Ένας άνευ προηγουμένου μετασχηματισμός έχει αρχίσει να συντελείται στα πρατήρια υγρών καυσίμων τα οποία παραδίδουν σιγά-σιγά τη σκυτάλη στα πρατήρια… ηλεκτρικής ενέργειας.
Όλο και περισσότερο έδαφος κερδίζει σε παγκόσμιο επίπεδο η ηλεκτροκίνηση, με τους οδηγούς να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα εν λόγω μοντέλα, τα οποία «κλέβουν» μερίδιο από τα ΙΧ βενζίνης και diesel.
Η επέκταση της ηλεκτροκίνησης φέρνει αλλαγές και στα πρατήρια υγρών καυσίμων τα οποία συν τω χρόνω γεμίζουν με φορτιστές που είναι απαραίτητοι για την εξυπηρέτηση των κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ήδη πολλές εταιρείες καυσίμων στο εξωτερικό έχουν αρχίσει να «τρέχουν» τον μετασχηματισμό των πρατηρίων τους, με ενδεικτικό παράδειγμα τη γερμανική Aral που θα επενδύσει 100 εκατ. ευρώ σε φορτιστές, αυξάνοντας τον αριθμό τους σε 5.000 το 2025, από 1.600 το καλοκαίρι του 2023.
Ορισμένες εταιρείες καυσίμων, μάλιστα, υιοθετούν μια ακόμα πιο ριζοσπαστική πολιτική, δημιουργώντας πρατήρια αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα (δηλαδή μόνο με φορτιστές), με τις αντλίες καυσίμων να… λάμπουν δια της απουσίας τους.
Πρόκειται για τα λεγόμενα “mobility hubs” (κέντρα κινητικότητας) όπου συνδυάζεται η φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με άλλες υπηρεσίες και πώληση προϊόντων, ώστε να απασχολείται ευχάριστα ο οδηγός όσο περιμένει να «γεμίσει» με ενέργεια το όχημά του.
Τα πρατήρια χωρίς βενζίνη έρχονται και στην Ελλάδα
Αυτού του είδους τα πρατήρια έχουν αρχίσει να γίνονται πραγματικότητα, και σύμφωνα με πληροφορίες σύντομα θα τα δούμε και στη χώρα μας, αρχής γενομένης από το 2024, από γνωστή εταιρεία εμπορίας.
Σε πρώτη φάση εκτιμάται ότι ο αριθμός των… πρατηρίων ηλεκτρικής ενέργειας επί ελληνικού εδάφους θα είναι ιδιαίτερα μικρός, αλλά η πρωτοβουλία δημιουργίας τους είναι πλήρως ενδεικτική της δυναμικής που έχει αρχίσει να αναπτύσσει η ηλεκτροκίνηση και στη χώρα μας.
Οι φορτιστές προβλέπεται να υποστηρίζουν γρήγορη φόρτιση για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των οδηγών, ενώ στα συγκεκριμένα πρατήρια θα δημιουργηθούν χώροι για ψώνια και χαλάρωση ώστε να αξιοποιείται όσο το δυνατόν καλύτερα ο χρόνος κατά τον οποίο το όχημα θα φορτίζει.
Σημειώνεται ότι ήδη σε πολλά πρατήρια στην Ελλάδα υπάρχουν, επικουρικά, σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών ΙΧ. Η τοποθέτηση φορτιστών μάλιστα επιδοτείται μέσω της δράσης «Φορτίζω Παντού», στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU.
Στόχος είναι η δημιουργία ενός βασικού δικτύου δημόσιας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη τη χώρα, με τη μέγιστη γεωγραφική και πληθυσμιακή κάλυψη, αλλά και την εξασφάλιση υγειούς ανταγωνισμού.
Πηγή:carandmotor.gr