Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΟικονομίαe-ΕΦΚΑ: Βραβείο «καλής πρακτικής» από τη Διεθνή Ένωση Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης

e-ΕΦΚΑ: Βραβείο «καλής πρακτικής» από τη Διεθνή Ένωση Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης

.

******

Κορυφαία διάκριση και βραβείο ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ 2024 απέσπασε η υποψηφιότητα του e-ΕΦΚΑ στο Forum της Διεθνούς Ένωσης Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ISSA), που αφορά στην: «Ολιστική προσέγγιση για τη διαδικασία απονομής συντάξεων με νέες, πελατοκεντρικές ψηφιακές υπηρεσίες». Συνολικά ελήφθησαν 119 συμμετοχές από 40 ιδρύματα-μέλη του ISSA, από 26 χώρες της Ευρώπης.

Τα Βραβεία Καλών Πρακτικών που έχει θεσπίσει ο κορυφαίος Παγκόσμιος Οργανισμός Κοινωνικής Ασφάλισης (ISSA), αποτελούν την επιβράβευση της σκληρής δουλειάς των Φορέων, όσον αφορά τη βελτίωση του τρόπου λειτουργίας τους, προκειμένου να επιτευχθεί η αριστεία στην παροχή υπηρεσιών κοινωνικής ασφάλισης.

Η αναγνώριση της εφαρμογής και εκτέλεσης καλών πρακτικών του e-ΕΦΚΑ, ως μέλος του ISSA, παρείχε μια μοναδική ευκαιρία προκειμένου ο Διοικητής του Φορέα, Δρ. Αλέξανδρος Βαρβέρης, να παρουσιάσει τις σημαντικές διοικητικές πρωτοβουλίες και τις καινοτόμες λύσεις που έχουν υλοποιηθεί, σε παγκόσμιο ακροατήριο.

Ο e-ΕΦΚΑ στην υποψηφιότητά του για το «ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ 2024», περιέγραψε τη δύσκολη πορεία, από τη στιγμή της σύστασής του, ως ενιαίου Φορέα (2017) μέχρι σήμερα, αποτυπώνοντας με σαφήνεια το «φλέγον» ζήτημα της διόγκωσης των εκκρεμουσών συντάξεων και των καθυστερήσεων στη διεκπεραίωση των αιτήσεων συνταξιοδότησης, που «κληρονόμησε» από τους τέως Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης.

Το εγχείρημα της αποκλιμάκωσης των εκκρεμοτήτων παρουσίαζε εγγενείς αδυναμίες, οι οποίες εντοπίζονταν στην απουσία διασύνδεσης και διαλειτουργικότητας των πληροφοριακών συστημάτων και των μητρώων των τέως Φορέων, η δυσκολία στη συλλογή των δεδομένων, η απουσία αποτελεσματικής επικοινωνίας των πολιτών με τις αρμόδιες υπηρεσίες και τέλος, η δυσκολία όσον αφορά στη βέλτιστη χρήση των διαθέσιμων πόρων.

Ολιστική προσέγγιση

Για την αντιμετώπιση των παραπάνω θεμελιωδών-δομικών προβλημάτων αναπτύχθηκε μια ολιστική προσέγγιση που στόχευε σε τρία επίπεδα:

-Αυτοματοποίηση της διαδικασίας απονομής συντάξεων.

-Εμπλουτισμός των καναλιών εξυπηρέτησης και επικοινωνίας με τους πολίτες.

-Δημιουργία (ηλεκτρονικού συστήματος) εποπτείας της απονομής συντάξεων, που αποτελεί απαραίτητη διαδικασία που παρέχει αξιόπιστα δεδομένα για τη λήψη αποφάσεων.

Τα επόμενα «ψηφιακά» βήματα- σε τροχιά υλοποίησης-περιλαμβάνουν:

-Την ψηφιοποίηση του ασφαλιστικού βίου όλων των πολιτών, με την ψηφιοποίηση των ενσήμων και πριν από το 2002.

-Την ενοποίηση των 88 διαφορετικών βάσεων δεδομένων του e-ΕΦΚΑ σε ένα Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα, που θα επικοινωνεί και με τα συστήματα του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ), με στόχο την ταχύτερη διεκπεραίωση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών υποθέσεων

-Την υλοποίηση νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών με βάση τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες των συναλλασσομένων.

Δηλώσεις

Ο Διοικητής του e-ΕΦΚΑ, Αλέξανδρος Βαρβέρης δήλωσε: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για τη διάκριση που έλαβε ο Φορέας από έναν οργανισμό με κύρος και αξιοπιστία όπως είναι ο ISSA (International Social Security Association). H βράβευση αυτή αναγνωρίζει τις άοκνες προσπάθειες της Διοίκησης και των εργαζομένων για τη βέλτιστη αξιοποίηση των νέων ψηφιακών εργαλείων μάνατζμεντ προς όφελος των εκατομμυρίων ασφαλισμένων και συνταξιούχων μας. Αποτελεί, επίσης, σημαντική ψήφο εμπιστοσύνης στη μεγάλη προσπάθεια για τον πλήρη μετασχηματισμό του Φορέα με στόχο την αποτελεσματική αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων προκλήσεων. Είμαι πεπεισμένος ότι το βραβείο αυτό θα μας δώσει ώθηση να συνεχίσουμε με αποφασιστικότητα και να επιταχύνουμε την αποστολή μας. Να δημιουργήσουμε τον πιο σύγχρονο, ψηφιακό και αποτελεσματικό φορέα κοινωνικής ασφάλισης στην Ευρώπη».

H Δόμνα Μιχαηλίδου, Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, δήλωσε ότι: «Είμαστε πολύ περήφανοι για τη διάκριση που έλαβε ο e-ΕΦΚΑ από τον ISSA (International Social SecurityAssociation), έναν οργανισμό με ιδιαίτερο κύρος, κι αυτό γιατί μέσα σε λίγους μήνες καταφέραμε να προσπεράσουμε εμπόδια δεκαετιών. Η αναγνώριση από τον ISSA είναι για εμάς η απόλυτη επιβράβευση μιας αδιάκοπης δουλειάς. Είναι η ηθική ανταμοιβή των εργαζομένων και της διοίκησης, και ιδιαίτερα του διοικητή Αλέξανδρου Βαρβέρη, που αποδεικνύουν ότι το δημόσιο μπορεί, αλλάζει, εξελίσσεται και ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ασφαλισμένων. Είναι η πιο τρανή απόδειξη ότι όλες οι μεταρρυθμίσεις που προωθούμε στο ασφαλιστικό σύστημα της χώρας, βελτιώνουν μέρα με την ημέρα την καθημερινότητα των πολιτών».

Πηγή:ot.gr

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα