Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ εμφάνισαν στο πρώτο τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, τα αλκοολούχα ποτά, οι βαφές μαλλιών, τα καθαριστικά φούρνου και η λαδόκολλα, όπως προκύπτει από στοιχεία έρευνας της Nielsen. Οι υψηλοί ρυθμοί πώλησης στα παραπάνω προϊόντα επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από το ότι αφενός η εστίαση παραμένει κλειστή όλο το πρώτο τρίμηνο του 2021 και αφετέρου από το ότι τα κομμωτήρια επίσης για μεγάλο μέρος παρέμεναν κλειστά, ενώ πέρυσι είχαν κλείσει στις 14 Μαρτίου. Αναλυτικά, στην έρευνα αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής:
Τα αλκοολούχα ποτά
Σε επίπεδο κατηγοριών, αρκετές από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών παρουσίασαν εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με πέρυσι (Ρούμι +67,7%, Κρασιά +49,1%, Ουίσκι +43,6%, Μπύρες +27,3%), γεγονός που αποδεικνύει ότι η αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων εστίασης έχει αυξήσει την διασκέδαση, αλλά και την κατανάλωση αλκοόλ, εντός του σπιτιού.
Κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης
Όσον αφορά στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, και πάλι η αναστολή λειτουργίας των κομμωτηρίων και των κέντρων αισθητικής έχει ευνοήσει την ανάπτυξη των πωλήσεων για κατηγορίες όπως είναι οι βαφές μαλλιών, καθώς και τα αποτριχωτικά προϊόντα, τα οποία αναπτύχθηκαν με +22,0% και +25,1% αντίστοιχα. Την ίδια στιγμή φαίνεται ο κόσμος να συνεχίζει να δίνει σημασία στην υγιεινή και τον καθαρισμό των χεριών, καθώς η κατηγορία των απολυμαντικών χεριών παρουσίασε αύξηση στις πωλήσεις της κατά +15,0%, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Τα καθαριστικά φούρνου και η λαδόκολλα
Το γεγονός ότι οι πολίτες περνάνε περισσότερο χρόνο στα σπίτια τους και συνεχίζουν να μαγειρεύουν φαίνεται να είναι ο λόγος αύξησης των πωλήσεων για τις κατηγορίες των καθαριστικών φούρνου (+47,5%), της λαδόκολλας (+28,4%), ενώ η εντός της οικίας κατανάλωση έχει αυξήσει τα οικιακά απορρίμματα, με συνέπεια οι σακούλες σκουπιδιών να έχουν επίσης αυξήσει τις πωλήσεις τους κατά +8,1%.
Τα υπόλοιπα προϊόντα
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα Τρόφιμα & Ποτά ήταν η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που αναπτύχθηκε με +4,2%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσίασαν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 κατά -8,9% & -7,4% αντίστοιχα.
Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) εμφάνισε την πιο θετική, διψήφια τάση στο +16,5%, ενώ τα Φρέσκα και επί Ζυγίω προϊόντα αναπτύχθηκαν αρκετά πιο συγκρατημένα, κατά +1,5%.
Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2,500τ.μ., hypermarkets, συνέχισαν να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως του +8,3% στις πωλήσεις τους και το πρώτο τρίμηνο του 2021. Ωστόσο σε ρυθμό ανάπτυξης ακολούθησαν και οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ. , στο +3,2%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.
Ο συνολικός τζίρος των σούπερ μάρκετ
Η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου κινήθηκε θετικά σε αξία, στο +1,9% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 (στοιχεία YTD έως 28 Μαρτίου 2021), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο.
πηγή enikonomia.gr