τους ως αρχές όχι ως πρόσωπα και γι αυτό ζήτω απαλλαγή.