Πλαφόν, σε πρώτη φάση στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα και σε δεύτερη και στα φυσικά, βάζουν οι μεγαλύτερες ελληνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ προκειμένου να μην υπάρξουν ελλείψεις στην αγορά.
Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου οι κινήσεις αυτές είναι προληπτικού χαρακτήρα, όπως αναφέρει το Πρώτο Θέμα. Είχε προηγηθεί η επιβολή άτυπου πλαφόν στις πωλήσεις ηλιέλαιου από τις αλυσίδες χονδρικής, προκειμένου να εξυπηρετηθούν όλοι οι πελάτες και κυρίως αυτοί της εστίασης.Στα ηλεκτρονικά καταστήματα υπάρχει πλαφόν μέχρι τέσσερις συσκευασίες για αλεύρι για όλες τις χρήσεις. Το ίδιο ισχύει σε άλλα μεγάλα καταστήματα και για το ηλιέλαιο.