Τρίτη, 16 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαE-food: Πώς τα social media "κατεδάφισαν" την εφαρμογή - Τα πληκτρολόγια ακύρωσαν...

E-food: Πώς τα social media “κατεδάφισαν” την εφαρμογή – Τα πληκτρολόγια ακύρωσαν το μπλοκάκι

Είναι τελικά το πληκτρολόγιο πιο ισχυρό από μια μαζική διαδήλωση στα χρόνια του Διαδικτύου; Μπορεί η “Δημοκρατία του καναπέ” και των κοινωνικών δικτύων να δημιουργήσει έναν δυναμικό ακτιβισμό με ορατά αποτελέσματα ;

Το παράδειγμα της E-food και οι μεγάλες διαστάσεις, που έλαβε και που ανάγκασαν την εταιρεία να υποχωρήσει από την αρχική της βούληση, δείχνει πως είμαστε μπροστά σε μια νέα δυναμική πραγματικότητα που αφορά συμπεριφορές, επιλογές ,αποφάσεις αλλά και την λειτουργία των media στη νέα εποχή .

Από τη στιγμή που το κινητό τηλέφωνο έγινε προέκταση του εαυτού μας και τα social media ένα καθημερινό φόρουμ ελεύθερης έκφρασης, έστω κι αν πολλές φορές κακοποιείται από fake news και ψεκασμένες θεωρίες , o πολίτης χρήστης του διαδικτύου αποκτά πολλές φορές δύναμη που και ο ίδιος δεν έχει συνειδητοποιήσει.

Γι’αυτο και είναι άδικος κόπος να επιχειρεί κανείς να κρύψει μια είδηση γιατί πολύ απλά στα χρόνια του Facebook και του Twitter αυτό δεν μπορεί να συμβεί .

Στο παράδειγμα της E food η δράση των κοινωνικών δικτύων ήταν θεαματική. Η εταιρεία την Τετάρτη έστειλε μήνυμα στους διανομείς, των οποίων οι τρίμηνες συμβάσεις είχαν λήξει, προτείνοντας να συνεχίσουν την εργασία τους αλλά ως εργαζόμενοι με μπλοκάκι (freelancer), χωρίς να τους δίνει εναλλακτική επιλογή, ενώ τους καλούσε να απαντήσουν άμεσα.

Μόλις το θέμα ανέβηκε στο διαδίκτυο η κατακραυγή ήταν τεράστια και δεν παρέμεινε μόνο στα αρνητικά σχόλια στα κοινωνία δίκτυα, αλλά επεκτάθηκε στα app strore απο οπου κατεβαίνει η εφαρμογή στα κινητή τηλεφωνα. Χιλιάδες χρήστες μπήκαν στο Google Play και έβαλαν τη χαμηλότερη δυνατή βαθμολογία. Αποτέλεσμα το rating της εταιρείας να πέσει από το 4,8 με αριστα το 5 που ειχε, στο 2,1 χθες το μεσημέρι για να καταλήξει στο 1 το βράδυ της ίδιας μέρας δηλαδή στο να γίνει μια πολυ κακή εφαρμογή.

efood

Και σαν να μην έφτανε αυτό, στο Twitter τα hastags

#cancel_efood και #uninstall_efood είχαν δεκάδες χιλιάδες tweets σε μερικές ώρες με μηνύματα που καλούσαν τους χρήστες της εφαρμογής να τη διαγράψουν από το κινητό τους. Αλλά και στην ιστοσελίδα της εταιρείας πολλοί προχώρησαν σε διαγραφή των προσωπικών τους λογαριασμών καλώντας και άλλους να απεγκαταστήσουν την εφαρμογή στα κινητά τους τηλέφωνα.

Τα στελέχη της εταιρείας πανικοβλήθηκαν και στο πρώτο μήνυμα τους προς τους εργαζόμενους έκαναν ένα βήμα πίσω μιλώντας για “λανθασμένη διατύπωση της πρόσφατης επικοινωνίας που έγινε προς τους 115 διανομείς των οποίων η σύμβαση λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, μια διατύπωση που δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και τη κουλτούρα της efood και σε καμία περίπτωση δεν ήταν εκβιαστική”.

Η απάντηση αυτή όμως κάθε άλλο παρά κάλμαρε τις αντιδράσεις αφού τα μηνύματα στο Twitter συνέχιζαν καταιγιστικά και καταγγελτικά.

Έτσι λίγες ώρες αργότερα, το βράδυ της Παρασκευής η εταιρεία έστειλε νέο μήνυμα προς τους διανομείς με το οποίο τους δίνει τη δυνατότητα να ανανεώσουν τη σύμβασή τους με τους ίδιους όρους ή να συνεχίσουν ως freelancers.

“Αγαπημένοι μας riders, δεδομένης της λανθασμένης επικοινωνίας που έλαβαν ορισμένοι συνάδελφοί μας την Τετάρτη, και όπως αναφέραμε και στο σχετικό δελτίο Τύπου, θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι η διασφάλιση των δικαιωμάτων σας είναι αδιαπραγμάτευτη. Γι’ αυτόν τον λόγο, αντιθέτως με τα όσα ακούγονται και έχουν γραφτεί περί εκβιασμού, διευκρινίζουμε ότι όλοι οι διανομείς θα συνεχίσετε να έχετε την επιλογή:

• Να ανανεώσετε με τη λήξη την υπάρχουσα σύμβασή σας με τους ίδιους όρους

• Εφόσον το επιθυμείτε να γίνετε freelancers”

Εφτά χρόνια μετα την ίδρυση της πρώτη online πλατφόρμα delivery στην Ελλάδα. η Efood μετά την κατακόρυφη άνοδο που βίωσε τους μήνες του κορονοϊού ,τωρα αντιμετωπιζει τον μεγαλύτερο κίνδυνο από την ημέρα της έναρξής της με χιλιάδες πελάτες της να την κατηγορούν για τον τρόπο που θέλει να φερθεί στους εργαζόμενους της.

Σύμφωνα με πληροφορίες η πτώση των παραγγελιών την Παρασκευή έφτασε κοντά στο 30% ενώ πριν προκληθεί αυτή η κρίση η εφαρμογή δεχόταν περίπου 260.000 παραγγελίες ημερησίως.

Όπως ήταν αναμενόμενο το συμβάν πήρε και πολιτικές διαστάσεις με την κυβέρνηση και την αντιπολίτευση τα διασταυρώνουν τα ξίφη τους καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι η E food έκανε χρήση του νέου εργασιακού νόμου που ψηφίστηκε πρόσφατα και ο υπουργός εργασίας απάντησε ότι αυτά είναι fake news του ΣΥΡΙΖΑ.

ΝΤΕΛΙΒΕΡΙ

“Η εκμετάλλευση όμως μιας αρνητικής πρακτικής προκειμένου να διαστρεβλωθεί ξεδιάντροπα το περιεχόμενο ενός νόμου που ενισχύει τα δικαιώματα των εργαζομένων στον συγκεκριμένο εργασιακό χώρο, σε σχέση με την προϋπάρχουσα κατάσταση, είναι μια ακόμα απόδειξη μιας χολερικής αντιπολίτευσης, που δεν έχει καμία σχέση με την αλήθεια”

Στην περίπτωση της e food τελικά το πληκτρολόγιο και τα κοινωνικά δίκτυα εμφανίστηκαν πολύ πιο αποτελεσματικά από την οποιαδήποτε οργανωμένη πορεία και η εταιρεία υπέκυψε στους online επικριτές της οι οποίοι σε μεγάλο βαθμό ήταν και οι πελάτες της.

Πηγή: thetoc.gr

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας


 

Διαβάστε Ακόμα