Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, μίλησε στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα Mega» για τις ανατιμήσεις σε βασικά προϊόντα κατανάλωσης καθώς και το σχέδιο των σούπερ μάρκετ για συγκράτηση τιμών σε 50 βασικά αγαθά.
«Ορίζουμε σήμερα, μέχρι τη Δευτέρα, τις 50 κατηγορίες προϊόντων, γαλακτοκομικά, κρέας, λάδι, άλευρα, ζυμαρικά, χαρτικά, απορρυπαντικά και άλλα. Αφού συμφωνήσουμε αυτές τις κατηγορίες, θα έχει περιθώριο η κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ, να μας δηλώσει και να παρουσιάσει στο καταναλωτικό κοινό, με βάση τις 50 αυτές κατηγορίες, το «καλάθι του νοικοκυριού» στο εκάστοτε σούπερ μάρκετ», ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων μιλώντας σήμερα το πρωί στον τηλεοπτικό σταθμό Mega για τις ανατιμήσεις σε βασικά προϊόντα κατανάλωσης καθώς και για τη συγκράτηση των τιμών σε 50 βασικά αγαθά από τα σούπερ μάρκετ.
«Στην εφαρμογή e-katanalotis μπορεί να βρει κανείς πόσο κοστίζουν όλα τα προϊόντα σε κάθε σούπερ μάρκετ. Από αυτό το καλάθι ο καταναλωτής μπορεί να πάρει 1 προϊόν ανάλογα με τις ανάγκες του. Δεν έχει πλαφόν το καλάθι, είναι η προσπάθεια της κάθε αλυσίδας να δείξει την χαμηλότερή της τιμή συγκεντρωμένη. Το πώς θα φτιάξουν το καλάθι, εάν θα βάλουν επώνυμα προϊόντα ή όχι, είναι δική τους δουλειά. Όσο διαρκεί ο πληθωρισμός θα υπάρχει και το καλάθι. Ο ανταγωνισμός λειτουργεί ελεύθερα, δεν παρεμβαίνουμε στον ανταγωνισμό. Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και εντατικότερα. Ισχύει για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Θα φτιάξουμε το καλάθι, θα παρακολουθούμε την τιμή να είναι χαμηλή έως και μηδενική, ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να προμηθευτεί αυτά τα προϊόντα», πρόσθεσε ο Υπουργός.
Γενικότερα, ο κ. Γεωργιάδης μίλησε για την ακρίβεια και για το καλάθι των 50 προϊόντων σε συγκεκριμένη τιμή και σημείωσε: «Έχουμε ακρίβεια, δυστυχώς για την Ευρώπη είμαστε στην 10άδα. Υπάρχει πρόβλημα με την ακρίβεια, γεγονός που υπάρχει και στον υπόλοιπο κόσμο. Το να αντιμετωπίζεις στον πληθωρισμό είναι μία δύσκολη άσκηση, διότι ο πληθωρισμός έρχεται από το εξωτερικό, ανεβαίνει η ενέργεια, ανεβαίνει το κόστος, ανεβαίνει η πώληση των προϊόντων και αυτό κάποια στιγμή φτάνει στο ράφι του καταναλωτή», ανέφερε αρχικά.