Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΈρχεται το τέλος των αντιπροσωπειών αυτοκινήτων;

Έρχεται το τέλος των αντιπροσωπειών αυτοκινήτων;

Βρισκόμαστε στη μέση κάποιων μεγάλων αλλαγών που συντελούνται στην παγκόσμια αυτοκίνηση. Από τη μια η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μία νέα αρχή σε όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για τον τρόπο χρήσης του αυτοκινήτου. Και από την άλλη έρχονται διάφορες νέες ιδέες οι οποίες θέλουν να αλλάξουν και την σχέση μας ως καταναλωτές με το αυτοκίνητο.

Μία από αυτές είναι και η πώληση των αυτοκινήτων μόνο μέσα από το Διαδίκτυο. Ήδη οι περισσότερες μεγάλες εταιρίες έχουν δημιουργήσει τα αντίστοιχα τμήματα, ενώ κάποιες, όπως η Volvo, σκοπεύει έως το 2030 να πουλά τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα μόνο online.

O πρόεδρος της Ford, Jim Farley, σε ομιλία του την 1η Ιουνίου, έρχεται να προσθέσει και αυτός το δικό του όραμα για το μέλλον της πώλησης αυτοκινήτων. Και να μιλήσει ανοιχτά για την τύχη των αντιπροσωπειών, οι οποίες μάλλον δεν θα καταφέρουν να επιβιώσουν σε ένα απώτερο μέλλον.

Από την δική του οπτική, βλέπει μία μετάβαση στις πωλήσεις online και μάλιστα χωρίς διαπραγματεύσιμες τιμές και με την παράδοση να γίνεται κατ’ οίκον. Αυτό δεν θα γίνει άμεσα και δεν θα εξαφανιστούν εντελώς οι αντιπροσωπείες. Απλά θα υπάρχει για αρκετό διάστημα και η online υπηρεσία δίπλα στα ήδη υπάρχοντα σημεία πώλησης, τα οποία φυσικά θα μειωθούν δραματικά.

Ο Farley υποστηρίζει ότι πρέπει η Ford να πάει 100% στην διαδικτυακή πώληση, χωρίς διαπραγματεύσιμη τιμή και χωρίς την ανάγκη να υπάρχει απόθεμα σε οχήματα. Αν και δεν αναφέρθηκε στην Tesla είναι προφανές ότι παρακολουθεί τον τρόπο λειτουργίας της εταιρίας του Elon Musk, η οποία δεν έχει παραδοσιακό δίκτυο πωλήσεων. Πάντως θα μπορούσαν κάποιες από αυτές τις εγκαταστάσεις να παραμείνουν σε λειτουργία προσφέροντας κάποιες after sales υπηρεσίες.

Οι αντιπροσωπείες έχουν βρεθεί σε σκληρή πίεση τον τελευταίο χρόνο λόγω της μείωσης των αποθεμάτων σε νέα οχήματα. Υπάρχουν επίσης φαινόμενα πώλησης οχημάτων πάνω από την τιμή καταλόγου, ιδίως σε κάποια μοντέλα με υψηλή ζήτηση. Στα δίκτυα πολλών εταιριών Αμερική έχουν ακουστεί παράπονα για αθέμιτες πρακτικές όπως προσθήκη έξτρα χρεώσεων ή αθέτηση συμφωνιών.

Η Infinity για παράδειγμα εξέδωσε προειδοποίηση προς τις αντιπροσωπείες της για ακατάλληλη συμπεριφορά στα συμβόλαια leasing, ενώ τόσο η Ford όσο και η GM εξέδωσαν προειδοποιήσεις προς τους αντιπροσώπους τους ότι θα λάβουν σκληρά μέτρα καθώς εντόπισαν υπερβολικές προσαυξήσεις τις τιμές που θα μπορούσαν να βλάψουν το όνομα της εταιρίας.

Πηγή: newsauto.gr

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας


 

Διαβάστε Ακόμα