Σήμερα, εκτός απροόπτου, αναμένεται να γίνει γνωστό αν ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού θα συνεχιστεί ή αν θα υπάρξουν νέες καθυστερήσεις και εμπλοκές.
Και αυτό γιατί σήμερα αναμένεται να εκδικαστούν από το Συμβούλιο της Επικρατείας τα ασφαλιστικά μέτρα που έχει καταθέσει η Άκτωρ, θυγατρική του Ομίλου Ελλάκτωρ, μετά την άρνηση του ΤΑΙΠΕΔ να δώσει παράταση στο διαγωνισμό ο οποίος είχε προγραμματιστεί για την 1η Απριλίου.
Η Άκτωρ με επιστολή της είχε ζητήσει από το ΤΑΙΠΕΔ την παράταση του διαγωνισμού κατά ένα μήνα, προκειμένου να μπορέσει να κατέβει αυτόνομα στο διαγωνισμό λόγω της άρνησης την τελευταία στιγμή της Roadis (που συμμετέχει από κοινού με την Ακτωρ) να συμμετάσχει στη διαγωνιστική διαδικασία.
Μάλιστα η διοίκηση της Άκτωρ απέστειλε μαζί και την επιστολή της Roadis η οποία ενημέρωνε τον κατασκευαστικό Όμιλο ότι δεν μπορεί να συμμετέχει στην διαγωνιστική διαδικασία παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, επικαλούμενοι ζημιές που έχουν υποστεί από την πανδημία.
Στην επιστολή της προς το ΤΑΙΠΕΔ η διοίκηση της Άκτωρ ανέφερε ότι “στις 25 Μαρτίου η Roadis μας ανακοίνωσε αιφνιδίως την αποχώρηση της από το σχήμα συμμετοχής στο διαγωνισμό με δικής της πρωτοβουλία και για δικούς της αντιμειμενικούς λόγους.
Στις 26 Μαρτίου υποβάλλαμε αμέσως στο ΤΑΙΠΕΔ αίτημα ζητώντας την μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής προσφορών κατά 35 ημέρες, αποκλειστικά και μόνο προκειμένου να καταστεί δυνατή η συμμετοχή της Άκτωρ Παραχωρήσεις σύμφωνα με τα τεύχη του διαγωνισμού, δηλαδή να εγκριθεί η μεταβολή του προεπιλεγέντος σχήματος λόγω αποχώρησης της Roadis και να συμμετάσχει νομίμως η Άκτωρ Παραχωρήσεις στο διαγωνισμό.
Ωστόσο στις 30 Μαρτίου και τα δύο αιτήματα απορρίφθησαν από τα ΤΑΙΠΕΔ.
Επειδή το σκεπτικό της απόρριψης θεωρήθηκε ότι είναι νόμω και ουσία αβάσιμο ή δε ανωτέρω απόρριψη των αιτημάτων αποφασίστηκε χωρίς καμμία περαιτέρω αιτιολογία και χωρίς να εξεταστούν οι επιμέρους λόγοι που είχαν προβληθεί και εν όψει της προβλεπόμενης προθεσμίας υποβολής δεσμευτικών προσφορών, ασκήθηκε στις 31 Μαρτίου Προδικαστική Προσφυγή ενώπιον του ΤΑΙΠΕΔ και αίτηση ασφαλιστικών μέτρων ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Ωστόσο το αίτημα της προσωρινής διαταγής απορρίφθηκε και καθορίστηκε ημερομηνία εκδίκασης ασφαλιστικών μέτρων στις 10 Μαϊου 2021”.
Να σημειωθεί ότι στο διαγωνισμό έχουν καταθέσει δεσμευτικές προσφορές δύο σχήματα: VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESIONES S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε – ΑΒΑΞ Α.Ε. και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.
Σύμφωνα με πληροφορίες στόχος του Υπουργείου Υποδομών είναι ο διαγωνισμός να προχωρήσει κανονικά και να μην υπάρξουν νέες καθυστερήσεις.
Ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2017 και οι θεσμοί τα τελευταία χρόνια έχουν θέσει επιτακτικά το ζήτημα των καθυστερήσεων έναντι των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η χώρα για την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία.
Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία).
Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).
Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για τα επόμενα 40 χρόνια.
Πηγή:Capital.gr