Συνεχείς σε όλη την χώρα και στην Κρήτη, είναι οι απόπειρες – επιτυχημένες ή μη – εξαπάτησης ιδιοκτητών τουριστικών καταλυμάτων με την μέθοδο της δήθεν κατάθεσης προκαταβολής για κράτηση δωματίου.
Οι απατεώνες κάνοντας τηλεφωνική κράτηση δωματίου και προφασιζόμενοι την κατάθεση χρημάτων ως προκαταβολή, καταφέρουν σε αρκετές περιπτώσεις να πείσουν τους ιδιοκτήτες να τους δώσουν κωδικούς τραπεζικών λογαριασμών και στην συνέχεια να αδειάσουν από τους λογαριασμούς ότι χρήματα βρουν σε αυτούς.
Ανάλογη εμπειρία βίωσε και η ιδιοκτήτρια καταλύματος Μαρία Μπικογιαννάκη, η οποία με ανάρτησή της σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, δημοσιοποίησε την απόπειρα εξαπάτησής της, καθώς όπως η ίδια αναφέρει: «Μεγάλη προσοχή! Μην δώσετε ποτέ κωδικούς τηλεφωνικά, ούτε στοιχεία τράπεζας διότι είναι σπείρα! Σας ενημέρωσα διότι μπορεί ο οποιοσδήποτε να πιαστεί θύμα!!»
Η κα Μπικογιαννάκη περιγράφει: «Χτες με πήραν τηλέφωνο κάποιοι για να κάνουν “κράτηση” σε δωμάτιο. Τους ζήτησα να βάλουν προκαταβολή σε έναν λογαριασμό. Η κοπέλα που θα έκανε την κατάθεση μου είπε ότι της ζητούσε η τράπεζά της έναν κωδικό που έρχεται στο κινητό μου! Αυτός ο κωδικός είναι το EXTRAPIN που έρχεται, όταν θέλουμε να κάνουμε συναλλαγή εμείς από τον λογαριασμό μας. Εννοείται ότι ΔΕΝ της τον έδωσα. Μετά από πολλές προσπάθειες που έκανε αυτή και εγώ της έλεγα ψευδώς ότι δεν έλαβα κάποιο μήνυμα με κωδικό (ενώ είχα λάβει) μου έκλεισε το κινητό στην μούρη. Με είχε πάρει από 2 διαφορετικούς αριθμούς. Τηλεφώνησα πολλές φορές αλλά όσο δεν της έδινα τον κωδικό το έκλεινε. Από κάτω σας έχω την φωτογραφία του μηνύματος που ερχόταν στο κινητό μου. Είναι ο κωδικός που ήθελε αυτή να της πω για να μπει στον λογαριασμό μου. Και κατάλαβα ότι ήταν απατεώνας. Μεγάλη προσοχή! Μην δώσετε ποτέ κωδικούς τηλεφωνικά, ούτε στοιχεία τράπεζας διότι είναι σπείρα! Σας ενημέρωσα διότι μπορεί ο οποιοσδήποτε να πιαστεί θύμα!!»