Η Ελλάδα έχει βυθιστεί στο πένθος μετά από τον χαμό των δυο πιλότων του Canadair που συνετρίβη στην Κάρυστο το μεσημέρι της Τρίτης, την ώρα συμμετείχε σε επιχείρηση κατάσβεσης φωτιάς.
Σύμφωνα με τους ειδικούς αναλυτές, κανένα αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας δεν απογειώνεται αν δεν γίνει εξονυχιστικός έλεγχος από τους μηχανικούς. Γιατί όμως τα πυροσβεστικά αεροπλάνα, όπως το Canadair που κατέπεσε στην Κάρυστο, δεν διαθέτουν εκτινασσόμενα καθίσματα;
Ο πτέραρχος εν αποστρατεία Κώστας Ιατρίδης εξήγησε σήμερα γιατί τα πυροσβεστικά αεροσκάφη δεν έχουν εκτινασσόμενα καθίσματα, ενώ, σχολιάζοντας τη χθεσινή τραγωδία, είπε ότι «το δέντρο της Πολεμικής Αεροπορίας ποτίζεται πάντα με ιδρώτα αλλά και με αίμα».
Ειδικότερα, μιλώντας στο MEGA, o κ. Ιατρίδης εξήγησε ότι κανένα μεταφορικό αεροσκάφος ή πυροσβεστικό δεν έχει κάθισμα εκτίναξης. Έχουν μόνο τα μαχητικά έτσι τα έχει ο κατασκευαστής. Είναι δύσκολο να υπάρχουν εκτινασσόμενα καθίσματα. Σε πολλά αεροσκάφη υπάρχουν πολλές φορές 2-3 πιλότοι μαζί με τον μηχανικό όπως είναι τα C-130 και είναι δύσκολο να υπάρξει εκτίναξη. Λόγω κατασκευής είναι δύσκολο να φύγουν οι πιλότοι ή όσοι βρίσκονται στην καμπίνα», είπε.
»Ο μόνος τρόπος είναι η σκληρή εκπαίδευση, το πρωτόκολλο και η ασφάλεια των πτήσεων. Μόνο αυτά μπορεί να προλαμβάνουν ένα δυστύχημα ή μία τραγική κατάληξη. Πολλές φορές, όταν βλέπει ο πιλότος να καίγονται περιουσίες και ότι κινδυνεύουν άνθρωποι, κάνει ό,τι είναι δυνατόν, με αυτοθυσία κατεβαίνοντας και πιο χαμηλά για να σβήσει πιο αποτελεσματικά μια φωτιά. Όσο πιο ψηλά ρίχνεις το νερό και όσο πιο μεγάλη είναι η φωτιά, οι υψηλές θερμοκρασίες , το νερό εξατμίζεται. Γι’ αυτό πολλές φορές οι πιλότοι αναγκάζονται να το ρίξουν λίγο πιο χαμηλά για να υπάρχει αποτέλεσμα», συμπλήρωσε.
Αυτό που γεννά ερωτήματα και εξετάζει η Πολεμική Αεροπορία είναι γιατί το εν λόγω αεροσκάφος πετούσε πολύ χαμηλά στην τελευταία υδροληψία, λίγο πριν συντριβεί.