Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΟικονομίαΑκριβότερο φέτος το πασχαλινό τραπέζι (Πίνακας)

Ακριβότερο φέτος το πασχαλινό τραπέζι (Πίνακας)

Ακριβότερο σε σχέση με πέρυσι θα αγοράσουν οι καταναλωτές τον οβελία ενώ ανατιμήσεις καταγράφονται και σε πολλά ακόμη προϊόντα. Πόσο ακριβότερο θα είναι φέτος το πασχαλινό τραπέζι;

Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) θα διαμορφωθεί στα 41,7 ευρώ, το πασχαλινό τραπέζι μη συμπεριλαμβανομένων των αμνοεριφίων.

Από τα 9 ευρώ το κιλό κατά μέσο όρο που πωλήθηκε πέρσι στα παραδοσιακά κρεοπωλεία το αρνί, φέτος η τιμή του διαμορφώνεται στα 12 ευρώ το κιλό, όσο περίπου πωλείται και το κατσικάκι.

Παράλληλα το μέσο εύρος τιμών (διαφορά μικρότερης με μέγιστης τιμής τυπικού καλαθιού) εντός των εξεταζόμενων κατηγοριών παραμένει υψηλό με 36%, καταδεικνύοντας ότι οι καταναλωτές για άλλη μία χρονιά έχουν πρόσβαση σε μεγάλο εύρος εναλλακτικών επιλογών (διαφορετικές ποικιλίες, ποιότητες, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αξιοποίηση προσφορών και εκπτώσεων.

«Σημαντικό ρόλο για άλλη μια χρονιά αναμένεται να παίξει και η παρατηρούμενη το τελευταίο διάστημα ένταση των προσφορών και προωθητικών ενεργειών από τις αλυσίδες σουπερμάρκετ και τις προμηθευτικές εταιρείες με τη μορφή παροχής επιπλέον εκπτώσεων, επιπλέον ποσοτήτων, δωροεπιταγών, εκπτωτικών κουπονιών κλπ, η οποία αφορά σχεδόν το σύνολο των εποχιακών προϊόντων και εκτιμάται ότι παρέχει επιπλέον όφελος περίπου 13% από τις προσφορές κατά μέσο όρο στους καταναλωτές που θα τις επιλέξουν», σημειώνει σε ανακοίνωσή του το ΙΕΛΚΑ.

Τα οικογενειακά τραπέζια αυτών των ημερών θα είναι μικρότερα. Το 2019, το 67% ή 2 στους 3 καταναλωτές συμμετείχαν σε μεγάλα οικογενειακά τραπέζια άνω των 10 ατόμων. Το ποσοστό αυτό ήταν το 2020 μόλις 3%, ενδεχομένως φέτος να έχουμε ελαφρώς μεγαλύτερο ποσοστό, αλλά σίγουρα μακριά από το 2019.

Επίσης το 31% το οποίο επέλεγε να κάνει το πασχαλινό του τραπέζι στον κλάδο της εστίασης ως το 2019, για δεύτερη χρονιά πρακτικά μηδενίζεται λόγω των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας.

Τέλος παραμένει αυξημένη η τάση Do-It-Yourself (DIY) όσον αφορά τη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική. Δηλαδή οι καταναλωτές επιλέγουν να φτιάξουν μόνοι τους γλυκά και άλλα πασχαλινά είδη σε μεγαλύτερα ποσοστά σε σχέση με το παρελθόν. Χαρακτηριστικά, το ποσοστό που θα φτιάχνει γλυκά στο σπίτι ανεβαίνει από το 51% στο 62%.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Καταστηματαρχών Κρεοπωλών κ Σταύρο Πέρρο, η κίνηση στην αγορά αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο από τη Μεγάλη Δευτέρα, όπως άλλωστε συμβαίνει κάθε χρόνο. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά πάντως οι καταναλωτές θα ψωνίσουν για ένα πασχαλινό τραπέζι με περιορισμένο αριθμό ατόμων ενώ το γεγονός ότι δεν ταξιδέψουν στα χωριά για τις γιορτές διαφοροποιεί και τις αγορές τους.

Η ιδιαιτερότητα πάντως φέτος έχει να κάνει με το γεγονός ότι και η Τρίτη του Πάσχα θα είναι αργία λόγω της μεταφοράς της Πρωτομαγιάς. Έτσι αρκετοί καταναλωτές θα επιλέξουν να προμηθευτούν μεγαλύτερες ποσότητες για να καλύψουν τις ανάγκες όλων των ημερών.

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας


 

Διαβάστε Ακόμα