Δευτέρα, 24 Ιουνίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΟικονομίαΈρευνα: Πώς σκέφτονται να οργανώσουν φέτος οι Έλληνες το γιορτινό τραπέζι

Έρευνα: Πώς σκέφτονται να οργανώσουν φέτος οι Έλληνες το γιορτινό τραπέζι

- Advertisement -

Γιορτινό τραπέζι. Ένα ζήτημα που έχει αρχίσει να απασχολεί ήδη τον κόσμο καθώς τα Χριστούγεννα πλησιάζουν. Μια έρευνα αφορά τις προτιμήσεις των Ελλήνων ενώ διαφοροποιεί τα σχέδιά τους ανάλογα με την ηλικία τους. Όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα της έρευνας, παρά το υψηλό κόστος διαβίωσης, φαίνεται ότι κατά ένα μεγάλο ποσοστό όλοι βάζουν σε προτεραιότητα τις οικογενειακές μαζώξεις.

Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για μια έρευνα της πλατφόρμας συνταγών Cookpad που αφορά το οικογενειακό μαγείρεμα. Αυτή αποκαλύπτει ότι σχεδόν οι μισοί Έλληνες (49%) ετοιμάζουν τουλάχιστον ένα σπιτικό οικογενειακό τραπέζι, είτε τα Χριστούγεννα είτε την Πρωτοχρονιά. Μάλιστα 1 επιπλέον 40% σχεδιάζει να κάνει ένα τραπέζι 2-3 φορές μέσα στον Δεκέμβριο. Είναι και πολλές οι γιορτές του μήνα άλλωστε! Ηλικιακά εκείνοι που μαγειρεύουν περισσότερο για οικογένεια και φίλους κατά τη διάρκεια των γιορτών, είναι τα άτομα ηλικίας 50+, με 1 στους 10 (ποσοστό που φτάνει το 11%) να διοργανώνει περισσότερα από 4 τραπέζια για καλεσμένους που δεν μένουν στο ίδιο σπίτι με εκείνους.

Νόστιμο μεν, ακριβό δε το μενού που σχεδιάζουν!

Η τιμή του φαγητού δεν είναι το πρώτο ζήτημα που ανησυχεί τους ερωτηθέντες, καθώς συγκεντρώνει ποσοστό 29% και έρχεται δεύτερη στη λίστα των ανησυχιών. Το πρώτο μέλημα του κόσμου είναι να βρει πιάτα νόστιμα , που θα ικανοποιήσουν γευστικά τους καλεσμένους τους (40%).

Ωστόσο, η κατάταξη αυτής της «ανησυχίας για το μαγείρεμα» παρουσιάζει διαφορές μεταξύ της νεότερης και μεγαλύτερης γενιάς, με τους Έλληνες κάτω των 35 ετών να επηρεάζονται περισσότερο από την οικονομική κατάσταση. Μόνο το 42% κάτω των 35 ετών θα φιλοξενήσει περισσότερα από ένα τραπέζια σε σύγκριση με το 53% των ατόμων ηλικίας 50+.

Ποια είναι τα δημοφιλή πιάτα
Η μεγάλη πλειοψηφία των ερωτηθέντων επιμένει ελληνικά και παραδοσιακά (77%) ενώ αυτή η τάση είναι ακόμη πιο δημοφιλής στις ηλικίες 35-49 ετών, που αγγίζει το 80%. Όσον αφορά το αγαπημένο χριστουγεννιάτικο πιάτο, κερδίζει κάποιο που δεν μας εκπλήσσει καθόλου: τα μελομακάρονα (με ποσοστό 35%). Αφήνουν μάλιστα τους κουραμπιέδες πολύ πίσω (10%). Το πιο δημοφιλές κρεατικό είναι το χοιρινό, παραμένοντας σταθερή γευστική προτίμηση σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, αλλά πιο δημοφιλές στους 50+ (41%) από ό,τι στους κάτω των 35 ετών (33%).

Γεωγραφικές διαφορές στις απαντήσεις
Οι Κρητικοί ανησυχούν περισσότερο για το κόστος του φαγητού φέτος (41%) με το 57% να εξακολουθεί να διοργανώνει περισσότερα από ένα εορταστικά πάρτι σε σύγκριση με το μέσο όρο του 51% σε όλη την Ελλάδα! Λιγότερη ανησυχία για το κόστος του φαγητού παρουσιάζουν οι Έλληνες που ζουν στη Θράκη (16%) και την Κύπρο (17%), έναντι 29% του μέσου όρου σε όλη την Ελλάδα.

Μεθοδολογία έρευνας:
Η έρευνα διεξήχθη τον Νοέμβριο 2022 απευθυνόμενη στους συμμετέχοντες σχετικά με τις μαγειρικές τους συνήθειες κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Η δημοσκόπησε πραγματοποιήθηκε σε τρεις Ευρωπαϊκές χώρες, στην Ελλάδα, Ισπανία και Ουγγαρία. Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα συμμετείχαν 933 άτομα.

Συγκεντρωτικά τα αποτελέσματα της έρευνας:

Οι μισοί Έλληνες θα διοργανώσουν ένα γιορτινό τραπέζι αυτά τα Χριστούγεννα, ενώ οι 50+ είναι εκείνοι που μαγειρεύουν περισσότερο!
1 στους 3 δηλώνει ότι το κόστος των τροφίμων είναι η μεγαλύτερη ανησυχία του, σε μεγαλύτερο ποσοστό οι νέοι
Το 77% σχεδιάζει να μαγειρέψει και να καταναλώσει παραδοσιακές συνταγές, ενώ το χοιρινό έρχεται ως #1 πιάτο προτίμησης στο κρέας
Tα μελομακάρονα είναι το πιο αγαπημένο πιάτο απ’ όλα και 3 φορές πιο δημοφιλές από τους κουραμπιέδες
Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία Έλληνες ανησυχούν περισσότερο για τη δημιουργία ενός νόστιμου μενού για την οικογένειά τους παρά για το κόστος του φαγητού

 

Πηγή:olivemagazine.gr

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

- Advertisement -

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



 

Διαβάστε Ακόμα