«Υπάρχει στη διαβούλευση νέος ΚΟΚ με αυστηρότερες ποινές», είπε αρχικά ο αντιπρόεδρος ένωσης αστυνομικών υπαλλήλων Αθηνών, Νίκος Ρήγας, ενώ στη συνέχεια με αφορμή τα όσα ακούγονται για το πρόστιμο σε περίπτωση που ο οδηγός φορά μπουφάν, τόνισε πως «ένας οδηγός πρέπει να έχει ελευθερία κινήσεων».
Στον νέο ΚΟΚ οι ποινές και τα πρόστιμα αυστηροποιούνται για τις παραβάσεις που σχετίζονται άμεσα με την πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων. Βασική, δε, καινοτομία του θα είναι η αποσύνδεση των ποινών από το όχημα και η σύνδεσή τους κυρίως με τον οδηγό που υπέπεσε σε παράβαση, όπως έχει ανακοινώσει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Ρήγας μιλώντας στο OPEN είπε πως ο νέος ΚΟΚ έχει σωστή κατεύθυνση. Όσο για το τι θα φοράει ο οδηγός σχολίασε πως θα ισχύει ό,τι ίσχυε και πριν.
Τέλος, αναφέρθηκε στην υποχρεωτική κτήση αντιολισθητικών αλυσίδων στα οχήματα. «Πρέπει να είναι εφοδιασμένα τα οχήματα. Το σημαντικότερο όμως είναι να ξέρουμε και πώς τις χρησιμοποιούμε.»
Υπενθυμίζεται ότι από 1η Οκτωβρίου είναι υποχρεωτικό τα αυτοκίνητα να έχουν στον χώρο αποθήκευσης αντιολισθητικές αλυσίδες.
Τι προβλέπεται στον νέο ΚΟΚ
Οι ποινές πλέον θα επιβαρύνουν τον οδηγό και όχι το όχημα, όπως συνέβαινε με την αφαίρεση πινακίδων. Η ποινή της αφαίρεσης διπλώματος οδήγησης θα συνεχίσει να επιβάλλεται στις περιπτώσεις σοβαρών τροχαίων παραβάσεων.
Η υπερβολική ταχύτητα μαζί με ακόμα 4 παραβάσεις, την παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, την οδήγηση ύστερα από την κατανάλωση αλκοόλ, την αντικανονική προσπέραση και τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας ή κράνους συμπληρώνουν την πεντάδα των παραβάσεων, οι οποίες σχετίζονται περισσότερο με την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων και τους βαρείς ή και θανάσιμους τραυματισμούς και ως εκ τούτου θα τιμωρούνται ακόμα πιο αυστηρά από τον υπό διαμόρφωση νέο ΚΟΚ.
Βασικοί άξονες του νέου ΚΟΚ θα είναι:
η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων του ΚΟΚ με βάση τον βαθμό επικινδυνότητας και συχνότητας,
ο διαχωρισμός των κυρώσεων με βασικό κριτήριο διαφοροποίησης την οδηγική συμπεριφορά ή την κατάσταση του οχήματος,
η διασφάλιση της επιβολής και είσπραξης των προστίμων
Ο ρόλος των Δήμων αλλάζει, επίσης, καθώς θα θεσμοθετηθεί το Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας, όπου και θα καταλήγουν τα χρηματικά ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ που στη συνέχεια θα κατανέμονται στους δήμους αποκλειστικά για την υλοποίηση δράσεων οδικής ασφάλειας. Βάσει της σχετικής πρόβλεψης, εάν οι δήμοι δεν μπορέσουν να τα χρησιμοποιήσουν, δεν θα παίρνουν τα χρήματα αυτά.
Υπό εξέταση είναι και η ενδεχόμενη ένταξη στον ΚΟΚ διατάξεων που αφορούν τα δίκυκλα οχήματα των διανομέων. Οι σχετικές υπηρεσίες έχουν πλέον αυξηθεί σημαντικά και μαζί με αυτές και τα τροχαία με θύματα διανομείς. Ο κ. Καραμανλής απαντώντας σε σχετική ερώτηση το καλοκαίρι στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου είχε δεσμευτεί για επικαιροποίηση και αυστηροποίηση των διατάξεων που αφορούν τη διανομή προϊόντων στον νέο ΚΟΚ.
Μείωση των ορίων ταχύτητας
Στον νέο ΚΟΚ αναμένεται ύστερα από πολλές αναβολές ένταξής του σε προηγούμενα νομοσχέδια του υπουργείου, να συμπεριληφθεί και διάταξη που θα θεσπίζει τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα την ώρα στις κατοικημένες περιοχές από τα 50 χλμ/ώρα που είναι σήμερα.
Η ρύθμιση αυτή θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμη από τους συγκοινωνιολόγους για την αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων και τη μείωση του αριθμού των νεκρών και των τραυματιών στην άσφαλτο.
Με τον νέο ΚΟΚ τα υπουργεία Μεταφορών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης μελετούν από κοινού τον ανασχεδιασμό του συστήματος ποινών, του γνωστού point system με στόχο ο παραβάτης να γνωρίζει ότι οι προβλεπόμενοι πόντοι θα καταγράφονται σε εύλογο χρόνο.
Επιπλέον, θα γίνει εφικτή η άμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεών τους και των πόντων που έχουν στο point system ακόμα και μέσω μηνύματος στο κινητό τους τηλέφωνο.
Η Τροχαία θα έχει τη δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης για την οδηγική συμπεριφορά όλων των οδηγών, ενώ θα συγκεντρώνονται στατιστικά στοιχεία για το είδος και τη συχνότητα της παραβατικότητας των Ελλήνων οδηγών.
πηγή aftodioikisi.gr