Σχεδόν κάθε μέρα ακούμε για αυτοκίνητα που αρπάζουν φωτιά με αποκορύφωμα το τραγικό περιστατικό της Κατερίνης. Ποια είναι τα αίτια; Τι πραγματικά συμβαίνει; Φταίει μόνο ο καύσωνας; Ή το γεγονός πως έχουν γεμίσει οι δρόμοι με παμπάλαια, κακοσυντηρημένα αυτοκίνητα;
Η ελληνική κοινωνία είναι ακόμα σοκαρισμένη από τον φρικτό θάνατο, που βρήκε μια 38χρονη γυναίκα (μητέρα τριών παιδιών) από την Κατερίνη, όταν το αυτοκίνητό της τυλίχθηκε στις φλόγες το προηγούμενο Σάββατο.
W Συγγενείς και φίλοι της τραγικής μητέρας μένουν με ένα τεράστιο «γιατί», όσο το ανακριτικό τμήμα της Πυροσβεστικής, εξετάζει τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος.
Λίγα 24ωρα, αργότερα το πρωί της Δευτέρας (31/7), ένα ακόμα αυτοκίνητο τυλίχθηκε στις φλόγες, στη Λεωφόρο Ποσειδώνος, στο ύψος του Αλίμου, στο ρεύμα προς Γλυφάδα. Ευτυχώς, σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός κατάφερε να εγκαταλείψει το φλεγόμενο όχημα.
Οι εικόνες, όμως, όπως μπορείτε να δείτε στο βίντεο, είναι σοκαριστικές και ενδεικτικές, του τι θα μπορούσε να προκληθεί στον ίδιο, αλλά στα υπόλοιπα διερχόμενα αυτοκίνητα, σε έναν από τους πιο πολυσύχναστους δρόμους της πόλης.
Για «μηχανική βλάβη», κάνουν λόγο οι πρώτες πληροφορίες. Τι ακριβώς συμβαίνει και οι φωτιές σε αυτοκίνητα, έχουν γίνει μέρος μιας ζοφερής καθημερινότητάς; Τα πράγματα είναι σοβαρά, αφού, πλέον, υπάρχουν ανθρώπινες απώλειες.
Το Newsauto έχει κάνει ιδιαίτερες αναφορές στο πολύ πρόσφατο παρελθόν, στο μεγάλο πρόβλημα του γερασμένου και κακοσυντηρημένου στόλου επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων, που κυκλοφορούν στους δρόμους.
Ακόμα και δημοσκόπηση διενεργήσαμε, προκειμένου να καταθέσουν και οι οδηγοί τη δική τους άποψη. Καταρχήν, επιβεβαιώνεται από τα επίσημα στοιχεία, ότι τα 17 έτη του μέσου όρου της παλαιότητας των οχημάτων, συνιστούν… αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ!
Προκύπτει, επίσης, ότι ένα 30% αυτών των παλιών αυτοκινήτων, δεν περνούν από τον επιβεβλημένο τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ). Άρα, υπάρχει έχουμε ήδη τα πρώτα συστατικά, για ένα «εκρηκτικό κοκτέιλ». Γερασμένα και μη συντηρημένα αυτοκίνητα.
Τι σημαίνει αυτό;
Πρακτικά, λοιπόν, σε ένα καυτό καλοκαίρι, όπως το φετινό, ο κίνδυνος υπερθέρμανσης ενός παλιού και ελλιπώς συντηρημένου κινητήρα εσωτερικής καύσης πολλαπλασιάζεται.
Το ίδιο και το ενδεχόμενο διαρροής καυσίμου ή λιπαντικού, από τα φθαρμένα εξαρτήματα και σωληνάκια.
Και ακόμα, ο σοβαρός κίνδυνος βραχυκυκλώματος, στην ηλεκτρική εγκατάσταση του οχήματος. Έχουμε μερικές από τις πιθανές αιτίες εκδήλωσης φωτιάς.
Συνυπολογίστε και ακόμα μία βασική. Μια εγκατάσταση συστήματος υγραριοκίνησης (LPG), από πιστοποιημένο συνεργείο, με όλες τις άδειες και τις προδιαγραφές, που απαιτούνται, μπορεί να είναι μια λύση στη μείωση του καθημερινού κόστους των μετακινήσεων.
Δυστυχώς, όμως, αρκετοί ιδιοκτήτες, ειδικά στα πρώτα χρόνια της οικονομικής κρίσης, στράφηκαν σε low budget, άνευ πιστοποίησης, εγκαταστάτες. «Αλεξιπτωτιστές», όπως τους αποκαλούσαν οι πραγματικοί επαγγελματίες του χώρου, που εκμεταλλεύτηκαν τη συγκυρία, εμφανίστηκαν και εξαφανίστηκαν με την ίδια ταχύτητα, έχοντας όμως παραδώσει μερικές… τετράτροχες βόμβες στην κυκλοφορία.
Αρκετά από τα οχήματα που έχουν «αρπάξει» τον τελευταίο καιρό, ήταν υγραεριοκίνητα.
Ψάχνοντας λύσεις
Για να ανανεωθεί ο στόλος των αυτοκινήτων στη χώρα μας, θα πρέπει να δοθούν επιπλέον κίνητρα και σίγουρα να βελτιωθεί το βιοτικό επίπεδο των καταναλωτών, για να υπάρχει και η αντίστοιχη αγοραστική δυνατότητα.
Μέχρι τότε, σίγουρα θα πρέπει οι έλεγχοι στα παλαιότερα οχήματα να γίνουν πιο αυστηροί και τακτικοί, αλλά και οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες να γίνουν πιο υπεύθυνοι και πιο συνεπείς, στη συντήρησή τους.