Μέσα στον Ιούνιο μπαίνει σε λειτουργία το «φορολογικό ξυπνητήρι» της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), το οποίο θα στέλνει ειδοποίηση στο φορολογούμενο υπενθυμίζοντάς του την προθεσμία για την καταβολή της δόσης της ρυθμισμένης οφειλής του.
Λίγο πριν εκπνεύσει η προθεσμία εξόφλησης μιας δόσης στην Εφορία, ο υπόχρεος θα λαμβάνει μήνυμα από την ΑΑΔΕ προκειμένου να τακτοποιήσει εγκαίρως τη φορολογική του υποχρέωση.
Η ειδοποίηση θα καταφθάνει μέσω της εφαρμογής myAADElive στο κινητό με παράλληλες ειδοποιήσεις στα email των φορολογούμενων και την προσωπική τους σελίδα στο taxisnet.
Το «φορολογικό ξυπνητήρι» σε συνδυασμό με το νέο νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο δίνει πλέον τρίμηνο περιθώριο στους φορολογούμενους να σώσουν μια ρύθμιση (με το προηγούμενο καθεστώς η ρύθμιση χανόταν την επόμενη ημέρα από την καταληκτική ημερομηνία πληρωμής της δόσης- εκτιμάται πως θα περιορίσουν σημαντικά τις χαμένες ρυθμίσεις. Σε κάθε περίπτωση θα βοηθηθούν χιλιάδες φορολογούμενοι να διατηρήσουν ενεργές τις ρυθμίσεις οφειλών τους, συμβάλλοντας παράλληλα και στην ομαλή ροή των φορολογικών εσόδων στον προϋπολογισμό.
Οι ενεργές ρυθμίσεις οφειλών, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της ΑΑΔΕ αγγίζουν σήμερα τα 4,611 δισ. ευρώ , ή 4,6% από τα περίπου 107 δισ. ευρώ των ληξιπρόθεσμων χρεών. Το 70% των οφειλετών που έχουν ενταχθεί σε ρύθμιση χρωστούν έως 300.000 ευρώ και συνολικά έχουν ρυθμίσει χρέη 3,2 δισ. ευρώ ενώ τα υπόλοιπα περίπου 1,4 δισ. ευρώ αφορούν το 29,6% του συνόλου των φορολογουμένων με ρυθμισμένα χρέη, που χρωστούν περισσότερα από 300.000 ευρώ ο καθένας.
Το υψηλότερο ποσοστό ρυθμισμένων οφειλών αφορά τους «μικρούς» με χρέη από 500 έως 10.000 ευρώ για τα φυσικά πρόσωπα και από 10.000 έως 100.000 ευρώ για τα νομικά πρόσωπα.
Όλοι αυτοί και όσοι νέοι εντάσσονται προοδευτικά στις ρυθμίσεις οφειλών προς την εφορία θα λαμβάνουν εφεξής ειδοποίηση- αφύπνιση για να μην ξεχάσουν τις προθεσμίες.
Το «φορολογικό ξυπνητήρι» αποτελεί μια ακόμα προσθήκη στην εφαρμογή myAADElive της ΑΑΔΕ μέσω της οποίας ήδη οι φορολογούμενοι απολαμβάνουν υπηρεσίες όπως:
*Πρόσβαση στον φορολογικό λογαριασμό σε πραγματικό χρόνο για πληροφόρηση σχετικά με τρέχουσες φορολογικές οφειλές και ποσά επιστροφών.
*Άμεσες ασφαλείς πληρωμές οφειλών, απευθείας από την εφαρμογή, μέσω IRIS ή με κάρτα.
*Διαχείριση στοιχείων επικοινωνίας και δήλωση IBAN για επιστροφές φόρου.
*Παρακολούθηση και διαχείριση Αιτημάτων και Ραντεβού.
*Πρόσβαση στα «Μηνύματά μου» για λήψη και διαχείριση εξατομικευμένων μηνυμάτων από την ΑΑΔΕ.
*Εξειδικευμένες ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο για πολίτες, επιτηδευματίες και φοροτεχνικούς, καθώς και εξατομικευμένες φορολογικές ενημερώσεις myWallet, για προσθήκη και αποθήκευση βασικών εγγράφων, όπως Στοιχεία Μητρώου, Φορολογική Ενημερότητα, Τέλη Κυκλοφορίας και πιστοποιητικά για εύκολη πρόσβαση.
*Άμεση πρόσβαση στην εφαρμογή appodixi της ΑΑΔΕ για εύκολο σκανάρισμα και έλεγχο αποδείξεων.
*Δυνατότητα quick login με χρήση PIN ή και βιομετρικών, επιλογή γλώσσας (ελληνικά/αγγλικά) και χρωματικού θέματος εφαρμογής.
*Εντοπισμός υπηρεσιών της ΑΑΔΕ σε χάρτη με δυνατότητα Geolocation και προβολή στοιχείων επικοινωνίας.
*Δυνατότητα Tap-To-Call στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογούμενων της ΑΑΔΕ.
Πηγή: ertnews.gr