Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΜητσοτάκης: Ένταξη των καλλιτεχνών στην κατηγορία της «τεχνολογικής εκπαίδευσης»

Μητσοτάκης: Ένταξη των καλλιτεχνών στην κατηγορία της «τεχνολογικής εκπαίδευσης»

.

Βήματα σύγκλισης μεταξύ κυβέρνησης και καλλιτεχνών έγιναν σήμερα κατά τη συνάντηση που είχε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, με τους εκπροσώπους του κλάδου στο Μέγαρο Μαξίμου.

Στη συνάντηση η οποία διήρκεσε σχεδόν 2,5 ώρες ο πρωθυπουργός δεσμεύθηκε μεταξύ άλλων πως η κυβέρνηση θα φέρει έως την Παρασκευή νομοθετική πρόταση η οποία θα ρυθμίζει το μισθολογικό καθεστώς και την βαθμολογική εξέλιξη των καλλιτεχνών στο Δημόσιο ανεξάρτητα από το εάν έχουν αποφοιτήσει πριν ή μετά το 2003.

Από την πλευρά τους οι καλλιτέχνες αναγνωρίζουν την πρόθεση της κυβέρνησης ωστόσο διαμηνύουν πως η προγραμματισμένη για την Παρασκευή απεργία θα πραγματοποιηθεί, περιμένοντας παράλληλα να δουν την εν λόγω ρύθμιση.

siskepsi__1_

Το γραφείο Τύπου του πρωθυπουργού σε σχετική ανακοίνωσή του σημείωσε πως η συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου πραγματοποιήθηκε σε δημιουργικό κλίμα για την αναζήτηση λύσεων σε προβλήματα που χρονίζουν εδώ και τουλάχιστον δύο δεκαετίες.

Από την συζήτηση προέκυψαν τέσσερα συμπεράσματα:

Ίδρυση Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών τη δημιουργία της οποίας εξήγγειλε η κυβέρνηση. Για το σκοπό αυτό έχουν συγκροτηθεί Ομάδες Εργασίας οι οποίες ως το τέλος Μαρτίου θα καταθέσουν συγκεκριμένο πλαίσιο για τον χαρακτήρα της Σχολής και τον τρόπο λειτουργίας της, από το 2025. Στο πλαίσιο της Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών, θα αξιολογηθεί η δυνατότητα εισαγωγής σε αυτήν με εξετάσεις αποφοίτων από άλλες συναφείς σχολές.

Συμφωνία για την ύπαρξη οριζόντιας ακαδημαϊκής διαπερατότητας, δηλαδή δυνατότητας εισόδου αποφοίτων δραματικών και συναφών σχολών με κατατακτήριες εξετάσεις στο 3ο εξάμηνο τμημάτων ΑΕΙ.

Από την πλευρά της η κυβέρνηση δεσμεύθηκε πως ως το τέλος της εβδομάδας, θα κατατεθεί συγκεκριμένη ρύθμιση προκειμένου να θεραπευτεί το ζήτημα που προέκυψε το 2017 και αφορά τη διαφοροποίηση μισθολογικά και ως προς την βαθμολογική εξέλιξη αποφοίτων δραματικών σχολών και σχολών χορού ανεξαρτήτως του έτους αποφοίτησής τους (προ ή μετά του 2003), για την παροχή καλλιτεχνικού-εκπαιδευτικού και συναφούς έργου στο δημόσιο.

Προκειμένου να δοθεί λύση, η κυβέρνηση διεμήνυσε πως επί της ουσίας δεν μπορούν οι καλλιτέχνες να ενταχθούν στο καθεστώς τς τεχνολογικής εκπαίδευσης, καθώς κατά την φοίτησή τους δεν υπάρχει τεχνολογική εκπαίδευση. Γι αυτόν τον λόγο αναμένεται να εντάξει στις αποδοχές της «τεχνολογικής εκπαίδευσης» όσους καλλιτέχνες απασχολούνται στο Δημόσιο με εκπαιδευτικό και καλλιτεχνικό έργο.

Δείτε βίντεο με την εισήγηση του πρωθυπουργού:

Σύσκεψη με καλλιτέχνες

Στην έναρξη της συνάντησης, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε την ακόλουθη τοποθέτηση:

«Χαίρομαι πάρα πολύ που μάς δίνεται η δυνατότητα να κάνουμε αυτή τη συζήτηση για ένα θέμα το οποίο, όπως γνωρίζετε καλά, έχει απασχολήσει πολύ το δημόσιο διάλογο και μάς έχει απασχολήσει κι εμάς πάρα πολύ εσωτερικά. Και επιτρέψτε μου να ξεκινήσω λέγοντάς σας, ότι έχετε ένα δίκιο να αισθάνεστε πληγωμένοι για τη διαχρονική αδιαφορία του κράτους σε θέματα που έχουν να κάνουν με την καλλιτεχνική εκπαίδευση και την ακαδημαϊκή αναγνώριση των δικαιωμάτων σας.

