Στην αναθεώρηση των κανόνων της ΕΕ για τις άδειες οδήγησης προέβησαν οι ευρωβουλευτές της επιτροπής μεταφορών και τουρισμού.
Συγκεκριμένα οι νέοι αυτοί κανόνες υιοθετήθηκαν με 22 ψήφους υπέρ, 21 κατά και δύο αποχές, τα μέλη της εν λόγω επιτροπής. Βασικό κίνητρο για αυτή τους την επιλογή αποτελεί το γεγονός πως περισσότερες από 20.000 ζωές να χάνονται στους δρόμους της ΕΕ κάθε χρόνο. Οι νέοι κανόνες έχουν πρόθεση να συμβάλλουν εκτός από την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ΕΕ και την οδική ασφάλεια.
Αναλυτικότερα με βάση τις αλλαγές αυτές, η ισχύς των αδειών οδήγησης θα έχει διάρκεια τουλάχιστον για δεκαπέντε χρόνια για μοτοσικλέτες, αυτοκίνητα και τρακτέρ και πέντε χρόνια για φορτηγά και λεωφορεία, με ορισμένες εξαιρέσεις. Παράλληλα προτείνεται να καταστούν υποχρεωτικοί οι υγειονομικοί έλεγχοι στην έκδοση και ανανέωση άδειας οδήγησης. Με τον νέο κανονισμό οι νέοι οδηγοί πρέπει να υποβάλλονται σε δοκιμαστική περίοδο οδήγησης για τουλάχιστον δύο έτη κατά την οποία θα υπάρχουν ορισμένοι περιορισμοί, όπως αυστηρότερες ποινές για μη ασφαλή οδήγηση και όριο έως 0,2 g/l αλκοόλ κατά την οδήγηση. Επιπλέον για τον μετριασμό της έλλειψης επαγγελματιών οδηγών, οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν να επιτραπεί σε άτομα άνω των δεκαοκτώ να αποκτήσουν άδεια οδήγησης φορτηγού ή λεωφορείου με έως και 16 επιβάτες, με βασική προϋπόθεση ότι διαθέτουν πιστοποιητικό επαγγελματικής επάρκειας. Στην περίπτωση που δεν το πράξουν το όριο ηλικίας αυξάνεται στα 21. Ακόμα τα άτομα ηλικίας 17 ετών θα μπορούν να οδηγήσουν φορτηγό εφόσον συνοδεύονται από έμπειρο οδηγό.
Επιπρόσθετα οι ευρωβουλευτές υποστηρίζουν πως την πρόταση προσαρμογής της εκπαίδευσης και των τεστ οδηγών ώστε υπάρξει καλύτερη προετοιμασία για πραγματικές καταστάσεις οδήγησης και να αναπτύξουν την επίγνωσή τους σχετικά με τους κινδύνους. Η ασφαλής χρήση του τηλεφώνου κατά την οδήγηση, η οδήγηση σε χιόνι και ολισθηρές συνθήκες, οι κίνδυνοι στα τυφλά σημεία, τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και η χρήση του οχήματος σε σχέση με το περιβάλλον και τις εκπομπές θα πρέπει επίσης να αποτελούν μέρος των δοκιμών οδηγού. Επιπλέον οι ευρωβουλευτές τάσσονται υπέρ της παροχής της δυνατότητας οι οδηγοί να αποκτούν ψηφιακή άδεια οδήγησης, που θα είναι διαθέσιμη σε κινητό τηλέφωνο και πλήρως ισοδύναμη με τη φυσική άδεια οδήγησης.