Σάββατο, 12 Οκτωβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΟικονομίαΤο καινοτόμο ελληνικό προϊόν που κάνει θραύση στο εξωτερικό λόγω covid-19

Το καινοτόμο ελληνικό προϊόν που κάνει θραύση στο εξωτερικό λόγω covid-19

Την εποχή της πανδημίας, των lockdown και της κοινωνικής αποστασιοποίησης, οι επιχειρηματικοί κλάδοι χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες.

Κάποιοι – με αποκορύφωμα τις αερομεταφορές – έχουν πληγεί σφόδρα σε οικονομικό επίπεδο, άλλοι προσπαθούν να προσαρμοστούν και να συντηρηθούν αναπτύσσοντας εργαλεία όπως το δίκτυο on line παραγγελιών και κάποιοι άλλοι έχουν εκτιναχθεί συνεπικουρούμενοι από την υγειονομική κρίση.

Στην τρίτη κατηγορία υπάρχει ένα ελληνικό, απόλυτα καινοτόμο, προϊόν που μοιάζει σαν επινοήθηκε ακριβώς για μια τέτοια κατάσταση που βιώνουμε τώρα, χωρίς βέβαια να σχεδιάστηκε με την προσμονή μιας πανδημίας.

Η Entranet είναι μια εταιρεία υψηλής τεχνολογίας με εφαρμογές φωνητικής αναγνώρισης. Ιδρύθηκε το 2009 στη Θεσσαλονίκη από μια ομάδα νέων επιχειρηματιών, υπό τον μηχανικό Λευτέρη Παπαγεωργίου και το 2014 αναδείχτηκε εθνική πρωταθλήτρια καινοτομίας (European Business Awards), ενώ αργότερα έλαβε σφραγίδα αριστείας από την Κομισιόν για την έρευνά της.

Στα τέλη του 2013, η Entranet παρουσίασε στην Interlift, τη μεγαλύτερη έκθεση ανελκυστήρων του κόσμου, το talk2lift. Το πρώτο σύστημα φωνητικού ελέγχου ανελκυστήρα παγκοσμίως. Μια συσκευή που μπαίνοντας στο ασανσέρ, απλώς αναφέρεις τον προορισμό σου – το όνομα του ενοίκου, ή τον όροφό σου – και το talk2lift σε πηγαίνει ακριβώς εκεί.

Η υποδοχή τότε από την αγορά ήταν μέτρια έως ψυχρή. Ενώ τα σχόλια ήταν θετικά, ελάχιστες εταιρείες το έβαλαν στους καταλόγους τους. Αντιμετωπίστηκε ως πολύ καινοτόμο και η βιομηχανία των ανελκυστήρων παρέμενε πολύ «βαριά» στο βηματισμό της. Οι άνθρωποι της Entranet όμως επέμειναν και μέχρι τα μέσα του 2015 είχαν πείσει πολλές εταιρείες, κυρίως του εξωτερικού, να το βάλουν στις εκθέσεις και τους καταλόγους τους. Τότε όμως ήρθαν τα capital controls, «τελειώνοντας» ουσιαστικά εν μια νυκτί το project. Η εταιρεία έχασε το 85% των πελατών της στο τρίμηνο που ακολούθησε την επιβολή τους, καθώς δεν μπορούσε να εισάγει πλακέτες, άρα ούτε να εξάγει προϊόντα. To talk2lift μπήκε στον πάγο, μια τεράστια προσπάθεια είχε φτάσει σε αδιέξοδο. Η εταιρία πήρε την απόφαση να σταματήσει στα τέλη του 2015 την παραγωγή.

Θα χρειαζόταν μια εξίσου «ανώμαλη» συγκυρία για να επιστρέψει δυναμικά στο προσκήνιο. Η πανδημική κρίση «σαρώνει» επί μήνες την παγκόσμια αγορά με απρόβλεπτες επιπτώσεις, στην περίπτωση όμως της Entranet λειτούργησε εντελώς αντίστροφα. Οι ειδικές συνθήκες έχουν δημιουργήσει ειδικές ανάγκες και μία από αυτές είναι και η… αποφυγή πατήματος κουμπιού στους ανελκυστήρες.

Τον περασμένο Απρίλιο, όταν όλος ο πλανήτης και δη η Ιταλία τελούσε υπό το σοκ του covid-19, η εταιρία δέχεται ένα τηλεφώνημα, που θα εξελισσόταν στο εφαλτήριο ενός απίθανου… come back. Στην άλλη άκρη της γραμμής βρίσκεται ένας Ιταλός βιομήχανος, που είχε θυμηθεί το talk2lift. Κατά την ενημέρωση του, ο Sars-Cov-2 μένει ζωντανός στα κουμπιά του ασανσέρ έως και 9 ημέρες και επιθυμεί να προωθήσει στη χώρα του την ανέπαφη λειτουργία των ανελκυστήρων.

