Εντύπωση έχουν προκαλέσει τα χρήματα που λαμβάνουν οι influencers για τις δημοσιεύσεις που πραγματοποιούν στον λογαριασμό τους για διαφημιστικούς σκοπούς.
Πάμε να δούμε όμως τελικά, τι πραγματικά καταλήγει στην τσέπη τους.
Αρχικά όταν κάποιος διαφημίζει ένα προϊόν ή μία υπηρεσία με σκοπό το κέρδος οφείλει να διατηρεί μία επιχείρηση και να εκδίδει τιμολόγια για τα ποσά που λαμβάνει. Στην περίπτωση που η επιχείρηση είναι ατομική (η αλλιώς πρόκειται για αυτοαπασχολούμενο) τότε τα κέρδη που εμφανίζει η επιχείρηση (έσοδα-έξοδα) φορολογούνται κλιμακωτά βάσει του παρακάτω πίνακα:
Επιπλέον, του φόρου που προκύπτει από το φορολογητέο εισόδημα προστίθεται και το τέλος επιτηδεύματος, το οποίο ανέρχεται στα 650€.
Παράδειγμα: Εάν τα έσοδα ενός influencer για ένα έτος από τις αναρτήσεις του ανέρχονται σε 50.000€ και τα έξοδα του μέσα στο έτος ήταν 8.000€, τότε θα φορολογηθεί για 42.000€. Από τα χρήματα αυτά, βάσει της κλίμακας φορολογίας εισοδήματος, θα προκύψει φόρος 10.380€ συν τα 650€ του τέλος επιτηδεύματος.
Άρα τελικά στην τσέπη του θα καταλήξουν 30.970€.
Σε περίπτωση που η επιχείρηση είναι εταιρεία (δηλ. Νομική Οντότητα) τότε από τα ποσά που λαμβάνει φορολογείται στα κέρδη με σταθερό φορολογικό συντελεστή 22%. Επιπλέον, του φόρου που προκύπτει από το φορολογητέο εισόδημα προστίθεται και το τέλος επιτηδεύματος που στις νομικές οντότητες ανέρχεται στα 1.000€.
Παράδειγμα: Εάν μία νομική οντότητα για ένα έτος εμφανίζει έσοδα 50.000€ και τα έξοδα μέσα στο έτος ήταν 8.000€, τότε θα φορολογηθεί για τα 42.000€. Από τα χρήματα αυτά βάσει του σταθερού φορολογικού συντελεστή 22%, θα προκύψει φόρος 9.240€ συν 1.000€ για το τέλος επιτηδεύματος.
Άρα τελικά στην τσέπη του θα καταλήξουν 31.760€. Αξίζει να σημειωθεί ότι στους υπολογισμούς των φόρων δεν έχουν υπολογιστεί οι προκαταβολές φόρου.
Πηγή: Reader.gr