Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΑλλάζουν συνήθειες οι καταναλωτές λόγω ακρίβειας - Ποιες δαπάνες «κόβουν»

Αλλάζουν συνήθειες οι καταναλωτές λόγω ακρίβειας – Ποιες δαπάνες «κόβουν»

.

******

Περιορισμός των δαπανών στις απολύτως απαραίτητες, μείωση των αγορών ακόμη και στο σούπερ μάρκετ και στροφή προς οικονομικότερα προϊόντα στα ράφι είναι μερικές από τις αλλαγές που έφερε στις συνήθειες των καταναλωτών το συνεχιζόμενο κύμα ακρίβειας .

Την ίδια στιγμή οι διακοπές το φετινό καλοκαίρι θεωρούνται πολυτέλεια για πολλούς Έλληνες με την πλειονότητα να δηλώνει σε σχετικές έρευνες ότι είτε δεν θα ταξιδέψει πουθενά, είτε θα περιορίσει τις μέρες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Ανησυχία για τα έξοδα σε ενέργεια και σούπερ μάρκετ

Το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών έχει μειωθεί σημαντικά από τις συνεχείς πληθωριστικές πιέσεις με το κόστος της ενέργειας -κατά κύριο λόγο – και την ακρίβεια στα βασικά αγαθά να είναι οι δαπάνες που τους προβληματίζουν περισσότερο.

Συγκεκριμένα, έρευνα της Pulse RC για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών δείχνει ότι οι δαπάνες για την ενέργεια (ηλεκτρικό ρεύμα, καύσιμα, θέρμανση) προβληματίζουν σχεδόν 6 στους 10 ερωτηθέντες ενώ 3 στους 10 ανησυχούν για τις τιμές των βασικών αγαθών (φαγητό, τρόφιμα, ποτά, σούπερ μάρκετ).

Οι υπόλοιπες κατηγορίες εξόδων όπως για καταναλωτικά αγαθά, υγεία, εκπαίδευση και διασκέδαση εμφανίζονται με σημαντικά χαμηλότερα ποσοστά να ανησυχούν τους καταναλωτές.

 

Τι έχουν περιορίσει περισσότερο

Στις κατηγορίες εξόδων που έχουν περιορίσει οι Έλληνες εν μέσω του κύματος ακρίβειας τους τελευταίους μήνες, τα καταναλωτικά αγαθά, δηλαδή ρούχα, παπούτσια, ηλεκτρικές συσκευές βρίσκονται στην πρώτη θέση. Ακολουθούν στο ίδιο σχεδόν ποσοστό τα έξοδα για την ενέργεια, συμπεριλαμβανομένων και των καυσίμων.

Ένας στους πέντε καταναλωτές δηλώνει ότι έχει περιορίσει τα έξοδα για τα βασικά αγαθά, δηλαδή τρόφιμα, ποτά και σούπερ μάρκετ. Ακολουθούν οι περικοπές σε διασκέδαση, ψυχαγωγία, ταξίδια ενώ χαμηλότερα ακολουθούν τα έξοδα για υγεία, εκπαίδευση και καλλωπισμό.

Τα παραπάνω ευρήματα αποτυπώνονται άλλωστε και στις πωλήσεις των αντίστοιχων επιχειρήσεων. Εκπρόσωποι του λιανεμπορίου επισημαίνουν την υποτονική κίνηση στην αγορά – μακριά από τα επίπεδα προ κορονοϊου – ακόμη και τον Ιούνιο που υπήρξε αύξηση των τουριστικών αφίξεων.

Από την πλευρά των σούπερ μάρκετ στελέχη του κλάδου έκαναν λόγο για μείωση του όγκου πωλήσεων περί το 8%. Προηγούμενη έρευνα του ΙΕΛΚΑ άλλωστε έδειχνε ότι το 79% των καταναλωτών κυνηγάει περισσότερο προσφορές και εκπτώσεις στις αγορές του στο σούπερ μάρκετ ενώ το 74% δηλώνει ότι επιλέγει οικονομικότερες ή φθηνότερες επιλογές προϊόντων.

Παράλληλα αύξηση κοντά στα επίπεδα ρεκόρ των ετών της οικονομικής κρίσης (19% το 2014) εμφανίζει το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία αποτελούν οικονομικότερη επιλογή για τους καταναλωτές.

Μόλις το 36% θα κάνει τις ίδιες μέρες διακοπές

Περιορίζοντας ακόμη και τις βασικές δαπάνες, αναμενόμενα φαίνονται τα αποτελέσματα στο ερώτημα εάν και πόσες μέρες θα κάνουν φέτος διακοπές οι Έλληνες.

Σύμφωνα με την έρευνα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών μόνο το 36% των συμμετεχόντων δηλώνουν ότι θα διαθέσουν τις ίδιες ημέρες σε σχέση με πέρσι για τις φετινές τους καλοκαιρινές διακοπές και μόλις το 4% απαντά ότι θα διαθέσει περισσότερες.

Αντίθετα, τρεις στους δέκα (29%) θα ξεκουραστούν λιγότερες ημέρες και ένας στους τέσσερις (25%) δηλώνει ότι δεν θα κάνει καθόλου διακοπές.

Ακόμη υψηλότερο είναι το ποσοστό των Ελλήνων δεν θα κάνουν διακοπές, σύμφωνα με την έρευνα της MARC για τον ΑΝΤ1. Συγκεκριμένα, το 51,6% των συμμετεχόντων δηλαδή ένας στους δύο, απάντησε πως δεν θα κάνει διακοπές.

Οι νεότερες ηλικίες, από 17 έως 34 ετών με ποσοστό 64,9% προηγούνται στις θετικές απαντήσεις αναφορικά με τις καλοκαιρινές διακοπές, ακολουθούν οι ηλικίες 35-44 ετών με ποσοστό 47,5% ενώ μόλις το 34,8% των ερωτηθέντων ηλικίας 65 ετών και άνω δηλώνει πως θα πάει φέτος διακοπές.

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα