Την πόρτα του εφέτη ανακριτή που διενεργεί την έρευνα για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη αναμένεται να περάσουν σήμερα τρία στελέχη του ΟΣΕ στα οποία ασκήθηκε ποινική δίωξη για παράβαση καθήκοντος.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για τον πρώην πρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο του ΟΣΕ καθώς και δύο μέλη της επιτροπής μετατάξεων τα οποία κατηγορούνται για την εμπλοκή τους σχετικά με την τοποθέτηση του 59χρονου σταθμάρχη Λάρισας στη συγκεκριμένη θέση και ενώ δεν πληρούσε το όριο ηλικίας.
Όπως έχει γίνει μέχρι σήμερα γνωστό, στο πλαίσιο του 1ου κύκλου κινητικότητας έτους 2022, ο ΟΣΕ υπέβαλε αίτημα στην Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας, μεταξύ άλλων για την κάλυψη μιας θέσης σταθμάρχη ΔΕ με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στη Λάρισα, με μετάταξη.
Το αίτημα για τη θέση αυτή περιελάμβανε μεταξύ άλλων πρόσθετα απαιτούμενα τυπικά ή ουσιαστικά προσόντα του φορέα υποδοχής ήτοι, ο υπό μετάταξη υπάλληλος να χειρίζεται ηλεκτρονικό υπολογιστή και να έχει ηλικία έως και 48 έτη. Τότε, ο προφυλακισμένος σήμερα σταθμάρχης, υπέβαλε αίτηση για μετάταξη στην παραπάνω θέση παρά το γεγονός ότι ήταν σχεδόν 58 ετών, ξεπερνούσε δηλαδή κατά 10 περίπου χρόνια το ηλικιακό όριο των 48 ετών που είχε θέσει ο ΟΣΕ για την προς κάλυψη θέση.
Το Τριμελές Συμβούλιο, το οποίο είχε αρμοδιότητα να αξιολογεί τις αιτήσεις και να διατυπώνει σύμφωνη γνώμη για τη μετάταξη, εφόσον ο υποψήφιος πληροί τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα έκανε δεκτή την παραπάνω αίτηση χωρίς να αναφέρει ειδικά κάτι για τον εν λόγω υπάλληλο.
Τελικά, στην εκπνοή της προθεσμίας για την ολοκλήρωση των μετατάξεων του 1ου κύκλου κινητικότητας, με την απόφαση του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ, ολοκληρώθηκε η μετάταξη του 59χρονου από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας κατηγορίας ΔΕ Διοικητικού στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων σε κενή Οργανική θέση του Κλάδου Κυκλοφορίας (ειδικότητας ΔΕ Σταθμαρχών).
Η τοποθέτηση αυτή ολοκληρώθηκε την άνοιξη του 2022 και την 1η Αυγούστου άρχισε την εκπαίδευσή του για σταθμάρχης, ολοκληρώνοντας την στις 24 Ιανουαρίου του 2023. Ένα μήνα και κάτι μέρες μετά, ο 59χρονος σταθμάρχης εκτελεί τη βραδινή βάρδια στο σταθμό της Λάρισας όταν λίγα λεπτά μετά τις 11 μ.μ. θα δώσει άδεια στο Intercity 62 που ήρθε από Αθήνα να κινηθεί, λανθασμένα, στη γραμμή καθόδου με προορισμό τη Θεσσαλονίκη με αποτέλεσμα στις 11.22 μ.μ. να συγκρουστεί στα Τέμπη με την εμπορική αμαξοστοιχία που εκτελούσε το αντίθετο δρομολόγιο.
Τελικά στις 28 Απριλίου, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος θα ασκήσει ποινικές διώξεις στους εμπλεκόμενους για τη μετάταξη του σταθμάρχη, οι οποίοι θα παρουσιαστούν ενώπιων του ανακριτή στις 11 Μαΐου για να αιτηθούν, και να λάβουν τελικά, προθεσμία για να απολογηθούν.
Η μέρα της απολογίας τους έφτασε λοιπόν, ενώ θυμίζουμε ότι μέχρι στιγμής για την υπόθεση έχουν προφυλακιστεί ο 59χρονος σταθμάρχης και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ ενώ ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους είναι οι σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας.
Και οι τέσσερις κατηγορούνται για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και για τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας και πρόκλησης σωματικών βλαβών από αμέλεια.
Πηγή: ΕΝΤΥΠΗ LARISSANET