Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΟικονομίαΑΑΔΕ: Τι αλλάζει στον ρόλο του διαχειριστή πολυκατοικίας – Τι πρέπει να...

ΑΑΔΕ: Τι αλλάζει στον ρόλο του διαχειριστή πολυκατοικίας – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ένοικοι

.

Αλλαγές σχετικά με τον ρόλο που «παίζει» ο διαχειριστής τόσο για τη συμμετοχή μιας πολυκατοικίας ή ολιγοκατοικίας στο πρόγραμμα «Νέο Εξοικονομώ», όσο και σε μια σειρά συναλλαγές φορολογικού ενδιαφέροντος όπως η εκμίσθωση κοινόχρηστων χώρων φέρνει απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή.

«Γκρίζα ζώνη» πιθανή άρνηση του διαχειριστή να «τρέξει» ζητήματα αυτού του τύπου «φαινόμενο» άλλωστε που έχει παρατηρηθεί και κατά την υποβολή αιτήσεων για το επίδομα θέρμανσης.

Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για να ανοίξει η πλατφόρμα του «Νέου Εξοικονομώ» και με απόφασή του ο διοικητής της ΑΑΔΕ επιχειρεί να λύσει μια σειρά από θέματα που ενδεχομένως θα ανακύψουν κατά την υποβολή των αιτήσεων, δεδομένου ότι ο διαχειριστής έχει «ρόλο- κλειδί» στις όποιες συναλλαγές μπορεί να έχουν οι ένοικοι μιας πολυκατοικίας ή ολιγοκατοικίας με το Κράτος.

Τι προβλέπει η εγκύκλιος για τους διαχειριστές

Πέρα από βεβαίως από το πρόγραμμα ενεργειακής θωράκισης των κατοικιών, δηλαδή το «Νέο Εξοικονομώ», υπάρχουν και άλλα θέματα που «τρέχει» ένας διαχειριστής, όπως η εκμίσθωση κοινόχρηστων χώρων.

Με την εγκύκλιο του Γιώργου Πιτσιλή αποσαφηνίζονται περιπτώσεις όπως αυτές, αλλά και το πως εκδίδεται ο ΑΦΜ.

Συγκεκριμένα, βάσει της εγκυκλίου:

Προβλέπεται η δυνατότητα αίτησης απόκτησης ΑΦΜ από τον διαχειριστή, του οποίου η ιδιότητα προκύπτει από το πρακτικό της γενικής συνέλευσης εκλογής του.
Σε περίπτωση που δεν υπάρχει διαχειριστής, αίτηση μπορεί να υποβάλει οποιοδήποτε πρόσωπο έχει εξουσιοδοτηθεί με απόφαση της απαιτούμενης πλειοψηφίας επί της νόμιμης απαρτίας των συνιδιοκτητών του κτηρίου, όπως την ορίζει ο κανονισμός.
Αν δεν υπάρχει κανονισμός κτηρίου, ισχύουν οι γενικές διατάξεις περί παμψηφίας.
Οι πολυκατοικίες δεν έχουν υποχρέωση απόκτησης ΑΦΜ με συγκεκριμένη προθεσμία. Μπορούν να αποκτήσουν ΑΦΜ όποτε το αποφασίσουν και να καταθέσουν τη σχετική δήλωση χωρίς πρόστιμο.

Τι γίνεται στην περίπτωση που ο διαχειριστής είναι.. αρνητής
Εκείνο όμως που δεν ξεκαθαρίζει μέσα από την συγκεκριμένη εγκύκλιο είναι τι γίνεται στις περιπτώσεις που ο διαχειριστής είναι… «αρνητής», με άλλα λόγια δεν αναλαμβάνει να τρέξει υποθέσεις που αφορούν την πολυκατοικία ή την ολιγοκατοικία. Είναι ένα «αγκάθι» που παρουσιάστηκε σε αρκετές περιπτώσεις που είχαν να κάνουν με την χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης.

Την συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπήρχε κάποια επίσημη οδηγία να την «καλύψει», οπότε η μοναδική λύση που υπήρχε ήταν γενική συνέλευση και εκλογή νέου διαχειριστή.

Δεδομένου ότι η υποβολή των αιτήσεων για το επίδομα θέρμανσης συνεχίζεται έως και τις 15 Δεκεμβρίου, ας δούμε μέσα από έναν οδηγό ερωτο-απαντήσεων τον ρόλο που «παίζει» ο διαχειριστής και τις διόδους που υπάρχουν σε πιθανά «εμπόδια» που θα του προκύψουν κατά την διαδικασία:

Ε: Ως διαχειριστής πολυκατοικίας, απαιτείται να δημιουργήσω προφίλ πολυκατοικίας όταν η θέρμανση στη πολυκατοικία γίνεται με κάποιο από τα λοιπά είδη καυσίμων, εκτός του πετρελαίου θέρμανσης;

Α: Στην περίπτωση αυτή οι αιτήσεις όλων των δικαιούχων αρκεί να γίνουν ως σε μονοκατοικίες. Η εφαρμογή δε σας εμποδίζει να δημιουργήσετε προφίλ πολυκατοικίας, αλλά δεν απαιτείται καθώς τα χιλιοστά θέρμανσης εμπεριέχονται στο ποσό που αναλογεί στον δικαιούχο και θα καταχωρισθεί από τον ίδιο το δικαιούχο (όχι από τον διαχειριστή) μέσω της εφαρμογής ΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΜΟΥ.

