Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΈρχονται διόδια ανάλογα με τα χιλιόμετρα

Έρχονται διόδια ανάλογα με τα χιλιόμετρα

.

Στα έργα που προχωρούν στο Λεκανοπέδιο για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, καθώς και στις παρεμβάσεις που σχεδιάζονται, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM.

Στον απόηχο των εγκαινίων της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά, ο κ. Καραγιάννης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη σημασία του έργου για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής που πλέον έρχεται πιο κοντά στην Αθήνα και το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Όπως έκανε γνωστό, στις αρχές του 2023 θα γίνει ο διαγωνισμός για την προμήθεια νέων συρμών στο Μετρό της Αθήνας.

Σχολιάζοντας τις αναφορές και την αντιστοιχία που έγινε με το Μετρό της Θεσσαλονίκης ο υφυπουργός Υποδομών είπε: «Η επέκταση του Μετρό στον Πειραιά ξεκίνησε το 2012, το Μετρό της Θεσσαλονίκης το 2006. Και επειδή είμαι και από τη Θεσσαλονίκη μπορώ να σας πω ότι πληρώνουμε ιδεοληψίες, πολιτικοποιήσαμε το Μετρό και αυτό το πληρώνει η πόλη». «Εμείς δεν κάνουμε εγκαίνια σε μουσαμάδες αλλά σε έργα που παραδίδονται στους πολίτες, όπως έγινε και με το Μετρό στον Πειραιά που δόθηκε σε λειτουργία» τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών.

Τα έργα που θα «ξεμπλοκάρουν» το Λεκανοπέδιο

Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε εκτενώς στα έργα που έχουν δρομολογηθεί προκειμένου να αντιμετωπιστεί το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα στο Λεκανοπέδιο. Τόνισε χαρακτηριστικά ότι:

«Ξεμπλοκάραμε και προχωράμε την Γραμμή 4 του Μετρό που θα δώσει μεγάλη ανάσα καθώς θα εξυπηρετεί καθημερινά 340.000 ανθρώπους».

«Θα προκηρύξουμε στο τέλος του 2022 την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον».

«Αρχίζει το επόμενο διάστημα η κατασκευή της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης και η σύνδεσή της με την ΠΑΘΕ».

«Θα ανακοινώσουμε το προσεχές διάστημα τον σχεδιασμό μας για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο».

«Προχωρά ο διαγωνισμός για την επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς Ραφήνα και Λαύριο».

«Θα προχωρήσουμε στη δημοπράτηση της υπογειοποίησης της Ηλιουπόλεως».

Όπως σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών «όταν μία πόλη αναπτύσσεται, χωρίς να αναπτύσσονται αντίστοιχα τα μέσα σταθερής τροχιάς και οι αυτοκινητόδρομοι φτάνουμε σε ένα σημείο όπου το κυκλοφοριακό πρόβλημα γίνεται έντονο». Πρόσθεσε: «Στην Αθήνα είχαν να γίνουν μεγάλα έργα από την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά αυτό πλέον έχει αλλάξει».

Διόδια Αττικής Οδού και παραχωρήσεων

Ερωτηθείς για το κύμα ανατιμήσεων και τον κίνδυνο αύξησης των διοδίων, ο κ. Καραγιάννης παρατήρησε ότι «δυστυχώς, τα διόδια είναι συνδεδεμένα με τον τιμάριθμο» προσθέτοντας, ωστόσο, ότι «είμαστε σε συζητήσεις με τους παραχωρησιούχους, για να αντιμετωπίσουμε αυτό το φαινόμενο».

«Στόχος μας είναι την επόμενη διετία να υπάρχει η αναλογική χρέωση με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει κανείς» συνέχισε ο υφυπουργός Υποδομών.

Ειδικά για τα διόδια στην Αττική Οδό ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «συζητάμε με το ΤΑΙΠΕΔ την τιμολογιακή πολιτική και θα είμαστε έτοιμοι να απαντήσουμε, μαζί με το ΤΑΙΠΕΔ, το επόμενο διάστημα».

«Τα διόδια είναι συνδεδεμένα με τον τιμάριθμο. Θα δούμε πώς θα αντιμετωπίσουμε αυτό το θέμα. Αυτή τη στιγμή είμαστε σε μια συζήτηση με τους παραχωρησιούχους. Η εκτίμηση είναι ότι δεν θα προκύψουν αυξήσεις στα διόδια το επόμενο διάστημα, πάντως γίνεται πολύ μεγάλη προσπάθεια εντός της επόμενης διετίας να καταφέρουμε να έχουμε μια αναλογική χρέωση ώστε ο καθένας να πληρώνει για όση απόσταση διανύει με το αυτοκίνητό του».

«Στο Λεκανοπέδιο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες δεν έχουν γίνει μεγάλα έργα υποδομής. Για πρώτη φορά ξεκινάει η Κύμης, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, γίνεται η γραμμή 4, προχωρούμε στην δημοπράτηση της γραμμής 2 προς το Ίλιον. Όταν μια πόλη αναπτύσσεται και δεν αναπτύσσονται τα μέσα σταθερής τροχιάς, το οδικό δίκτυο, λογικό είναι να παρατηρούμε αυτά τα καθημερινά φαινόμενα (σ.σ. κίνηση) . Χρειάζεται αύξηση των λεωφορείων και των μέσων σταθερής τροχιάς καθώς και νέοι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι» επεσήμανε.

«Συζητάμε με το ΤΑΙΠΕΔ που έχει την αρμοδιότητα του διαγωνισμού για την τιμολογιακή πολιτική των διοδίων, αν αυξήσουμε σε μεγάλο βαθμό το διόδιο της Αττικής Οδού, όλη αυτή η κίνηση θα μπει μέσα στο Λεκανοπέδιο. Αυτή τη στιγμή τρέχουν κάποιες μελέτες, το αμέσως επόμενο διάστημα θα μπορέσουμε να απαντήσουμε τι θα κάνουμε με τα διόδια της Αττικής Οδού» πρόσθεσε.

«Δημοπρατήσαμε 4,5 δισ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα»

Εκτενή αναφορά έκανε ο υφυπουργός Υποδομών και στα σιδηροδρομικά έργα που προχωρούν σε όλη τη χώρα.

Όπως είπε, «ήδη έχουμε δημοπρατήσει μόνο στον σιδηρόδρομο έργα ύψους 4,5 δισ. ευρώ και για πρώτη φορά κάνουμε το αυτονόητο, ενώνουμε τα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας με τον σιδηρόδρομο αναδεικνύοντας έτσι και τον γεωστρατηγικό τους ρόλο». Σχολίασε δε ότι «πολλές φορές ο σχεδιασμός που γινόταν στα έργα εξυπηρετούσε πολιτικές σκοπιμότητες και όχι τη σκοπιμότητα κόστους-οφέλους».

Κλείνοντας, ο κ. Καραγιάννης επισήμανε ότι «τα μεγάλα έργα υποδομών δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, απλώς κάποιες δίνουν μεγαλύτερη σημασία. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Μέσα σε μία 3ετία έχουμε δημοπρατήσει έργα προϋπολογισμού περίπου 10 δισ. ευρώ και έχουμε συμβασιοποιήσει έργα ύψους 4,6 δισ. ευρώ».

- Advertisement -

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα