Σε εντατικοποίηση των ελέγχων και αυστηροποίηση των προστίμων φτάνοντας και τις 10.000 ευρώ η Ελληνική κυβέρνηση επιδιώκει να αντιμετωπίσει την άναρχη κατάσταση στην μικροκινητικότητα.
Ο λόγος για τα ηλεκτρικά πατίνια τα οποία εισήχθησαν ως μια πρακτική και οικολογική λύση μικρομετακίνησης στις πόλεις, προσφέροντας ευκολία, ταχύτητα και μηδενικούς ρύπους. Ωστόσο, η ανεξέλεγκτη χρήση τους, κυρίως από ανηλίκους, οδήγησε στην ανάγκη λήψης μέτρων παρόμοιων με εκείνα άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Μέτρα όπως η υποχρεωτική ασφάλιση ή ακόμα και η απαγόρευση, που εξετάστηκε πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη, αποτελούν μέρος του νέου πλαισίου που θεσπίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, συνοδευόμενα από βαριά πρόστιμα και αυστηρές ποινές για παραβάσεις που σήμερα είναι συνηθισμένες.
Συγκεκριμένα η εφαρμογή των νέων μέτρων στοχεύει στη δημιουργία ενός πιο ασφαλούς και οργανωμένου περιβάλλοντος για όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου, μειώνοντας ταυτόχρονα τα περιστατικά ατυχημάτων και παραβάσεων. Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, αναγνωρίζοντας την αύξηση των ΕΠΗΟ (Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα), τροποποίησε το Άρθρο 20 του ΚΟΚ, εισάγοντας σαφείς κανόνες για τους χρήστες. Επιπλέον, συγκεκριμένες παραβάσεις αναβαθμίζονται σε κακουργήματα με ποινές που περιλαμβάνουν ακόμη και ισόβια. Ακριβέστερα όσοι κατέχουν ή σκοπεύουν να αποκτήσουν τέτοια οχήματα οφείλουν να συμμορφώνονται με συγκεκριμένες υποχρεώσεις.
Στην κατηγορία ΕΠΗΟ ανήκουν:
- Ηλεκτρικά πατίνια (e-scooters)
- Τροχοπέδιλα και τροχοσανίδες
- Αυτοεξισορροπούμενα προσωπικά οχήματα, όπως μονόκυκλα ή δίκυκλα με ειδικά συστήματα ισορροπίας.
- Ηλεκτροκίνητα αμαξίδια για άτομα με αναπηρία, ενισχυμένα ή απλά.
Για την χρήση των ΕΠΗΟ, ο νέος ΚΟΚ προβλέπει:
- Η μέγιστη ταχύτητα είναι 25 χλμ./ώρα.
- Απαγορεύεται η χρήση τους σε δρόμους με όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ./ώρα, όπως λεωφόρους και εθνικές οδούς.
- Απαγορεύεται η χρήση ακουστικών ή κινητών, εκτός αν αυτά λειτουργούν με ανοικτή ακρόαση.
- Απαγορεύεται η μεταφορά δεύτερου ατόμου.
Ειδικότερα μέτρα και υποχρεώσεις:
- Υποχρεωτική χρήση κράνους για οχήματα με ταχύτητα 7-25 χλμ./ώρα.
- Προτεραιότητα σε ποδηλατόδρομους, όπου υπάρχουν. Σε άλλες περιπτώσεις, οι οδηγοί πρέπει να κινούνται στο δεξί άκρο του δρόμου.
- Υποχρεωτική προσαρμογή ταχύτητας στους πεζούς, με παραχώρηση προτεραιότητας.
- Οι δήμοι δύνανται να καθορίζουν ειδικούς χώρους στάθμευσης για τα ΕΠΗΟ.
Πηγή:ertnews.gr