Μοντέλα αυτοκινήτων που έχουν γράψει μεγάλη ιστορία αλλά και άλλα με μικρότερη πορεία, σταμάτησαν την παραγωγή τους το 2022, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα της επικράτησης των ηλεκτρικών και υβριδικών αμαξιών.
Επίσης η ραγδαία αύξηση πωλήσεων SUV αυτοκινήτων έπαιξε το ρόλο της στην εξαφάνιση sedan μοντέλων, που πλέον είναι όλο και λιγότερο προτιμητέα, με τα υβριδικά επίσης να αυξάνουν το μερίδιό τους στις νέες πωλήσεις.
Έτσι, 2022 σταμάτησαν να παράγονται ιστορικά μοντέλα αυτοκινήτων που αγαπήθηκαν από τους ανθρώπους της αυτοκίνησης.
Ford Fiesta
Τον Οκτώβριο του 2022 η Ford ανακοίνωσε το τέλος του Fiesta. Το ιστορικό μοντέλο θα σταματήσει μετά από 47 χρόνια και οκτώ γενιές. Το πρώτο αυτοκίνητο βγήκε το 1976 και από τότε έχουν πουληθεί περίπου 18,2 εκατομμύρια μονάδες. Οι τελευταίες μονάδες θα παραδοθούν στους ιδιοκτήτες τους μέχρι και τα μέσα του 2023.
Ford Mondeo
Ακόμα ένα ιστορικό μοντέλο της Ford. Ένα από τα δημοφιλέστερα sedan των τελευταίων δεκαετιών ολοκλήρωσε την παρουσία του. Το Ford Mondeo, όπου μεγάλωσε πολλές γενιές, σημείωσε αυξημένες πωλήσεις και έδειξε τον δρόμο στην αυτοκίνηση. Πλέον η Ford σταμάτησε την παραγωγή του, χωρίς μάλιστα να ορίσει διάδοχο.
Toyota Aygo
Μετά από 16 χρόνια εμπορικής παρουσίας, το Toyota Aygo ολοκληρώνει τον κύκλο του. Το ιαπωνικό αυτοκίνητο της πόλης δίνει τη θέση του σε ένα urban crossover με την ονομασία Augo X το οποίο ξεκίνησε με πολλές περγαμηνές τις πώλησεις του σε όλο τον κόμσο.
Renault Kadjar
Tο Kadjar έπεσε θύμα της ολοκληρωτικής ανανέωσης που επιχειρεί η Renault. Αν και από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας κατάφερε να κεντρίσει το ενδιαφέρον και να σημειώσει πολλές πωλήσεις, εντούτοις σήμερα δεν υπάρχει στις αντιπροσωπείες.
Renault Talisman
Το Renault Talisman πήρε το 2015 την σκυτάλη από το Laguna, αλλά δυστυχώς συνέπεσε πάνω στην ραγδαία άνοδο των SUV. Η νέα τάση των ανθρώπων έβαλε το μοντέλο σε δεύτερη μοίρα, με αποτέλεσμα να μειωθούν οι πωλήσεις, αν και πρόκειται για ένα πολύ καλό αυτοκίνητο. Πλέον η παραγωγή του σταμάτησε οριστικά αδυνατώντας να παρουσιάσει έστω και μία υβριδική έκδοση.
Mazda CX-3
Μετά από 5 χρόνια ζωής το μικρό SUV της Mazda, το CX-3 σταμάτησε να παράγεται. Αν και βασίστηκε πάνω στην πλατφόρμα του Mazda 2, εντούτοις δεν απέδωσε τα αναμενόμενα. Αυτός ήταν και ο βασικός λόγος που έδωσε τη θέση του στο Mazda CX-30, το οποίο διαγράφει λαμπρή πορεία.
Volkswagen Passat
Μετά από σχεδόν μισό αιώνα διαδρομής, το VW Passat σταμάτησε να βγαίνει από την γραμμή παραγωγής. Αν και πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε πρόσφατα, οι επικεφαλής της γερμανικής εταιρείας αποφάσισαν να διακόψουν την παραγωγή του. Διατήρησαν μόνο την wagon έκδοση, Variant που έχει τεράστιους χώρους και απευθύνεται σε ειδικό κοινό. Το ιστορικό μοντέλο κυκλοφόρησε το 1973.
Daca Lodgy
Στην αντεπίθεση της ανανέωσης πέρασε και η Dacia, η οποία μετασχημάτισε το Lodgy. Η παραγωγή του σταμάτησε για να δώσει τη θέση του πήρε στο 7θέσιο SUV Jogger, το οποίο διαγράφει πολύ καλή πορεία και δίνει πολλές λύσεις μετακίνησης για μεγάλες οικογένειες.
BMW i3
Η BMW δεν είχε την πορεία που επιθυμούσε με το i3. Από το 2013 που πρωτοβγήκε στους δρόμους μέχρι και σήμερα πούλησε 250.000 μονάδες. Αυτό δεν ικανοποίησε τους ανθρώπους της γερμανικής εταιρείας που αποφάσισαν να σταματήσουν την παραγωγή του το 2024.
Πηγή:Νewsit.gr
Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter