Γιατί όμως τα τζάμια θολώνουν από μέσα; Ο λόγος είναι πολύ απλός. Όταν ο ζεστός αέρας μέσα στην καμπίνα έρχεται σε επαφή με την κρύα επιφάνεια των παραθύρων, τότε οι υδρατμοί συμπυκνώνονται και «κολλάνε» στα τζάμια. Τι πρέπει να κάνει ο οδηγός για να φύγει η υγρασία; Να ανάψει τον κλιματισμό του αυτοκινήτου (air condition ή ηλεκτρονικά ελεγχόμενο) στην πιο δυνατή σκάλα, να επιλέξει τον εισερχόμενο αέρα από έξω και να τον κατευθύνει προς τα παράθυρα. Με αυτό τον τρόπο στεγνώνει αμέσως η υγρασία.
Οπως αναφέρει το autogreeknews.gr, ποτέ δεν επιλέγουμε την ανακύκλωση αέρα, γιατί η κατάσταση γίνεται χειρότερη και τα παράθυρα δεν ξεθολώνουν με τίποτα. Όσα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλιματισμό, η όλη διαδικασία γίνεται πολύ πιο εύκολα και γρήγορα, με το πάτημα του σχετικού διακόπτη. Αντίστοιχα για να απομακρυνθεί η υγρασία από το πίσω παρμπρίζ χρειάζεται μόνο το πάτημα του αντίστοιχου μπουτόν. Βασική βέβαια προϋπόθεση είναι να λειτουργούν οι αντιστάσεις.
Τι γίνεται όμως αν το αυτοκίνητο είναι παλιό και δεν διαθέτει κλιματισμό ή έχει βλάβη; Σε αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να ανοιχτούν λίγο τα παράθυρα (πρόβλημα αν βρέχει πολύ) και να ρυθμιστεί η θερμοκρασία του καλοριφέρ και ο αέρας στο μέγιστο προς τα τζάμια. Κάποια προϊόντα που υπάρχουν στο εμπόριο για να μη θολώνουν τα τζάμια ενδέχεται να κάνουν δουλειά, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τον κλιματισμό.