Ο σχεδιασμός ξεκινάει από την αρχή. Τους επόμενους μήνες οι μονάδες παραγωγής της Enternet παίρνουν «φωτιά». Τα αιτήματα συνεργασίας φτάνουν μαζικά στα emails της εταιρίας. Οι άνθρωποι που δεν θέλουν πια να ακουμπούν τα κουμπιά του ασανσέρ είναι πάρα πολλοί.

Το talk2lift «μιλάει» 20 γλώσσες και η ζήτηση είναι πια τεράστια. Η «Entranet» απέκτησε τον Ιούνιο τους τρεις πρώτους αντιπροσώπους στις ΗΠΑ και μόνο μέσα στον Αύγουστο πούλησε περίπου 100 συσκευές «talk2lift» σε εταιρείες εμπορίας ανελκυστήρων σε διάφορες αγορές. Πέραν των ΗΠΑ (Κολοράντο, Φλόριντα, Κάνσας, Καλιφόρνια) και της Ιταλίας, οι εξαγωγές έχουν επεκταθεί σε Αγγλία, Γαλλία, Καναδά και Αυστραλία.

Μεταξύ άλλων το talk2lift έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον της «Google» (για τα γραφεία της στην Καλιφόρνια!), του δήμου του Λος Άντζελες, της Αστυνομικής Διεύθυνσης του Ντουμπάι και της διαχειρίστριας του Μετρό της Καλκούτας στην Ινδία.

Ζήτηση υπάρχει και στο εσωτερικό της χώρας, ενώ το Δημαρχιακό Μέγαρο της Θεσσαλονίκης είναι το πρώτο παγκοσμίως δημόσιο κτήριο που εγκατέστησε σύστημα ανέπαφης τεχνολογίας, ως δωρεά της Entranet.

Ο Λευτέρης Παπαγεωργίου δεν θεωρεί ότι το ενδιαφέρον για φωνητικό έλεγχο των ανελκυστήρων είναι κάτι συγκυριακό: «μια μέρα όλα τα ασανσέρ θα λειτουργούν έτσι» υποστηρίζει (καθότι θα επιτρέπει και σε άτομα με περιορισμένη όραση ή κινούμενα με αναπηρικό αμαξίδιο να το χρησιμοποιούν χωρίς βοήθεια) και σχεδιάζει με τα κατάλληλα βήματα την είσοδο στη νέα εποχή, στην οποία η Entranet μπαίνει με τον προνομιακό τίτλο της «πρωτοπόρου».

Σύμφωνα με τον ίδιο, το «talk2lift» εγκαθίσταται σε οποιοδήποτε ασανσέρ «με πολύ λογικό κόστος». Λόγω της πανδημίας, εύλογα το συγκεκριμένο προϊόν συγκεντρώνει τους προβολείς της δημοσιότητας, η ναυαρχίδα των προϊόντων της εταιρείας όμως προορίζεται να είναι το «έξυπνο σπίτι», ένα σύστημα – ονόματι Housemate – με το οποίο ο χρήστης θα μπορεί να ελέγξει διάφορες λειτουργίες της κατοικίας του, με πρόσβαση σε κάθε ηλεκτρονική συσκευή, αλλά ακόμη και να ζητήσει να ακούσει τα τελευταία νέα από ειδησεογραφικές ιστοσελίδες. Χρησιμοποιώντας το Διαδίκτυο, το σύστημα θα μπορεί να μετατραπεί σε ένα πολυλειτουργικό εργαλείο και ήδη αρκετές αλυσίδες εμπορίου σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους, το οποίο αναμένεται να μετουσιωθεί σε συνεργασία μέχρι το τέλος του έτους.

Το επόμενο βήμα θα είναι το Housemate+, που θα καταγράφει βιομετρικές παραμέτρους των κατοίκων και θα μπορεί ακόμη και να καλέσει βοήθεια, αν διαπιστώσει ότι κάποιος από αυτούς δεν αισθάνεται καλά ή έχει πέσει στο πάτωμα!

Μπορεί λοιπόν το «talk2lift» να μην είναι σε λίγα χρόνια το πιο κερδοφόρο προϊόν της εταιρίας, πάντα όμως θα μνημονεύεται ως το «όπλο» της μεγάλης ανέλιξης της Entranet, που αποδεικνύει ότι εκτός από τους τολμηρούς η τύχη βοηθάει και τους… καινοτόμους.

πηγή menshouse.gr

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα