Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΠώς θα κάνετε ασφαλείς διακοπές το καλοκαίρι της πανδημίας - Συμβουλές του...

Πώς θα κάνετε ασφαλείς διακοπές το καλοκαίρι της πανδημίας – Συμβουλές του ΚΕΠΚΑ

.

Οδηγίες για τις διακοπές και τη διαμονή στην τρέχουσα τουριστική περίοδο εξέδωσε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, προκειμένου να ενημερώσει τους πολίτες για τα δικαιώματά τους και για να τους δώσει διευκρινίσεις για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των ξενοδοχείων και των ενοικιαζόμενων δωματίων, ειδικά μέσα στο πλαίσιο ύπαρξης της πανδημίας του νέου κορονοϊού.

Τα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα κατατάσσονται, σε αστέρια, (1-5), με βάση κριτήρια, που καθορίζονται, από τον ΕΟΤ.

Πλέον, λόγω της έξαρσης του κορονοϊού, έχουν προβλεφθεί νέα υγειονομικά πρωτόκολλα για τα τουριστικά καταλύματα, τα οποία περιγράφονται αναλυτικά στην ΚΥΑ 6632 (ΦΕΚ Β 1632-21.04.2021). Τα πρωτόκολλα αυτά εφαρμόζονται έως 31/05/2022, με την επιφύλαξη της αλλαγής της νομοθεσίας. Όλα τα τουριστικά καταλύματα υποχρεούνται να φέρουν και να αναρτούν σε εμφανές σημείο το σήμα «Health First», το οποίο πιστοποιεί την τήρηση των πρωτοκόλλων. Εφόσον ο πελάτης αντιληφθεί τη μη τήρηση αυτών, μπορεί να προβεί σε καταγγελία στις κατά τόπον αρμόδιες Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού του Υπουργείου Τουρισμού.

Ξενοδοχεία – Ενοικιαζόμενα Διαμερίσματα
Οι τιμές, διαμορφώνονται, ελεύθερα. Όλες οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις πρέπει να τηρούν τους κανόνες υγιεινής. Ο ξενοδόχος πρέπει να:

  • Ενοικιάζει τα κενά δωμάτια του ξενοδοχείου, σε κάθε πελάτη. Ο ξενοδόχος μπορεί να αρνηθεί την ενοικίαση, μόνο σε πελάτες, που είναι ασθενείς, μεθυσμένοι ή βρώμικοι. Επίσης, ο ξενοδόχος μπορεί να διακόψει τη μίσθωση, του καταλύματος, εάν ο πελάτης παραβεί τα χρηστά ήθη, ή ασθενήσει, από νόσο που προκαλεί ενόχληση, στους υπόλοιπους πελάτες, ή παραβεί τις υποχρεώσεις του, που αναφέρονται παρακάτω.
  • Απαντά, μέσα σε τρεις ημέρες, τηλεφωνικά ή γραπτά, αν αποδέχεται ή όχι την κράτηση δωματίων.
  • Διαθέτει, στους πελάτες, τις ανέσεις, που διαφημίζει, όπως π.χ. πισίνα, εγκαταστάσεις γυμναστικής, νυχτερινό κέντρο, κ.λπ.
  • Mην αποδέχεται κρατήσεις, για δωμάτια ή κρεβάτια, περισσότερα, από αυτά, που διαθέτει.
  • Mη ζητά προκαταβολή, πάνω από 25% του συνολικού κόστους διαμονής, για όλο το χρονικό διάστημα της διαμονής. Η προκαταβολή δε μπορεί να είναι μικρότερη, από το αντίτιμο της τιμής, για μια μέρα. Η κράτηση ολοκληρώνεται, όταν ο ξενοδόχος παραλάβει την προκαταβολή ή όταν απαντήσει, στον πελάτη, ότι αποδέχεται την κράτηση. Εάν κάνουμε κράτηση και δε χρησιμοποιήσουμε το δωμάτιο, οφείλουμε αποζημίωση, στον ξενοδόχο, το μισό της συμφωνημένης τιμής. Απαλλασσόμαστε, όμως, από κάθε υποχρέωση αποζημίωσης, εάν προειδοποιήσουμε τον ξενοδόχο 21 ημέρες, πριν την έναρξη της ενοικίασης, ή για λόγους ανωτέρας βίας που αποδεικνύονται.
  • Στην περίπτωση αυτή, ο ξενοδόχος πρέπει να μας επιστρέψει την προκαταβολή, που τυχόν έχει λάβει, από εμάς. Υπάρχει περίπτωση ο ξενοδόχος να ορίσει μικρότερα χρονικά διαστήματα, για την ακύρωση της κράτησης, χωρίς ποινή, για τον καταναλωτή. Πριν «κλείσουμε», λοιπόν, ένα κατάλυμα, ζητάμε να μάθουμε τους όρους ακύρωσης. Όταν κάνουμε την κράτησή μας, πρέπει να γνωρίζουμε, με λεπτομέρειες, ποιες υπηρεσίες περιλαμβάνονται, στην τιμή, που μας ζητάει ο ιδιοκτήτης του καταλύματος. Πολλές φορές το πρωινό, η χρήση του κλιματιστικού και διάφορες άλλες υπηρεσίες μπορεί να χρεώνονται, χωριστά, επιπλέον της τιμής, που μας αναφέρει ο ξενοδόχος.
  • Εάν ο ξενοδόχος αθετήσει τη συμφωνία του, μαζί μας, υποχρεούται να επιστρέψει την προκαταβολή, έντοκα. Η αθέτηση της συμφωνίας επισύρει αυστηρές διοικητικές κυρώσεις, από τον Ε.Ο.Τ.
  • Ο ξενοδόχος πρέπει να διατηρεί ανοιχτό το ξενοδοχείο, καθ’ όλο το 24ωρο, έχοντας υπάλληλο, στην υποδοχή και να εξασφαλίζει, επίσης, τη λειτουργία του τηλεφωνικού κέντρου, όλο το 24ωρο.

Ο πελάτης πρέπει να:

  • Μη μαγειρεύει, μέσα στα δωμάτια των ξενοδοχείων. Η απαγόρευση δεν ισχύει, για τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα.
  • Μη χρησιμοποιεί καμινέτα κ.λπ.
  • Μην πλένει ρούχα.
  • Μην τοποθετεί αποσκευές, στους διαδρόμους του ξενοδοχείου.
  • Μη μετακινεί τα έπιπλα, μέσα στα δωμάτια.
  • Μην τοποθετεί καρφιά, στους τοίχους.
  • Μην παίζει τυχερά παιχνίδια.
  • Μη διαταράσσει την ησυχία των υπολοίπων ενοίκων.
  • Φέρεται ευγενικά, στο προσωπικό.
  • Μη δέχεται επισκέπτες, στο δωμάτιό του, αλλά στους χώρους υποδοχής του ξενοδοχείου.
  • Αποζημιώνει τον ξενοδόχο, για τυχόν δαπάνες ή ζημιές, που προξένησε, (εξαιτίας π.χ. μεταδοτικής νόσου, παραφροσύνης, αυτοκτονίας, θραύσης υαλικών, βλάβης επίπλων, ειδών υγιεινής κ.λπ.)

Αν ο πελάτης παραβεί, τα παραπάνω, ο ξενοδόχος μπορεί να του ζητήσει να εκκενώσει το δωμάτιο, εντός 24ωρών.

Εάν το δωμάτιο, που έχουμε κλείσει, δεν είναι διαθέσιμο, ο ξενοδόχος πρέπει να εξασφαλίσει τη διαμονή μας, σε άλλο ξενοδοχείο, της ίδιας τουλάχιστον κατηγορίας, το οποίο θα βρίσκεται, στην ίδια πόλη και θα διαθέτει τις ίδιες ανέσεις και προϋποθέσεις διαμονής, όπως αυτές που διαφημίζει, για το δικό του ξενοδοχείο. Ταυτόχρονα, οφείλει να μας καταβάλει, τα έξοδα μεταφοράς, στο άλλο ξενοδοχείο και την τυχόν επιπλέον διαφορά τιμής. Εάν δεν καταστεί αυτό δυνατό, ο ξενοδόχος πρέπει να μας αποζημιώσει, με το σύνολο του συμφωνημένου τιμήματος διαμονής.

Ο ξενοδόχος φέρει ευθύνη, για τυχόν απώλεια ή κλοπή των πολύτιμων αντικειμένων και χρημάτων μας, μόνο αν τα παραδώσουμε, προς φύλαξη, λαμβάνοντας απόδειξη.
Η ημέρα της άφιξής μας χρεώνεται ολόκληρη, ακόμα και αν φτάσουμε, πολύ αργά. Την ημέρα της αναχώρησης πρέπει να αδειάσουμε το δωμάτιο, μέχρι τις 12 το μεσημέρι. Αν μείνουμε, μετά τις 12 το μεσημέρι και μέχρι τις 6:00 το απόγευμα, πρέπει να καταβάλλουμε το μισό της τιμής, για μια μέρα. Εάν μείνουμε και μετά τις 6:00 το απόγευμα πρέπει να πληρώσουμε το αντίτιμο της παραμονής, για μια ολόκληρη ημέρα. Εάν, όμως, το δωμάτιο έχει κρατηθεί και από άλλο πελάτη, ο ξενοδόχος έχει το δικαίωμα να απομακρύνει τα πράγματά μας. Κατ’ εξαίρεση μέχρι τον Μάιο του 2022, οι ώρες check in και check out είναι 15.00 και 11.00 αντίστοιχα.
Τα κατοικίδια ζώα απαγορεύονται, στα ξενοδοχεία, που δε διαθέτουν ειδικούς χώρους. Για το λόγο αυτό, ας φροντίσουμε, πριν ξεκινήσουμε, για το ξενοδοχείο, να μάθουμε, αν επιτρέπεται να έχουμε, μαζί μας, το αγαπημένο μας κατοικίδιο.
Τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα πρέπει να διαθέτουν το βασικό εξοπλισμό μίας οικίας, όπως π.χ. ψυγείο, κουζίνα, μαγειρικά σκεύη, χώρους υγιεινής, καθώς και να διαθέτουν σωστό φωτισμό. Επίσης, πρέπει να πληρούν τους κανόνες υγιεινής και καθαριότητας.

Ειδικά υγειονομικά πρωτόκολλα λόγω κορονοϊού
Τα τουριστικά καταλύματα πλην των κατασκηνώσεων υποχρεούνται να διασφαλίσουν την τήρηση των εξής μέτρων:

  • Τα καταλύματα άνω των 50 δωματίων υποχρεούνται να έχουν συνεργασία με ιατρό ή δομή υγείας.
  • Το προσωπικό υποχρεούται να τηρεί τα βασικά μέτρα αποφυγής μετάδοσης του κορονοϊού.
  • Είναι υποχρεωτική η παροχή αντισηπτικού για χρήση από τον πελάτη σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους.
  • Είναι υποχρεωτική η τοποθέτηση καλύμματος μίας χρήσης στα χειριστήρια της τηλεόρασης και του κλιματιστικού.
  • Είναι υποχρεωτική η τακτική απολύμανση των επιφανειών των κοινόχρηστων χώρων και των κλειδιών/ key cards των δωματίων. Τα δωμάτια πρέπει να καθαρίζονται τουλάχιστον 1 ώρα πριν διατεθεί στον επόμενο πελάτη. Σε περίπτωση κρούσματος η απολύμανση πρέπει να γίνει τουλάχιστον 24 ώρες πριν διατεθεί σε πελάτη.
  • Απαγορεύεται ο καθαρισμός δωματίου επιβεβαιωμένου ή ύποπτου κρούσματος και των επαφών αυτού.
  • Το check out πρέπει να γίνεται μέχρι τις 11 π.μ. και το check in από τις 3 μ.μ, ώστε το δωμάτιο να καθαρίζεται και να αερίζεται επαρκώς.
  • Απαγορεύεται η είσοδος εντός δωματίων σε μη διαμένοντες.
  • Στις υπηρεσίες εστίασης των καταλυμάτων, είναι υποχρεωτική η αλλαγή των τραπεζομάντιλων σε κάθε νέο πελάτη.
  • Απαγορεύεται η λειτουργία των εσωτερικών κολυμβητικών δεξαμενών. Στις εξωτερικές δεξαμενές εισέρχεται ένας λουόμενος ανά 5m² .

Τα καταλύματα, εφόσον το επιλέξουν και το αναγράφουν στο σχέδιο δράσης τους, για το οποίο ενημερώνεται ο πελάτης, μπορούν να υιοθετήσουν και τα εξής πρωτόκολλα:

  • Να δημιουργήσουν δωμάτια καραντίνας για τους νοσούντες των οποίων η κατάσταση δεν απαιτεί νοσοκομειακή περίθαλψη. Οι διαμένοντες στα δωμάτια αυτά έχουν δικαίωμα να απαιτήσουν να υπάρχει τηλεφωνική γραμμή με 24ωρη δυνατότητα επικοινωνίας για έκτακτες ανάγκες. Επιπλέον απαιτείται να διασφαλίζεται η άμεση πρόσβαση σε ιατρικές υπηρεσίες και η δυνατότητα ιατρικής παρακολούθησης. Είναι υποχρεωτικό επιπλέον να διατίθενται καλά αεριζόμενα δωμάτια με ατομική τουαλέτα καθώς και τα απαραίτητα αναλώσιμα για την ατομική υγιεινή και καθαριότητα. Το προσωπικό, επίσης, είναι υποχρεωμένο να αφήνει το γεύμα έξω από την πόρτα του δωματίου.
  • Όταν ζητείται, πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα ενημέρωσης των επισκεπτών για την αντιμετώπιση παρόμοιων περιστατικών και για την παροχή μέτρων ατομικής προστασίας (μάσκα και γάντια).
  • Πρέπει να παρέχονται ηλεκτρονικές εναλλακτικές λύσεις για check-in/ check-out.
  • Πρέπει να υπάρχει σήμανση για το πότε καθαρίστηκε το δωμάτιο.

