Με «φόντο» τις τιμές των καυσίμων που στην κυριολεξία έχουν πάρει «φωτιά» σπάζοντας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, το οικονομικό επιτελείο ανακοινώνει το νέο πακέτο ενίσχυσης για τους οδηγούς. Βέβαια οι σχετικές παρεμβάσεις ελάχιστα θα καλύψουν το ανεξέλεγκτο ράλι των τιμών στην αντλία, καθώς κάθε νοικοκυριό χάνει το … λιγότερο 500 ευρώ από τις ανατιμήσεις! Η αύξηση των τιμών στην αντλία είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο, αν και τις επόμενες ημέρες αναμένεται μια περιορισμένη αποκλιμάκωση λόγω της πτώσης των διεθνών τιμών.
«Βαρύ» το φορτίο για κάθε οδηγό που βλέπει τα καύσιμα να «ροκανίζουν» το εισόδημά του και είναι αναγκασμένος να περιορίζει τις μετακινήσεις.
Στα ιστορικά ρεκόρ «παίζουν» οι τιμές στα καύσιμα
Η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης κυμαίνεται σε νέα ιστορικά υψηλά στα 2,428 ευρώ το λίτρο, έχοντας τσιμπήσει μέσα σε μόλις έναν μήνα 22 λεπτά (!!!) από τη Δευτέρα 23 Μαΐου που ήταν στα 2,205 ευρώ.
Μπορεί η κατάσταση στα νησιά να είναι χειρότερη ωστόσο η χαμηλότερη μέση τιμή στην Ελλάδα καταγράφεται σε νησιωτικό νομό και συγκεκριμένα στη Χίο όπου ισχύει το καθεστώς του μειωμένου ΦΠΑ.
Έτσι, η Χίος έχει μέση τιμή βενζίνης στα 2,367 ευρώ τη στιγμή που στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη που οι τιμές είναι παραδοσιακά οι πιο χαμηλές στην Ελλάδα, η μέση τιμή είναι στα ίδια επίπεδα και συγκεκριμένα στα 2,394 ευρώ.
Πόσο αυξήθηκαν οι τιμές μέσα σε 4 μήνες
Είναι ενδεικτικό ότι η τιμή της αμόλυβδης τον Φεβρουάριο είχε διαμορφωθεί στο 1,892 ευρώ, όταν σήμερα έχει «πετάξει» στα 2,428 ευρώ αυξημένη κατά 28%!
Η τιμή του Diesel κίνησης τον Φεβρουάριο ήταν στα 1,626 ευρώ και σήμερα είναι 2,103 ευρώ το λίτρο. Η ενίσχυση της τιμής της είναι 29,3%!!! Και αυτό παρά το γεγονός ότι ενσωματώνει έκπτωση 15 λεπτά σε κάθε λίτρο, λόγω της επιδότησης στην «πηγή».
Πόσα χάνουμε μέσα στον χρόνο
Ας δούμε όμως μέσα από συγκεκριμένο παράδειγμα τα επιπλέον ποσά που καταβάλλει ένας κάτοχος αυτοκινήτου για να αγοράσει τις ίδιες ποσότητες καυσίμων που προμηθευόταν για τη μετακίνησή του με το ΙΧ, πριν από 4 μήνες.
Ας υποθέσουμε, ότι ιδιοκτήτης οχήματος γεμίζει το ρεζερβουάρ του με 40 λίτρα: Στα τέλη Φεβρουαρίου εάν επρόκειτο να το γεμίσει θα έπρεπε να δώσει 75 ευρώ, σήμερα για το ίδιο γέμισμα του ρεζερβουάρ πληρώνει 97 ευρώ!!
Δηλαδή μέσα σε ένα τετράμηνο χρειάζεται να δίνει 22 ευρώ περισσότερα σε .. κάθε γέμισμα! Με άλλα λόγια αν κάποιος «φουλάρει» δύο φορές τον μήνα πληρώνει 44 ευρώ περισσότερα σε σχέση με πέρυσι!
Άρα, για ολόκληρο τον χρόνο μόνον από το τις ανατιμήσεις στις τιμές των καυσίμων ο οδηγός χάνει 528 ευρώ! Δηλαδή σχεδόν έναν ολόκληρο «καθαρό» κατώτατο μισθό, πριν την πρόσφατη αύξησή του.
Η «χασούρα» για κάθε οικογένεια βεβαίως είναι πολύ μεγαλύτερη αν συνυπολογίσει κανείς και τους λογαριασμούς ρεύματος, αλλά και τις αυξήσεις στο καλάθι του νοικοκυριού.
Τι θα ανακοινώσει σήμερα η Κυβέρνηση
Τι θα κάνει όμως η Κυβέρνηση για να ενισχύσει τους οδηγούς; Σύμφωνα με πληροφορίες:
Για την βενζίνη θα συνεχιστεί το σύστημα του fuel pass με το ποσό της επιδότησης να είναι υψηλότερο σε σχέση με το προηγούμενο.
Θα διευρυνθούν τα εισοδηματικά κριτήρια, περιλαμβάνοντας πιθανότατα όσους έχουν οικογενειακό εισόδημα έως και 45.000 ευρώ (καθαρό μετά την αφαίρεση των φόρων), όπως συνέβη και με το power pass
Για το diesel κίνησης η επιδότηση θα συνεχίσει να δίνεται στην αντλία και πιθανότατα θα είναι υψηλότερη από αυτή που ισχύει σήμερα, δηλαδή από τα 0,12 ευρώ (χωρίς να συνυπολογίζεται ο ΦΠΑ) θα φτάσει τα 0,15 ευρώ το λίτρο.
Το fuel pass θα καλύπτει διάστημα τριών μηνών και θα ενεργοποιηθεί από την 1η Ιουλίου και θα ολοκληρωθεί στις 30 Σεπτεμβρίου.
πηγή enikonomia.gr