Μια εβδομάδα σχεδόν πριν από τη Black Friday, οι μεγάλες αλυσίδες έχουν μπει για τα καλά στη «μάχη» των προσφορών.
Οι επιχειρήσεις ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, τα προηγούμενα χρόνια έδιναν, έτσι κι αλλιώς, το «έναυσμα» για την έναρξη της Black Friday από νωρίς. Φέτος ωστόσο και οι υπόλοιποι κλάδοι, όπως της ένδυσης και της υπόδησης, των αθλητικών ειδών, των οικιακών προϊόντων αλλά και διαφόρων υπηρεσιών, μπήκαν αρκετές μέρες νωρίτερα στον «χορό» των προσφορών.
Οι προσδοκίες των επιχειρήσεων φέτος είναι πως, εν μέσω των πληθωριστικών πιέσεων, η αγοραστική κίνηση θα τονωθεί τη συγκεκριμένη περίοδο και οι χαμηλότερες τιμές θα αποτελέσουν κίνητρο ώστε οι καταναλωτές να προχωρήσουν σε αγορές που ανέβαλαν όλο το προηγούμενο διάστημα. Την ίδια στιγμή, η Black Friday αποτελεί, όπως και πέρσι, μία ευκαιρία ώστε να κάνουν νωρίτερα τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους σε δώρα, εκμεταλλευόμενοι τις προωθητικές ενέργειες των επιχειρήσεων.
«Σε μια περίοδο έντονης ακρίβειας, οι φετινές προωθητικές ενέργειες των Black Friday και Cyber Monday δίνουν, επί της ουσίας, μια ανάσα στον οικογενειακό προϋπολογισμό, λίγο πριν το «κατώφλι» της εισόδου στην απαιτητική εορταστική αγορά, που θα αποτελέσει την επόμενη πρόκληση. Αντίστοιχα, ο εμπορικός κόσμος της Αττικής, κατά τη διάρκεια της περιόδου που διατρέχουμε, παρά τις πολλές ιδιομορφίες της, ευελπιστεί να δει ικανοποιητικούς τζίρους» σημειώνει σε δήλωσή του, ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης.
Οι πρωταγωνιστές και της φετινής περιόδου αναμένεται να είναι τα είδη τεχνολογίας, οι οικιακές συσκευές, με την ένδυση, την υπόδηση και τα καλλυντικά να ακολουθούν, όπως άλλωστε συνέβη και την περσινή περίοδο, σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη.
Την επόμενη εβδομάδα, η «μάχη» των προσφορών αναμένεται να κορυφωθεί ενώ σταδιακά και όσο πλησιάζουμε προς την Παρασκευή στην «αρένα» θα μπουν και οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Σε ό,τι αφορά την εμπορική κίνηση, σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, «ο εμπορικός κόσμος διατηρεί συγκρατημένη αισιοδοξία, παρά το γεγονός ότι γνωρίζει πως το καταναλωτικό κοινό είναι πολύ πιεσμένο. Το αίσθημα της ανασφάλειας για τον επερχόμενο χειμώνα, όσον αφορά στην αντοχή των οικογενειακών προϋπολογισμών, ελέω των πληθωριστικών πιέσεων, είναι άλλωστε υπαρκτό».
Υπενθυμίζεται πως στη φετινή Black Friday εφαρμόζεται η νέα νομοθεσία που ισχύει από τις αρχές της χρονιάς σχετικά με το πώς υπολογίζονται οι εκπτώσεις και οι προσφορές στα προϊόντα. Συγκεκριμένα, κάθε ανακοίνωση μείωσης τιμής, θα πρέπει να γίνεται επί της χαμηλότερης τιμής των προηγούμενων 30 ημέρων. Αυτή λαμβάνεται ως τιμή αναφοράς ώστε η επιχείρηση να προχωρά στη συνέχεια σε μείωση της και όχι η τιμή των αμέσως προηγούμενων ημέρων.
Πηγή:Cnn.gr