Κάμπινγκ
Όπως για τα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, έτσι και για τα κάμπινγκ, οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα. Ο καθορισμός των τιμών αφορά τις βασικές παροχές (π.χ. διανυκτέρευση ατόμου, στάθμευση οχήματος, χώρο για σκηνή, τροχόσπιτο κ.λπ., ηλεκτρικό ρεύμα, ενοικίαση σκηνής, ή δωματίου). Οι τιμές πρόσθετων παροχών (π.χ. χρήση ηλεκτρικής εστίας, σιδήρου, πισίνας κ.λπ.) καθορίζονται, ελεύθερα. Στα κάμπινγκ πρέπει να πληρούνται οι κανόνες υγιεινής και καθαριότητας.

Για να αποδείξουμε ότι ο ξενοδόχος ή ο ιδιοκτήτης του δωματίου ή του κάμπινγκ, δεν τήρησαν τη συμφωνία τους, μαζί μας, πρέπει να υπογράψουμε, μαζί τους, μια γραπτή σύμβαση, στην οποία θα αναφέρονται, αναλυτικά, τόσο οι προσφερόμενες υπηρεσίες, όσο και οι χρεώσεις. Επειδή αυτό είναι δύσκολο, όταν το κατάλυμα βρίσκεται, σε άλλη περιοχή, από αυτήν του τόπου διαμονής του καταναλωτή, καλόν είναι να ζητούμε να μας αποσταλεί η σύμβαση ταχυδρομικά ή με fax, πριν πληρώσουμε την προκαταβολή. Εάν και αυτό είναι αδύνατο τότε, αναγράφουμε τους όρους, στο έμβασμα της προκαταβολής. Η είσπραξη της προκαταβολής αποτελεί έμμεση αποδοχή των όρων, που αναγράφονται στο έμβασμα.

Αν κλείσουμε κάποιο κατάλυμα, μέσω διαδικτύου, καλό θα είναι να επικοινωνήσουμε και τηλεφωνικά, απευθείας, με τον ξενοδόχο, για να επιβεβαιώσουμε την κράτησή μας και τις παροχές, που μας υποσχέθηκαν.

Οι οργανωμένες τουριστικές κατασκηνώσεις υποχρεούνται να διασφαλίσουν την τήρηση των εξής μέτρων:

  • Ανάρτηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων σε εμφανές σημείο του καταλύματος ή ενημέρωση με χορήγηση εντύπου.
  • Κοινωνική απόσταση 1,5 μέτρων σε όλους τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, για όσα άτομα δεν διαμένουν στο ίδιο κατασκηνωτικό μέσο ή δεν ανήκουν στην ίδια οικογένεια/παρέα.
  • Απαγόρευση εισόδου στα κατασκηνωτικά μέσα σε μη διαμένοντες.
  • Η απόσταση μεταξύ κάθε μορφής κατασκηνωτικού μέσου (τροχόσπιτα, σκηνές) θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 5 μέτρα από την πόρτα εισόδου του κατασκηνωτικού μέσου και 3 μέτρα από την κάθε πλευρά του.
  • Οι νιπτήρες θα πρέπει να είναι συνεχώς εφοδιασμένοι με σαπούνι, χειροπετσέτες και ποδοκίνητους κάδους απορριμμάτων.
  • Σε περίπτωση κρούσματος, είναι υποχρεωτική η προσωρινή απομόνωση του περιστατικού στο κατασκηνωτικό του μέσο. Η χρήση μέτρων ατομικής προστασίας είναι υποχρεωτική για όποιον εισέρχεται στον χώρο προσωρινής απομόνωσης.

Τέλος, πρέπει να γνωρίζουμε ότι οι σχέσεις ξενοδόχων και πελατών ρυθμίζονται, με κανονισμό, που έχει ισχύ νόμου και τον οποίο μπορούμε να διαβάσουμε, στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος

Πριν ξεκινήσουμε για τις διακοπές μας, είτε εντός, είτε εκτός Ελλάδος, είτε εντός, είτε εκτός Ε.Ε., πρέπει να ενημερωνόμαστε, για τα μέτρα προστασίας από τον κορονοϊό, που ισχύουν στον τόπο προορισμού μας. Πρέπει να έχουμε υπόψη ότι τα μέτρα αλλάζουν πολύ συχνά και νέα έκτακτα μέτρα επιβάλλονται. Επίσης, πρέπει να ενημερωνόμαστε, ενώ είμαστε σε διακοπές, για τα μέτρα που ισχύουν για την επιστροφή μας, στον τόπο κατοικίας μας.

Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τηλ. 2310-233333», σημειώνεται στην ανακοίνωση του ΚΕΠΚΑ.

- Advertisement -

Ακολουθήστε το seleo.gr στο Facebook και στο Twitter

 

Html code here! Replace this with any non empty text and that's it.

Χορηγός Επικοινωνίας



Διαβάστε Ακόμα