Η σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας που είχε ξεκινήσει από την Αθήνα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη με την εμπορική ήταν μετωπική και σφοδρότατη. Από τη σύγκρουση εκτροχιάσθηκαν όλα τα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας πλην του τελευταίου που ήταν και το μόνο που παρέμεινε στη γραμμή. Ακολούθησε εκτεταμένη φωτιά από την οποία τα βαγόνια του τρένου σχεδόν «εξαυλώθηκαν», όπως μεταφέρουν σιδηροδρομικές πηγές.
Μετά τη σύγκρουση διακόπηκε η ηλεκτροδότηση με αποτέλεσμα να μην ανοίγουν οι πόρτες του τρένου και να εγκλωβιστούν επιβάτες στο εσωτερικό του.
Επέβαιναν 350 επιβάτες στο τρένο – Οι πρώτες ενδείξεις
Στην επιβατική αμαξοστοιχία επέβαιναν 350 επιβάτες όταν ξεκίνησε το ταξίδι της από την Αθήνα. Στη Λάρισα είχαν αποβιβαστεί περίπου οι 80, ενώ οι υπόλοιποι συνέχισαν τη διαδρομή μέχρι τη σφοδρή σύγκρουση των δύο τρένων.
Αν και τα αίτια του δυστυχήματος δεν είναι ακόμα γνωστά, οι πρώτες ενδείξεις συγκλίνουν στο ανθρώπινο λάθος. Εικάζεται ότι ο σταθμάρχης στη Λάρισα έβαλε την επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος γραμμή με αποτέλεσμα να βρεθούν και τα δύο τρένα στην ίδια γραμμή από δύο διαφορετικές κατευθύνσεις και να συγκρουστούν μετωπικά.
Έως αυτήν την ώρα δεν υπάρχει καμία επαφή με κανέναν από τους πέντε μηχανοδηγούς των δύο αμαξοστοιχιών.