Οι οδηγοί ηλικίας 70 ετών και άνω στην Ελλάδα θα βρεθούν στο μικροσκόπιο των ιατρικών εξετάσεων, καθώς τα σχέδια της Κομισιόν που παρουσιάστηκαν πρόσφατα επιδιώκουν να καταστήσουν τους δρόμους των χωρών-μελών της ΕΕ πιο ασφαλείς.Στο επίκεντρο βρίσκονται οι 70άρηδες οδηγοί, καθώς τα στατιστικά των τροχαίων ατυχημάτων ή δυστυχημάτων που καταγράφονται τους τελευταίους μήνες στην ΕΕ και ειδικά στην Ελλάδα, δείχνουν ότι συχνά εμπλέκονται ηλικιωμένοι οδηγοί. Αυτό έχει οδηγήσει στην αναζήτηση νέων μεθόδων για την ανανέωση των αδειών οδήγησης.
Τα στελέχη της Κομισιόν προτείνουν οι οδηγοί που κλείνουν τα 70 έτη να περνούν από εκτενέστερους και πιο αυστηρούς ιατρικούς ελέγχους, ενώ συζητείται και η πρακτική εξέταση οδήγησης. Παρά τις προηγούμενες προσπάθειες υιοθέτησης της πρακτικής εξέτασης σε διάφορες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, αυτή δεν εφαρμόστηκε ποτέ για διάφορους λόγους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ΕΕ δεν υπάρχει όριο ηλικίας για την άδεια οδήγησης. Οι οδηγοί πρέπει να εξετάζονται από δύο γιατρούς ανά τριετία μετά τα 65 έτη, ενώ μετά τα 80 έτη απαιτείται εξέταση από περισσότερες ιατρικές ειδικότητες κάθε δύο χρόνια.
Αντιδράσεις στο υποχρεωτικό τεστ οδήγησης έχουν εκδηλωθεί. Σύμφωνα με την Κομισιόν, οι οδηγοί άνω των 70 ετών θα πρέπει είτε να συμπληρώνουν μια αυτοαξιολόγηση της οδηγικής τους ικανότητας, είτε να υποβάλλονται σε ιατρικές εξετάσεις κάθε πέντε χρόνια. Η απόφαση για το ποια από τις δύο επιλογές θα ισχύει, εναπόκειται στα κράτη-μέλη. Επιπλέον, προτείνεται ότι τα διπλώματα που εκδόθηκαν μετά τις 19 Ιανουαρίου 2013 δεν θα ισχύουν επ’ αόριστον αλλά για 15 χρόνια, ενώ από την ηλικία των 70 θα πρέπει να ανανεώνονται κάθε πέντε χρόνια.
Πολλοί υπουργοί Μεταφορών στην ΕΕ εξέφρασαν αντιρρήσεις, πιθανώς για ψηφοθηρικούς λόγους, υποστηρίζοντας ότι η τακτική υποβολή ηλικιωμένων σε τεστ φυσικής κατάστασης χωρίς περαιτέρω λόγο δεν είναι καλή ιδέα.
Οι ασφαλιστές υποστηρίζουν ότι οι άδειες οδήγησης πρέπει να ανανεώνονται κάθε πέντε χρόνια από την ηλικία των 70 μέσω αυτοαξιολόγησης, ενώ οι Σχολές Οδηγών προτείνουν υποχρεωτικά μαθήματα οδήγησης για άτομα άνω των 75 ετών ώστε να παραμένει σε ισχύ το δίπλωμά τους.