Ε: Ως διαχειριστής πολυκατοικίας στην οποία υπάρχει κοινός καυστήρας, τι πρέπει να κάνω όσον αφορά τα χιλιοστά θέρμανσης, την ενεργοποίηση πληρωμής και τον ΑΦΜ πολυκατοικίας;

Α: Ο διαχειριστής/εκπρόσωπος εισάγει τα στοιχεία των διαμερισμάτων της πολυκατοικίας/ολιγοκατοικίας, καθώς και τα χιλιοστά συμμετοχής κάθε ενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης (χιλιοστά θέρμανσης). Αλλαγές στα παραπάνω στοιχεία μπορεί ο διαχειριστής να πραγματοποιήσει μόνο πριν ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής. Είναι υποχρεωτικό να δηλωθούν τα χιλιοστά συμμετοχής σε δαπάνες θέρμανσης για όλα τα διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας για να δημιουργηθεί η συνολική εικόνα της (ανοικτά/κλειστά – τα οποία ανήκουν σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα). Θα πρέπει να συμφωνήσετε σε μία κατανομή που θα ισχύει για όλο το χρόνο. Το σύνολο των χιλιοστών των διαμερισμάτων πρέπει να είναι 1000, ώστε να μπορέσετε να ενεργοποιήσετε και την δυνατότητα πληρωμής.

Μπορείτε να ενεργοποιήσετε τη δυνατότητα πληρωμής όταν θα έχει υποβληθεί έστω και μία αίτηση δικαιούχου. Αυτό το διαπιστώνετε από την ένδειξη «Υπάρχει αίτηση» στα δεξιά των στοιχείων του διαμερίσματος. Στα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης τα στοιχεία ΑΦΜ και αριθμός κοινόχρηστης παροχής ρεύματος θα πρέπει να ταυτίζονται με αυτά τα οποία έχετε εισάγει στη Διαχείριση Χιλιοστών Θέρμανσης.

Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί ΑΦΜ για την πολυκατοικία και θέλετε τα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης να εκδίδονται σε αυτόν, θα πρέπει να ορίσετε τον ΑΦΜ πολυκατοικίας στα προφίλ, επιλέγοντας τον σχετικό σύνδεσμο «Ορισμός ΑΦΜ». Στη συνέχεια ο ΑΦΜ πολυκατοικίας δεν μπορεί να αλλάξει, ούτε να διαγραφεί. ΠΡΟΣΟΧΗ! Ακόμη και στην περίπτωση που έχει οριστεί ΑΦΜ πολυκατοικίας, στις αιτήσεις των ενοίκων θα αναγράφεται ο ΑΦΜ διαχειριστή/εκπροσώπου.

Ε: Τι πρέπει να γίνει στην περίπτωση αλλαγής διαχειριστή;

Α: Θα πρέπει να δημιουργηθεί νέο προφίλ πολυκατοικίας από τον νέο διαχειριστή. Οι ένοικοι/ιδιοκτήτες θα υποβάλλουν τις αιτήσεις τους στο νέο προφίλ που δημιουργήθηκε με τον ΑΦΜ του νέου διαχειριστή. Ο νέος διαχειριστής δε πρέπει να ξεχάσει να ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής καθώς πρόκειται για νέο προφίλ. ΠΡΟΣΟΧΗ! Αν αλλάξει ο διαχειριστής μετά τις 15 Δεκεμβρίου 2021, όπου λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων, τότε όποιες αγορές πετρελαίου θέρμανσης πραγματοποιηθούν έως τις 31 Μαρτίου 2022 θα πρέπει να εκδοθούν στον ΑΦΜ του προηγούμενου διαχειριστή, διαφορετικά δεν θα προκύψει διασταύρωση.

Ε: Είμαι διαχειριστής πολυκατοικίας, πως μπορώ να αλλάξω τα στοιχεία που εμφανίζονται στην κατανομή ενοίκων και συγκεκριμένα τα πεδία Επώνυμο και όνομα ενοίκου

Α: Δεν μπορεί να γίνει αλλαγή στοιχείων. Τα ονόματα είναι ενδεικτικά και δεν επηρεάζουν την αίτηση. Σε περίπτωση που στο προφίλ πολυκατοικίας εμφανίζονται τα ονόματα προηγούμενων ενοίκων, τότε ο διαχειριστής θα πρέπει να ενημερώσει τον νέο ένοικο (αν αυτός επιθυμεί να υποβάλλει αίτηση) σχετικά με τον αριθμό του διαμερίσματος που θα πρέπει να επιλέξει στο προφίλ της πολυκατοικίας (ας αναγράφει το ονοματεπώνυμο του προηγούμενου ενοίκου).

Ε: Δεν υπάρχει διαχειριστής στην πολυκατοικία ή δεν υπάρχει αριθμός κοινόχρηστης παροχής ρεύματος (μετρητής) στην πολυκατοικία. Τι πρέπει να δηλωθεί;

Α: Στην περίπτωση που δεν υπάρχει διαχειριστής, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους/ιδιοκτήτες ποιος θα «αναλάβει» το ρόλο του διαχειριστή ώστε να δημιουργήσει μέσω της πλατφόρμας myΘέρμανση, το προφίλ της πολυκατοικίας με τα διαμερίσματα, τα χιλιοστά θέρμανσης κ.λπ.. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει κοινόχρηστη παροχή ρεύματος, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους/ιδιοκτήτες, ποιου ο αριθμός παροχής ρεύματος (συνήθως του διαχειριστή/εκπροσώπου) θα «παίξει» τον ρόλο της κοινόχρηστης παροχής ώστε να δηλωθεί στο προφίλ της πολυκατοικίας.

πηγή enikonomia.gr

- Advertisement -

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα