Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΟικονομίαΕΛΣΤΑΤ: "Άλμα" του πληθωρισμού τον Οκτώβριο - Αναλυτικά τα στοιχεία

ΕΛΣΤΑΤ: “Άλμα” του πληθωρισμού τον Οκτώβριο – Αναλυτικά τα στοιχεία

.

******

“Άλμα” σημείωσε ο πληθωρισμός τον Οκτώβριο του 2021.

Όπως έδειξαν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο πληθωρισμός σημείωσε αύξηση 3,4% τον Οκτώβριο από άνοδο 2,2% τον Σεπτέμβριο και έναντι μείωσης 1,8% τον Οκτώβριο 2020.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ένα έτος (Οκτώβριος 2021 προς Οκτώβριο 2020) το ενεργειακό κόστος εκτινάχθηκε, καθώς καταγράφηκαν ανατιμήσεις κατά 132,3% στο φυσικό αέριο, κατά 45,9% στο πετρέλαιο θέρμανσης και κατά 18,9% στο ηλεκτρικό ρεύμα, αλλά και στο σύνολο σχεδόν των ειδών διατροφής με χαρακτηριστική την άνοδο της τιμής του ελαιόλαδου κατά 22,1% και σε αρνί- κατσίκι κατά 16,3%.

Μεταξύ Οκτωβρίου και Σεπτεμβρίου εφέτος, καταγράφηκαν ανατιμήσεις σε: Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (23,6%), Πετρέλαιο θέρμανσης (21,3%), Φυσικό αέριο 21,2%, Ηλεκτρισμό (18%), Πατάτες (6,1%), Ζυμαρικά (3,9%), Πουλερικά (3,3%), Γλυκά κουταλιού- μαρμελάδες- μέλι (3,2%), Καύσιμα και λιπαντικά (3%), Αλλαντικά (2,4%), Τυριά (2,3%), Αυτοκίνητα καινούργια (2,2%), Ελαιόλαδο (1,9%), Καφέ- κακάο- τσάι (1,6%), Ένδυση και υπόδηση (1,5%), Ψωμί (1,1%), Οικιακές υπηρεσίες (1,1%) και Εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία (0,3%). Στον αντίποδα, οι τιμές μειώθηκαν σε: Φρούτα νωπά (6,3%), Λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα (2,4%), Λαχανικά νωπά (1,9%), Ψάρια νωπά (1,7%), Χοιρινό (1,6%) και ‘Αλλα είδη ατομικής φροντίδας (1,5%).

Από που προήλθε η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Οκτώβριο προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

*3% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, μοσχάρι, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, νωπά ψάρια, τυριά, ελαιόλαδο, νωπά λαχανικά, πατάτες, καφές- κακάο- τσάι, ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, λοιπά τρόφιμα, μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: δημητριακά για πρωινό, χοιρινό, νωπά φρούτα, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα.

*0,4% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

*11,7% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.

*0,8% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στις οικιακές συσκευές και επισκευές.

*9,2% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, καινούργια αυτοκίνητα, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

*0,9% στην ομάδα «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

*0,9% στην ομάδα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

*2,5% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

*0,4% στην ομάδα «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας, διαρκή αγαθά αναψυχής. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα μικρά είδη αναψυχής- άνθη- κατοικίδια ζώα.

*1,3% στην ομάδα «’Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.

Παράλληλα, ο γενικός δείκτης σημείωσε αύξηση 1,5% τον Οκτώβριο εφέτος σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο, έναντι αύξησης 0,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός αυξήθηκε 2,8% τον Οκτώβριο από αύξηση 1,9% τον Σεπτέμβριο και έναντι μείωσης 2% τον Οκτώβριο 2020. Μεταξύ Οκτωβρίου και Σεπτεμβρίου εφέτος, ο εναρμονισμένος δείκτης παρουσίασε αύξηση 1,1% έναντι αύξησης 0,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα