Πολλοί είναι ακόμα οι πολέμιοι της ηλεκτροκίνησης, μιας και δεν έχουν ακόμα πειστεί σχετικά με την αυτονομία που μπορούν να εξασφαλίσουν τα ηλεκτρικά οχήματα.
Οι εταιρείες έχουν προβεί σε εξονυχιστικές μετρήσεις προκειμένου να προσδιορίσουν με ακρίβεια την αυτονομία των ηλεκτρικών προϊόντων τους, δημοσιεύοντας τιμές για την κίνηση στην πόλη, τον αυτοκινητόδρομο, αλλά και σε μικτό κύκλο.
Η αλήθεια είναι ότι τα μηδενικών ρύπων μοντέλα «αισθάνονται» πιο άνετα μέσα στην πόλη όπου υπάρχουν σημαντικά περισσότεροι σταθμοί φόρτισης, παρά στις εθνικές οδούς και τους αυτοκινητοδρόμους, όπου οι υψηλές ταχύτητες αποτελούν «εχθρό» της αυτονομίας.
Μην ξεχνάμε επίσης, ότι τα νούμερα των κατασκευαστών δεν είναι εύκολα επιτεύξιμα, δεδομένου ότι οι δοκιμές έχουν διεξαχθεί σε ιδανικές συνθήκες. Τι γίνεται, όμως, σε πραγματικές, όταν εγκαταλειφθεί η σιγουριά της πόλης, για τις ανάγκες ενός μεγάλου ταξιδιού σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου;
Απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα επιχειρούν να δώσουν οι δημοσιογράφοι από το γνωστό γερμανικό περιοδικό Auto Bild. Για να εξάγουν ασφαλή συμπεράσματα εξόρμησαν στην Autobahn, καθήμενοι πίσω από τιμόνι 10 ηλεκτρικών, με σταθερή ταχύτητα 130 χλμ./ώρα.
Ένα από τα μοντέλα που θα μπορούσαν να τα πάνε… αρκετά καλύτερα είναι το premium ηλεκτρικό πολυμορφικό της Mercedes, η EQV 300, η οποία κατάφερε να διανύσει 273 χλμ., όταν η ανακοινωθείσα τιμή σε κύκλο WLTP είναι 355 χλμ.
Από κοντά και το Kia e-Soul, που στην έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία των 64 kWh υπόσχεται πάνω από 400 χλμ. Σε ταχύτητα 130 χλμ./ώρα, ωστόσο, δεν θα κινηθεί για περισσότερα πάνω από 300 χλμ.
Στον αντίποδα, η σπορ εκδοχή του VW ID.4, GTX, με μπαταρία 77 kWh κατάφερε να ταξιδέψει για 332 χλμ., με τη VW όμως να υπόσχεται 480 χλμ.
Χαμόγελα στην ιδιοκτήτη της θα χαρίσει και η Porsche Taycan στην έκδοση 4S. Και όχι μόνο εξαιτίας της premium αύρας της, της εντυπωσιακής εμφάνισης και της δυναμικής οδικής συμπεριφοράς. Αλλά και χάρη στην πραγματική αυτονομία της σε σταθερή ταχύτητα 130 χλμ., η οποία ανήλθε σε 352 χλμ., όταν το γερμανικό brand ανακοινώνει 409 χλμ.
Όσον αφορά το Audi RS e-tron GT, το πανίσχυρο Grand Tourer αναμφίβολα θα ενθουσιάσει με τις επιδόσεις του. Δύσκολα, όμως, θα διανύσει περισσότερα από 367 χλμ., αν και η εταιρεία από το Ίνγκολσταντ κάνει λόγο για περίπου 470 χλμ.
Το Audi RS e-tron GT αναδείχθηκε ισόπαλο (367 χλμ.) με την επίσης ισχυρή Ford Mach-E GT. Σημειώνεται ότι η ανακοινωθείσα αυτονομία του (σε WLTP) είναι 500 χλμ.
Τη δεύτερη καλύτερη επίδοση πέτυχε η BMW iX xDrive50 με μπαταρία 111,5 KWh, διανύοντας 434 χλμ., όταν οι Βαυαροί υπόσχονται 630 χλμ.
Τέλος, πρωταθλήτρια σε επίπεδο αυτονομίας ήταν η πολυτελής λιμουζίνα της Mercedes, η EQS 580 4Matic, με την μπαταρία της (108 kWh) να προσφέρει στην πράξη 444 χλμ. Πρόκειται για μια τιμή ιδιαίτερα ικανοποιητική επίδοση, που απέχει, ωστόσο, αρκετά από τον στόχο των 700 χλμ. που υπόσχεται η εταιρεία από τη Στουτγάρδη.
Αναλυτικά:
Opel Zafira e-Life M
Μπαταρία: 75 kWh
Αυτονομία WLTP: 339 χλμ
Αυτονομία πραγματική: 250 χλμ
Mercedes EQV 300
Μπαταρία: 100 kWh
Αυτονομία WLTP: 355 χλμ
Αυτονομία πραγματική: 273 χλμ
Kia e-Soul
Μπαταρία: 64 kWh
Αυτονομία WLTP: 400 χλμ
Αυτονομία πραγματική: 300 χλμ
Hyundai Ioniq 5 all-wheel drive
Μπαταρία: 72,6 kWh
Αυτονομία WLTP: 430 χλμ
Αυτονομία πραγματική: 290 χλμ
Kia EV6
Μπαταρία: 77,4 kWh
Αυτονομία WLTP: 528 χλμ
Αυτονομία πραγματική: 304 χλμ
Skoda Enyaq iV80
Μπαταρία: 75 kWh
Αυτονομία WLTP: 534 χλμ
Αυτονομία πραγματική: 316 χλμ
VW ID.4 GTX
Μπαταρία: 77 kWh
Αυτονομία WLTP: 480 χλμ
Αυτονομία πραγματική: 332 χλμ
Porsche Taycan 4S
Μπαταρία: 79,2 kWh
Αυτονομία WLTP: 352 χλμ
Αυτονομία πραγματική: 409 χλμ
Audi RS e-tron GT
Μπαταρία: 93 kWh
Αυτονομία WLTP: 472 χλμ
Αυτονομία πραγματική: 367 χλμ
Ford Mach-E GT
Μπαταρία: 99 kWh
Αυτονομία WLTP: 500 χλμ
Αυτονομία πραγματική: 367 χλμ
BMW iX Drive50
Μπαταρία: 105,2 kWh
Αυτονομία WLTP: 630 χλμ
Αυτονομία πραγματική: 434 χλμ
Mercedes EQS 580 4Matic
Μπαταρία: 107,8 kWh
Αυτονομία WLTP: 668 χλμ
Αυτονομία πραγματική: 444 χλμ