Θύμα τηλεφωνικής απάτης έπεσε μια 90χρονη γυναίκα στον Βόλο, με τους δράστες να την αιφνιδιάζουν και να ισχυρίζονται ότι η εγγονή της κινδυνεύει να μείνει ανάπηρη. Η ηλικιωμένη τους έδωσε 7.700 ευρώ, ενώ την κρατούσαν επί ώρες στο τηλέφωνο.
«Μαμά, μαμά, πονάω. Πονάω!», άκουγε μία νεανική φωνή να λέει με πνιχτά κλάματα η 90χρονη από τον Βόλο, η οποία έπεσε θύμα απάτης. Η γυναίκα ήταν μόνη στο σπίτι, ενώ άγνωστος άνδρας, που μιλούσε σπαστά ελληνικά, προσπαθούσε να της εξηγήσει από το τηλέφωνο ότι η εγγονή της, που βρίσκεται στην Αγγλία, έπρεπε να χειρουργηθεί εκτάκτως μετά από ατύχημα, διαφορετικά θα έχανε το πόδι της.
Συστήθηκε σαν γιατρός
Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της εφημερίδας «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ» μία δεύτερη φωνή ακουγόταν στο τηλέφωνο. «Πονάω, μαμά», επαναλάμβανε κλαίγοντας… Ο άνδρας που της τηλεφώνησε, ο απατεώνας, της συστήθηκε σαν γιατρός – διευθυντής Ορθοπεδικής Κλινικής Νοσοκομείου στην Αγγλία. Άρχισε να της λέει ότι ήταν μεγάλη ανάγκη και μπήκε αμέσως στο «θέμα». Η 90χρονη σάστισε. Η εγγονούλα της, υποτίθεται ότι κινδύνευε να μείνει ανάπηρη. Ο επιτήδειος μιλούσε σαν να τους ήξερε.
Η ίδια η 90χρονη είχε ανέφερε πάνω στον πανικό της τα ονόματα της οικογένειας της, χωρίς να το καταλάβει. Ετσι δεν σκέφτηκε να διασταυρώσει τα όσα της έλεγε. Το μόνο που ρώτησε η 90χρονη και μάλιστα απευθυνόμενη στην κοπέλα, που ακουγόταν διαρκώς να κλαίει, ήταν πού βρίσκεται ο αδερφός της, δηλαδή το δεύτερο εγγόνι της, που επίσης είναι στην Αγγλία. Όμως, ετοιμόλογος ο απατεώνας απάντησε: «Είναι στο Τμήμα Αιμοδοσίας και αυτή τη στιγμή δίνει αίμα για την επέμβαση!».
Ζητούσε 30.000 ευρώ
Η ηλικιωμένη πιέστηκε αφόρητα και μπήκε στη διαδικασία να σκέφτεται τρόπους για να μπορέσει να βοηθήσει. Ο επιτήδειος ζητούσε 30.000 ευρώ, όμως εκείνη δεν έχει τόσα χρήματα. «Εχω μόνο 7.700 ευρώ», είπε και οδυρόταν. Φυσικά, ο «μαϊμού» γιατρός ήθελε να… τη βοηθήσει. Προσπερνώντας τη διαφορά των χρημάτων με διακριτικότητα, ο δράστης είπε στην ηλικιωμένη ότι θα στείλει μία γυναίκα για να πάρει τα χρήματα, η οποία υποτίθεται ότι ήταν από το ΙΚΑ.
Την κρατούσαν στο τηλέφωνο δυόμιση ώρες
Συνολικά δυόμιση ώρες διήρκεσε η συνομιλία για να γίνει η δουλειά του κυκλώματος. Ολο αυτό το χρονικό διάστημα ο απατεώνας απασχολούσε συνεχώς τη γυναίκα. Την έβαλε να μετρήσει τα λεφτά της δύο φορές για να διαπιστώσει το ακριβές ποσό, να σημειώσει τον αριθμό των χαρτονομισμάτων σε χαρτί, έβρισκε συνεχώς προφάσεις για να διατηρεί την τηλεφωνική γραμμή ανοιχτή και να μην μπορεί η ηλικιωμένη να μιλήσει με την οικογένειά της ή να καλέσει την Αστυνομία.
Στην πρώτη ώρα της συνομιλίας εμφανίστηκε η Βουλγάρα έξω από το σπίτι. Ο επιτήδειος έδωσε οδηγίες στη γιαγιά να βάλει τα χρήματα μέσα σε μία σακούλα και να την πετάξει από το μπαλκόνι του πρώτου ορόφου στη γυναίκα. Οπως της εξήγησε, η υπάλληλος έπρεπε κινηθεί γρήγορα. «Υπάρχει κίνδυνος να αφαιρέσουμε το πόδι της εγγονής σου, που έχει συντριπτικά κατάγματα σε πάρα πολλά σημεία», έλεγε.
Αφού δόθηκαν τα χρήματα και η «κυρία από το ΙΚΑ» εξαφανίστηκε, συνέχισε να απασχολεί την 90χρονη για τουλάχιστον ακόμη μία – μιάμιση ώρα στο τηλέφωνο. Μόνο με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσε η εισπράκτορας να σβήσει κάθε ίχνος πίσω της μέχρι να ειδοποιηθεί η Αστυνομία.
Δεν ήταν το μόνο θύμα
Μετά την εξιχνίαση της απάτης, άνδρες της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Βόλου έψαχναν την προαναφερόμενη γυναίκα – αράχνη από σπίτι σε σπίτι για να την εντοπίσουν και να περάσουν το κατώφλι του σπιτιού της. Στην κατοχή της 55χρονης εντοπίστηκαν και κατασχέθηκαν 6.500 ευρώ.
Συνολικά επτά ηλικιωμένοι εξαπατήθηκαν το περασμένο δίμηνο Φεβρουαρίου – Απριλίου από το κύκλωμα, με την 55χρονη να έχει «εισπράξει» 65.000 ευρώ. Τα υπόλοιπα χρήματα των ηλικιωμένων δεν είναι γνωστό πού βρίσκονται και είναι πολύ πιθανό, σχεδόν βέβαιο, να έχουν φύγει στο εξωτερικό.