Είναι βέβαιο ότι έχουν γίνει πολλά λάθη στο παρελθόν και από προηγούμενες κυβερνήσεις. Εμείς, δεν είμαστε εδώ για να κρύψουμε το πρόβλημα κάτω από το χαλί, είμαστε εδώ για να λύνουμε προβλήματα και σίγουρα δεν έχουμε κανένα λόγο ή σχέδιο -επειδή τα άκουσα κι αυτά στο δημόσιο διάλογο- να βάζουμε απέναντί μας τον καλλιτεχνικό κόσμο. Kαι νομίζω ότι είμαστε εδώ για να λύσουμε με ειλικρίνεια κάποιες παρεξηγήσεις οι οποίες νομίζω ότι προέκυψαν από τη δημόσια συζήτηση γύρω από το θέμα αυτό.

Καταλαβαίνω ότι σε μεγάλο βαθμό το θέμα το οποίο θα συζητήσουμε σήμερα έχει μία ακαδημαϊκή ή, θα έλεγα, αξιακή διάσταση. Δεν νομίζω ότι αυτό το οποίο σας ενδιαφέρει πρωτίστως, η πρώτη προτεραιότητά σας, είναι ο τρόπος με τον οποίο θα προσλαμβάνεστε στο δημόσιο, ειδικά για αντικείμενα που δεν έχουν να κάνουν με την καλλιτεχνική σας απασχόληση.

Και βέβαια θέλω να επαναλάβω ότι και το περιβόητο Προεδρικό Διάταγμα το οποίο δημιούργησε όλη αυτήν την πολύ μεγάλη συζήτηση, δημοσιεύθηκε εν όψει ενός πολύ μεγάλου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ στο πλαίσιο μιας μεγάλης προσπάθειας μεταρρύθμισης και αναδιοργάνωσης του ανθρώπινου δυναμικού του δημοσίου. Και βέβαια νομίζω -το γνωρίζετε πια καλά- ότι αυτό το Προεδρικό Διάταγμα δεν αναγνωρίζει νέα ακαδημαϊκά ή επαγγελματικά δικαιώματα και ούτε τροποποιεί υφιστάμενες διατάξεις της νομοθεσίας γύρω από αυτά κι ότι οι προσλήψεις καλλιτεχνών στο δημόσιο για καλλιτεχνικό έργο εξαιρούνται ρητά από το Προεδρικό Διάταγμα, το ΑΣΕΠ και το ενιαίο μισθολόγιο.

Σε κάθε περίπτωση με την τροπολογία την οποία έχουμε ψηφίσει, έχουμε γυρίσει στο status quo ante, ό,τι ίσχυε δηλαδή πριν από τη δημοσίευση του Προεδρικού Διατάγματος. Άρα είμαστε στο σημείο το οποίο ίσχυε πριν γίνει όλη αυτή η μεγάλη κινητοποίηση από πλευράς καλλιτεχνών.

Κατά συνέπεια αυτό που θέλω να καταλάβω σήμερα από εσάς, δεν είναι τόσο πώς μπορούμε να θεραπεύσουμε κάτι το οποίο κρίνουμε ότι ως προς το Προεδρικό Διάταγμα ήδη έχουμε θεραπεύσει, αλλά να δούμε κάποιες χρόνιες παθογένειες στα θέματα που έχουν να κάνουν με την καλλιτεχνική εκπαίδευση, τη διαβάθμιση, την ακαδημαϊκή σταδιοδρομία την οποία μπορεί να ακολουθεί κάποιος καλλιτέχνης και ελπίζω να μπορούμε να καταλήξουμε τουλάχιστον σε έναν οδικό χάρτη για το πώς μπορούμε να κινηθούμε από εδώ και στο εξής.

Θα ακούσετε από εμάς πράγματα τα οποία μπορούν να γίνουν και πράγματα τα οποία δεν μπορούν να γίνουν, διότι νομίζω ότι όλοι σας αντιλαμβάνεστε ότι υπάρχουν και συνταγματικοί περιορισμοί, ως προς τη δυνατότητα να παρέχεται ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση. Και όσο δεν αλλάζει το άρθρο 16, αυτό δεν είναι κάτι το οποίο θα είναι εφικτό.

Θα χαρώ πάρα πολύ βέβαια, πρέπει να πω, όταν με το καλό προχωρήσει αυτή η μεταρρύθμιση -γιατί είναι στις προθέσεις μας στην επόμενη συνταγματική μεταρρύθμιση να αλλάξουμε το άρθρο 16-, όσοι διαμαρτυρήθηκαν μετ’ επιτάσεως και ζήτησαν την αναγνώριση της δυνατότητας της ιδιωτικής εκπαίδευσης να παρέχει πτυχία τα οποία θα είναι ουσιαστικά πανεπιστημιακά, να μάς στηρίξουν σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια που θα κάνουμε τότε.

Σταματώ εδώ. Έχουμε μαζί όλους τους συναρμόδιους Υπουργούς, Γενικούς Γραμματείς και υπηρεσιακούς παράγοντες οι οποίοι μπορούν να διαφωτίσουν πτυχές της συζήτησης. Και να ξεκινήσω, γιατί ο σκοπός είναι να ακούσουμε εσάς».

- Advertisement -

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα