Η αλήθεια είναι πως για αρκετό καιρό είχαμε ξεχάσει πως ήταν τα πολύ έντονα μποτιλιαρίσματα. Τουλάχιστον, για όσο διάστημα η πανδημία είχε περιορίσει τις μετακινήσεις μας σε συνδυασμό με την τηλεργασία.
Έχοντας επιστρέψει στην κανονικότητα, έχουν επιστρέψει και όλοι στις επαγγελματικές τους δραστηριότητες. Ωστόσο, δεν είναι αυτός ο λόγος του προβλήματος του έντονου κυκλοφοριακού, όπως μας επισημαίνει στο Newsauto ο Κίμωνας Λογοθέτης, Σύμβουλος Διαχείρισης Κυκλοφορίας & Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής.
Το μεγάλο θέμα είναι ότι στο Λεκανοπέδιο κυκλοφορούν πλέον πάρα πολλά οχήματα. Είναι χαρακτηριστικό πως σε ώρες αιχμής, με σταθερή ροή, τη Λεωφόρο Κηφισίας τη διασχίζουν περίπου 12.000 οχήματα την ώρα.
Ένα άλλο θέμα αφορά στις ώρες αιχμής οι οποίες έχουν μετατοπιστεί περίπου μία ώρα πιο αργά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Πλέον, η πρωινή ζώνη αιχμής που πρέπει να… αποφεύγει να κυκλοφορεί κανείς δεν είναι στο διάστημα 08:00-08:30, αλλά την περίοδο 08:45-09:30, όπως μας επισημαίνει ο κ. Λογοθέτης. Ανάλογα, έχει μεταφερθεί και η απογευματινή ζώνη του έντονου κυκλοφοριακού.
Ένα άλλο ζήτημα αφορά τόσο στον κόμβο της Μεταμόρφωσης όσο και στο Κηφισό. Και στα δύο σημεία (ειδικότερα στο πρώτο) παρατηρείται το φαινόμενο του μπουκαλιού και όταν οι λωρίδες κυκλοφορίας μειώνονται δημιουργώντας μία κυκλοφοριακή στένωση που έχει ως αποτέλεσμα τα μποτιλιαρίσματα.
Πάντως, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που περιστασιακά ταλαιπωρούν χιλιάδες οδηγούς. Χαρακτηριστικό είναι πως καθημερινά στον Κηφισό μένουν 4-5 οχήματα από μηχανικές βλάβες ή ακόμη και από καύσιμο!
Αξιοσημείωτο, όμως, είναι πως η κατάσταση παραμένει σταθερή αφού τις ώρες αιχμής πολλοί οδηγοί αποφεύγουν το «ποτάμι». Εννοείται πως τα τροχαία ατυχήματα είναι μία ακόμη βασική αιτία που δημιουργούν τεράστια κίνηση στους δρόμους.
Σε ό,τι αφορά στο κυκλοφοριακό στο κέντρο της Αθήνας η κατάσταση στο εξής θα επιβαρυνθεί πάρα πολύ. Μία από τις βασικές αιτίες είναι η εκρηκτική αύξηση του τουρισμού που φέρνει περισσότερα λεωφορεία.
Τα οποία καταλαμβάνουν τουλάχιστον μία λωρίδα κυκλοφορίας σε βασικές λεωφόρους (όπως τη Βασιλέως Κωνσταντίνου μπροστά από το Καλλιμάρμαρο, στο Ζάππειο, στην Πύλη του Αδριανού, στη Συγγρού στο ύψος του Φιξ κ.α.) δημιουργώντας τόσο μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση που εξαπλώνεται σαν το φαινόμενο της πεταλούδας επηρεάζοντας σχεδόν όλο το κέντρο.
Με λίγα λόγια οι υφιστάμενες οδικές υποδομές που έχουν γίνει βελτιώνουν το κυκλοφοριακό. Ωστόσο, ακόμη και τα έξυπνα φανάρια δεν αρκούν για να καλύψουν το συνεχώς αυξανόμενο κυκλοφοριακό φόρτο, τόσο λόγω του τουρισμού, όσο και του αυξανόμενου πληθυσμού και των οχημάτων που χρησιμοποιούνται.
Συμπεριλαμβανομένων και των περισσότερων επαγγελματικών οχημάτων διανομής προμηθειών και σχετικών με την εφοδιαστική αλυσίδα σύμφωνα με το newsauto.gr.
«Θα πρέπει να συνηθίσουμε σε ακόμα πιο αυξημένες κυκλοφοριακές συνθήκες γιατί το οδικό δίκτυο παραμένει του ίδιο και αυξάνεται ο πληθυσμός που το χρησιμοποιεί», υπογραμμίζει ο κ. Λογοθέτης. Οπότε, υπομονή και κουράγιο και ατσαλωμένα νεύρα μπορούν να παρηγορήσουν χιλιάδες οδηγούς που καθημερινά ταλαιπωρούνται στους δρόμους της Αθήνας.