Στη γενιά Ζ ανήκουν τα παιδιά που έχουν ζήσει μέσα σε κρίσεις και ανισότητες, Γεννημένοι μεταξύ 1996 και 2012, τα μέλη της Γενιάς Ζ διαμορφώνουν το δικό τους προφίλ: κοινωνικό, πολιτικό, οικονομικό.
Η γενιά Ζ έφτασε στην ενηλικίωση εν μέσω μεγάλων οικονομικών κρίσεων, ανισοτήτων, διαμαρτυριών για τη φυλετική αδικία, κλιματικής κρίσης και της πανδημίας της Covid-19. Για αυτούς τους λόγους, η Γενιά Ζ τείνει να έχει μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση ως προς την εργασία από τους αμέσως μεγαλύτερους, που εκτιμούν την παραδοσιακή οικονομική ασφάλεια, όπως σταθερό εισόδημα, μόνιμη εργασία και αποταμιεύσεις.
Είναι οι νέοι που δεν γνώρισαν τη ζωή προ Διαδικτύου. Είναι η γενιά που είναι μονίμως συνδεδεμένη με ένα smartphone στο Διαδίκτυο, ασχολείται όλη μέρα με τα social media και τις δημοσιεύσεις σε αυτά, με αποτέλεσμα, ωστόσο, να έχει αποκτήσει ιδιαίτερες ηλεκτρονικές και ψηφιακές ικανότητες.
Το φαινόμενο αυτό, φαίνεται πως έχει αλλάξει τα μέχρι τώρα δεδομένα της αγοράς εργασίας και της επικοινωνίας δημιουργώντας το φαινόμενο γενιάς “Ζ”.
Όσον αφορά τον τομέα της επικοινωνίας, η γενιά “Ζ” ή, όπως αλλιώς έχει ονομαστεί μετά – millennials γενιά, θέτει νέους κανόνες στην εργασία και την επικοινωνία, καταργώντας κάθε είδους χάσμα μεταξύ των γενεών. Κάθε ηλικιακή διαφορά θα εκμηδενίζεται, καθώς υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας ανάμεσα σε ένα παιδί εφτά χρονών και σε έναν ηλικιωμένο εβδομήντα χρονών, λόγω της ένταξης της τεχνολογίας ολοένα και περισσότερο στην καθημερινότητα αλλά και στον χώρο εργασίας. Δεν θα υπάρχουν ηλικιακές «ετικέτες» για την παραγωγικότητα του κάθε εργαζόμενου καθώς όλες οι ηλικίες θα παραμένουν ενεργές.
Για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της γενιάς αυτής, μίλησε στην εκπομπή “Τριτολογίες” και τη δημοσιογράφο Σύνθια Σάπικα, ο Δημήτρης Ελευθεριάδης, φοιτητής του τμήματος Δημοσιογραφίας ΑΠΘ, λέγοντας πως είναι η γενιά των social media και του ψηφιακού κόσμου,, που κάνει συνειδητές επιλογές, τρέφεται πιο υγιεινά και…”απολύει” εργοδότες.
Τα social media φαίνεται πως επηρεάζουν τόσο την σεξουαλικότητα όσο και τη διατροφή της γενιάς “Ζ”.
Σύμφωνα με την κα Έλενα Ράπτου, αναπληρώτρια καθηγήτρια του τμήματος Αγροτικής Ανάπτυξης, “η γενιά Ζ, είναι η πιο ηθική καταναλωτικά γενιά, καθώς ενδιαφέρεται για την περιβαλλοντική ευημερία, το δίκαιο εμπόριο, διαμορφώνοντας παράλληλα νέα καταναλωτικά πρότυπα”. “Θρέψε την εικόνα, κατανάλωσε την εικόνα”, είναι αυτό που ακολουθούν και στη διατροφή τους οι νέοι του σήμερα”, κατέληξε η κα Ράπτου.
Όπως τόνισε η κα Άννα Ποδάρα, μεταδιδακτορική ερευνήτρια και διδάσκουσα στο τμήμα Δημοσιογραφίας του ΑΠΘ, “εκεί που εμείς κάποτε επιλέγαμε για παράδειγμα δέκα φαγητά, από ένα μενού, τώρα η γενιά “Ζ”, έχει να επιλέξει από έναν μπουφέ ό,τι θέλει, της δίνεται λοιπόν μία απεριόριστη ελευθερία επιλογής, η οποία όμως εμπεριέχει και μεγάλη ευθύνη.”
“Η γενιά Ζ κάνει λιγότερο σεξ και αιτία για αυτό είναι η υπερέκθεση στο πορνό, με αποτέλεσμα ο νέος να έχει μη ρεαλιστικές προσδοκίες και στην πραγματική επαφή να απογοητεύεται και να δυσκολεύεται να πάρει ερέθισμα”, επισήμανε ο κ. Ιωάννης Μυκονιάτης, χειρουργός, ανδρολόγος-ουρολόγος, Επίκουρος καθηγητής ΑΠΘ, προσθέτοντας ότι αυτής της γενιάς οι νέοι, συνήθως καθυστερούν και την έναρξη της σεξουαλικής τους ζωής.
Αναφορικά με την εργασία, η γενιά Ζ έχει μεγαλώσει σε ένα περιβάλλον που δίνει έμφαση στην καινοτομία και την ταχύτητα, αλλά ταυτόχρονα αναζητά ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, ευέλικτες συνθήκες εργασίας και ευκαιρίες για προσωπική ανάπτυξη.
“Η γενιά Ζ ξαναγράφει τους κανόνες εργασίας και διεκδικεί νέους, διαθέτει την θεωρητική κατάρτιση αλλά όχι ανεπτυγμένες δεξιότητες ώστε να αντιμετωπίσει ένα θέμα αποτελεσματικά στην πράξη”, ανέφερε η κα Ράνια Σεμερτζιάν, διαπιστευμένη μεσολαβήτρια και εκπαιδεύτρια σε θέματα επικοινωνίας.
Πηγή: ertnews.gr