Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΟικονομία«Βραχνάς» για τους καταναλωτές η ακρίβεια (ΒΙΝΤΕΟ)

«Βραχνάς» για τους καταναλωτές η ακρίβεια (ΒΙΝΤΕΟ)

Συνεχίζεται το «ράλι» της ακρίβειας στα σουπερμάρκετ, με τους καταναλωτές να βρίσκονται σε απόγνωση περιορίζοντας τις αγορές τους σε μια προσπάθεια να συγκρατήσουν τα έξοδά.
Το φετινό χριστουγεννιάτικο τραπέζι θα είναι πιο ακριβό από το περσυνό κατά περίπου 20% σύμφωνα με εκτιμήσεις, καθώς τα επίσημα στοιχεία στις αυξήσεις των ειδών που μπαίνουν στο τραπέζι, επιβαρύνουν την τσέπη των καταναλωτών.

Η Ελλάδα παραμένει ακριβότερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε:

– Γαλακτοκομικά και αυγά: 38.9%,

– Ελαιόλαδο: 23.7%,

– Μη αλκοολούχα ποτά: 20.4%,

– Ψωμί/ δημητριακά: 5.5%.

«6 στους 10 συμπολίτες μας μόλις τα βγάζουν»
«Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης έχει υποχωρήσει σε -45% με αποτέλεσμα οι Έλληνες καταναλωτές να εμφανίζονται ως οι πλέον απαισιόδοξοι όλης της ΕΕ», λέει, μιλώντας στο MEGA, ο εκπρόσωπος του ΙΝΚΑ, Παναγιώτης Γεωργιάδης.

Σύμφωνα με έρευνες, «το 64% έχει προβλέψει μείωση ή επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας. Το 59% προβλέπει ότι θα προβεί σε λιγότερες δαπάνες, ενώ το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι μόλις τα βγάζει ανέρχεται στο 57%, δηλαδή 6 στους 10 συμπολίτες μας δηλώνουν ότι μόλις τα βγάζουν σύμφωνα με επίσημα στοιχεία».

Επιπλέον, παρατηρείται μια «τάση αναβολής των υποχρεώσεων των καταναλωτών».

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, οι μεγαλύτερες ετήσιες ανατιμήσεις παρατηρούνται σε:

– Ελαιόλαδο: 31.4%,

– Φρούτα: 12%,

– Κρέατα: 8.1%,

– Λαχανικά: 10.8%,

– Ζάχαρη – σοκολάτες: 7.6%.

«Σαφώς έχει επηρεαστεί η τιμή (σ.σ. του λαδιού) από την χρηματιστηριακή διακύμανση λόγω της μείωσης κατά 50% στην Ιβηρική χερσόνησο», κατέληξε ο κ. Γεωργιάδης.

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας


 

Διαβάστε Ακόμα