Επέκταση επί τουρκικού εδάφους ετοιμάζει ο όμιλος Metro το δεύτερο εξάμηνο του 2023, με το πλάνο εισόδου να προβλέπει τη δημιουργία 100 σημείων, σε βάθος διετίας, στην Κωνσταντινούπολη.
Το «ντεμπούτο» στη γειτονική χώρα θα γίνει με μικρού τύπου καταστήματα που θα αναπτυχθούνμε το μοντέλο δικαιόχρησης Μy Market Local που εφαρμόζει ο όμιλος και σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν» θα φέρουν την ταμπέλα «Speedy Βakal».
Το εγχείρημα εισόδου στην Τουρκία βρίσκεται σε πολύ προχωρημένο στάδιο, με τη διοίκηση του ομίλου της Metro να έχει ήδη επισκεφθεί τη γειτονική χώρα τουλάχιστον δύο φορές το τελευταίο διάστημα πραγματοποιώντας συναντήσεις με τοπικούς χονδρεμπόρους, αλλά και με ενδιαφερόμενους franchisees.
Εντός του 2023
Προσδοκία είναι το πρώτο κατάστημα Speedy Bakal να λειτουργήσει μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2023, ενώ στην κατεύθυνση της στήριξης του συνολικού σχεδιασμού ανάπτυξης δικτύου 100 σημείων μέχρι το τέλος του 2024 έχουν ήδη προβλεφθεί κεφάλαια της τάξεως των 15 εκατ. ευρώ.
Το πρότυπο του MyMarket Local που θα βασιστούν οι συμφωνίες με τους Τούρκους ενδιαφερόμενους franchisees προβλέπεται ως ελάχιστο απαιτούμενο κεφάλαιο τα 60.000 ευρώ.
Το κόστος της συνολικής επένδυσης μαζί με το αρχικό εμπόρευμα υπολογίζεται σε περίπου 150-200.000 ευρώ, με το μεγαλύτερο μέρος του κόστους να το αναλαμβάνει η Metro, ενώ ο δικαιοδόχος θα έχει τη δυνατότητα σταδιακής αποπληρωμής με βάση την κερδοφορία του.
Η επιλογή του μικρού τύπου καταστήματος έως 250 τ.μ. σε ενιαίο επίπεδο, ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμο, θεωρείται στρατηγική καθώς θα είναι πιο εύκολο για το σήμα Speedy Bakal να διεισδύσει τόσο στις τουριστικές περιοχές όσο και στις γειτονιές και την καθημερινότητα των πολιτών της Κωνσταντινούπολης.
Σε πρώτη φάση το ενδιαφέρον εστιάζει στις περιοχές μεταξύ του παλιού τμήματος Σουλταναχμέτ και του πιο μοντέρνου Μπέγιογλου ή Ταξίμ, που έχουν έντονη τουριστική κίνηση, ενώ στο ραντάρ του ομίλου βρίσκονται και άλλα κεντρικά σημεία περιοχών με έντονη κίνηση και εύκολη πρόσβαση, κοντά σε σχολεία, δημόσιες υπηρεσίες και σε μέσα μεταφοράς.
Η φιλοσοφία λειτουργίας των Speedy Bakal ακολουθεί τα χαρακτηριστικά των convenience stores με διευρυμένο ωράριο και στοχευμένη προϊοντική γκάμα. Σε ό,τι αφορά το κωδικολόγιο των καταστημάτων θα περιλαμβάνει έως 4.000 προϊόντα, εκ των οποίων πολλά θα είναι τοπικά delicatessen, ενώ θα περιλαμβάνεται και μεγάλο μέρος των κωδικών ιδιωτικής ετικέτας της Metro. Παράλληλα, στο πλαίσιο της omnichannel πολιτικής του ομίλου, τα Speedy Bakal θα παρέχουν και την υπηρεσία γρήγορης παράδοσης μέχρι 25 προϊόντα στον χώρο του πελάτη.
Η πιο χρηστή επιλογή
Μολονότι ο όμιλος Παντελιάδης είναι ο πλέον πρόσφατος από τους μεγάλους παίκτες του λιανεμπορίου που εισήλθε στην ανάπτυξη δικτύου μέσω franchise στην ελληνική αγορά (σ.σ. υπενθυμίζεται ότι το μοντέλο Speedy λειτούργησε πιλοτικά στην Κυψέλη τον Μάιο του 2021 και ένα χρόνο μετά ξεκίνησε η επέκτασή), η επιλογή του μοντέλου αυτού ως «όχημα εισόδου» στη λιανική της Τουρκίας κρίθηκε ως πιο χρηστή στη διαχείριση και λιγότερο επισφαλής.
Σε κάθε περίπτωση, τα «Speedy Bakal» φέρεται ότι θα λειτουργήσουν ακόμα μια φορά ως «πιλότος», καθώς οι πληροφορίες θέλουν στα συρτάρια του ομίλου να βρίσκεται ήδη και πλάνο δημιουργίας και μεγαλύτερου τύπου καταστήματος, εξέλιξη η οποία τοποθετείται για μετά το 2025.
πηγή: naftemporiki.gr