Στο τραπέζι της κυβέρνησης βρίσκεται ο “κόφτης” στα τροχαία ατυχήματα με μπόνους μικρότερα τέλη κυκλοφορίας και μειωμένα ασφάλιστρα.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ “η πρόταση που έχει πέσει στο κυβερνητικό τραπέζι προβλέπει οικονομικά κίνητρα για τους νέους οδηγούς ηλικίας έως 38 ετών με στόχο τη συμμόρφωσή τους στους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και την αποφυγή σοβαρών ακόμη και θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ιδέα έχει συζητηθεί από κυβερνητικά στελέχη με εκπροσώπους των ασφαλιστικών εταιρειών και υπάρχουν συζητήσεις για αναπροσαρμογή του πλαισίου σχετικά με τα όρια κάλυψης και τους κινδύνους και για την εφαρμογή διαφορετικής τιμολογιακής πολιτικής για τους νέους οδηγούς.
Η υπό εξέταση ιδέα στηρίζεται στους τρεις πυλώνες:
Πρώτον, μείωση των ασφαλίστρων για νέους με συνεπή οδηγική συμπεριφορά. Η μείωση των ασφαλίστρων θα συνδέεται με επαναπροσδιορισμό των ορίων και των κινδύνων κάλυψης σε συνδυασμό με άντληση περισσότερων στοιχείων σχετικά με την οδική συμπεριφορά, τα ατυχήματα και άλλα δημογραφικά χαρακτηριστικά.
Δεύτερον, δημιουργία δεδομένων για τα στοιχεία των οδηγών και σύνδεση με την ΑΑΔΕ.
Τρίτον, κίνητρα για αύξηση των ασφαλισμένων οχημάτων και περιορισμός εσόδων από τέλη και ανασφάλιστα οχήματα μέσω διασύνδεσης συστημάτων ΑΑΔΕ και ασφαλιστικών εταιρειών.
Τα αγκάθια
Τα αγκάθια και οι ενστάσεις εστιάζονται κυρίως στη δημοσιονομική επίπτωση (είσπραξη εσόδων από τα τέλη κυκλοφορίας) στην προστασία προσωπικών δεδομένων και στην ελεύθερη τιμολόγηση στην ασφαλιστική αγορά, στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού. Κομβικό σημείο αποτελεί η σωστή καταγραφή των δεδομένων, καθώς από τη συμμόρφωση των οδηγών θα εξαρτάται το ύψος των ασφαλίστρων και των τελών κυκλοφορίας
Τέλη κυκλοφορίας: Ποια είναι τα ποσά που πληρώνουν οι οδηγοί
Υπενθυμίζεται πως σήμερα τα ποσά που πληρώνουν οι κάτοχοι κάθε οχήματος για τα τέλη κυκλοφορίας είναι τα εξής:
Ταξινόμηση 1.11.2010 – 31.12.2020
0-90 εκπομπές C02: 0
91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ / γραμ.
101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ / γραμ.
121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ / γραμ.
141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ / γραμ.
161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ / γραμ.
181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ / γραμ.
201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ / γραμ.
251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ / γραμ.
Ταξινόμηση 1.1.2021 έως σήμερα
0-122 κυβικά: 0
123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ / γραμ.
140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ / γραμ.
167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ / γραμ.
209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ / γραμ.
225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ / γραμ.
241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ / γραμ.
261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ / γραμ.
281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ / γραμ.
Ταξινόμηση έως 31.12.2000
0-300 κυβικά: 22 ευρώ
301-785 κυβικά: 55 ευρώ
786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
1.358 -1.548 κυβικά: 225 ευρώ
1.549-1.738 κυβικά: 250 ευρώ
1.739-1.928 κυβικά: 280 ευρώ
1.929-2.357 κυβικά: 615 ευρώ
1.358-3.000 κυβικά: 820 ευρώ
3.001-4.000 κυβικά: 1.025 ευρώ
4.001 κυβικά και άνω: 1.230 ευρώ
Ταξινόμηση 1.1.2001 – 31.12.2005
0-300 κυβικά: 22 ευρώ
301-785 κυβικά: 55 ευρώ
786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
1.358 -1.548 κυβικά: 240 ευρώ
1.549-1.738 κυβικά: 265 ευρώ
1.739-1.928 κυβικά: 300 ευρώ
1.929-2.357 κυβικά: 630 ευρώ
2.358-3.000 κυβικά: 840 ευρώ
3.001-4.000 κυβικά: 1.050 ευρώ
4.001 κυβικά και άνω: 1.260 ευρώ
Ταξινόμηση 1.1.2006 – 31.10.2010
0-300 κυβικά: 22 ευρώ
301-785 κυβικά: 55 ευρώ
786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
1.358 -1.548 κυβικά: 255 ευρώ
1.549-1.738 κυβικά: 280 ευρώ
1.739-1.928 κυβικά: 320 ευρώ
1.929-2.357 κυβικά: 690 ευρώ
2.358-3.000 κυβικά: 920 ευρώ
3.001-4.000 κυβικά: 1.150 ευρώ
4.001 κυβικά και άνω: 1.380 ευρώ
Πηγή: enikonomia.gr